Gezondheid alle pijlers

Welke reistabletjes maken niet suf/slaperig?

17-07-2019 19:06 30 berichten
De titel zegt het al, ik ben op zoek naar reistabletjes die niet suf/slaperig maken.

Iemand goede ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb cinnerazine. Dat gebruik ik ook in pretparken en met paardrijden. Prima spul!
Zonder oorzaak geen gevolg
polkat schreef:
17-07-2019 19:11
Ik heb cinnerazine. Dat gebruik ik ook in pretparken en met paardrijden. Prima spul!

Ik zag juist in de bijsluiter dat die suf maakt. Maar bij jou dus niet?

Ik val al in slaap als ik zo'n tablet ruik :biggrin: Vandaar dat ik nu de juiste wil kopen.
Ik word heel slaperig van die tabletjes en heb nu van die armbandjes gekocht (waren bij de AH in de aanbieding). Ik hoop dat het werk. Misschien heeft iemand daar ervaring mee?.
anoniem_386929 wijzigde dit bericht op 24-07-2019 21:05
0.28% gewijzigd
Mijn onderzoek tot nu toe:

Bij cyclizine, cinnarizine en meclozine staat in de bijsluiter sufheid als bijwerking.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een aantal kinderen die een elastieken armbandje hadden met 2 bolletjes a/d binnenkant. Die zouden dan op een punt drukken vh lichaam waardoor de misselijkheid afnam/wegbleef.
Echter geen idee of dit voor volwassenen bestaat.
Stuiterdraakje schreef:
17-07-2019 19:20
Ik ken een aantal kinderen die een elastieken armbandje hadden met 2 bolletjes a/d binnenkant. Die zouden dan op een punt drukken vh lichaam waardoor de misselijkheid afnam/wegbleef.
Echter geen idee of dit voor volwassenen bestaat.
Ja die heb ik laatst gekocht..
anoniem_386929 wijzigde dit bericht op 24-07-2019 21:05
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Stuiterdraakje schreef:
17-07-2019 19:20
Ik ken een aantal kinderen die een elastieken armbandje hadden met 2 bolletjes a/d binnenkant. Die zouden dan op een punt drukken vh lichaam waardoor de misselijkheid afnam/wegbleef.
Echter geen idee of dit voor volwassenen bestaat.
Bij mij werken ze totaal niet, helaas.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
17-07-2019 19:19
Mijn onderzoek tot nu toe:

Bij cyclizine, cinnarizine en meclozine staat in de bijsluiter sufheid als bijwerking.
Bij paracetamol staat in de bijsluiter dat je er hoofdpijn van kunt krijgen. En toch is paracetamol volgens mij de meest gebruikte pijnstiller bij hoofdpijn. Als iets in de bijsluiter staat, wil dat nog niet perse zeggen dat jij er last van zult krijgen. Het blijft een kwestie van proberen.

De reactie op medicijnen is zo persoonlijk. Mijn zus slikt medicijnen die voor haar prima werken, met diezelfde medicijnen voor dezelfde aandoening kan ik alleen nog maar overgeven.
Alle reacties Link kopieren
Gembertabletten.
abc schreef:
17-07-2019 19:47
Bij paracetamol staat in de bijsluiter dat je er hoofdpijn van kunt krijgen. En toch is paracetamol volgens mij de meest gebruikte pijnstiller bij hoofdpijn. Als iets in de bijsluiter staat, wil dat nog niet perse zeggen dat jij er last van zult krijgen. Het blijft een kwestie van proberen.

De reactie op medicijnen is zo persoonlijk. Mijn zus slikt medicijnen die voor haar prima werken, met diezelfde medicijnen voor dezelfde aandoening kan ik alleen nog maar overgeven.

Joh :biggrin:

Ik schreef al dat ik normaliter maar aan die tabletjes hoef te ruiken of ik word al slaperig. Ik ben dus erg vatbaar voor dat ene stofje waar jij misschien geen last van hebt.

Daarom de vraag of er tabletjes zijn waar forummers ervaring mee hebben en die geen sufheid veroorzaken.
Alle reacties Link kopieren
Had mijn tienerdochter ook. Dat ze erg suf werd en alsnog spugend in de berm stond. Nu heeft ze Suprimal (blauw doosje bij Kruidvat) en geen vieze nasmaak. Helpt erg goed voor haar! Ze neemt dan een halve tablet.
Kwestie van uitproberen. Mijn hond doet het goed op Primatour, maar durf niet te zeggen hoe het bij jou valt. Sufheid is volgens mij de nummer één bijwerking bij dit soort middelen. Misschien eerst een halve of kwart tablet proberen?
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
17-07-2019 19:13
Ik zag juist in de bijsluiter dat die suf maakt. Maar bij jou dus niet?

Ik val al in slaap als ik zo'n tablet ruik :biggrin: Vandaar dat ik nu de juiste wil kopen.
Ik word ook geel snel suf en heb alle bijwerkingen. Bij deze dus niet. Inderdaad proberen. Kost heel weinig...
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Primatour werkte altijd prima voor mij. Ooit vergeten mee te nemen op vakantie naar de VS. Daar iets gekocht en daar werd ik ultiem slaperig van. Het kan dus erg verschillen per merk.
Voor wie wat zoekt tegen wagenziekte in de auto: het schijnt dat de anti statische strip onder de auto (dat rubbertje) kan helpen. Het haalt de statische lading van de auto weg, die voor wagenziekte kan zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Als een middel voorkomt dat informatie in je hersenen correct wordt verwerkt dan móet het wel suf maken. Anders heb je er nog niets aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bij een raam gaan zitten en naar buiten kijken zou moeten werken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bij de Etos verkopen ze reistabletjes op natuurlijke basis, die heb ik ooit gekocht toen de Primatour niet leverbaar was.
Ik weet niet meer hoe ze heten maar dat weten ze bij de Etos waarschijnlijk wel.
Alle reacties Link kopieren
Pepermunt wil wel eens helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij superpep. Online verkrijgbaar en in Duitsland. Het is een kauwgom die goed werkt en zeker niet suf maakt.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
sophiax schreef:
17-07-2019 19:30
Bij mij werken ze totaal niet, helaas.
Ze werken niet, bij niemand, maar bij sommige mensen zal het placebo-effect optreden.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
17-07-2019 21:00
Voor wie wat zoekt tegen wagenziekte in de auto: het schijnt dat de anti statische strip onder de auto (dat rubbertje) kan helpen. Het haalt de statische lading van de auto weg, die voor wagenziekte kan zorgen.
Nee helaas, volstrekte onzin.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Primatour, heb idd ook erg veel last van slaperigheid (en dan nog niet te spreken over al mijn medicatie waar ik al suf van word) dus ik slaap altijd in de auto als ik ze moet nemen. Nu vind ik dat niet zo erg omdat ik toch niet zelf hoef te rijden oid maar kan me voorstellen dat als je daarna nog iets moet doen het minder is.

Ik volg ff, misschien kom ik ook nog wat nuttigs tegen, hoef ik als ik op vakantie ga niet meteen de hele reis te slapen. :p
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Overleg gewoon met je huisarts.. voor hetzelfde geld is er een onderliggend lijden oid waardoor er een contra-indicatie is voor een bepaald medicijn.

Ik begrijp ook niet dat bepaalde medicijnen verkocht mogen worden bij een drogisterij (maar dat terzijde..).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven