Gezondheid alle pijlers

Ervaringen narcodent/angsttandarts

19-07-2019 19:57 23 berichten
Hoi allemaal,

Ik ben ontzettend bang voor de tandarts en vooral eigenlijk voor verdovingen (de naalden) en denk erover om een keer bij narcodent te gaan kijken. Heeft iemand daar ervaring mee? Of een andere goede angsttandarts?
Liefst rondom Utrecht
Alle reacties Link kopieren
Mijn toenmalige partner was er enorm mee geholpen. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Tig jaar achterstallig onderhoud in 2 sessies weggewerkt.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Niet rondom Utrecht, maar wel een fantastische tandarts praktijk, die mij met onwijze angst en heel veel achterstallig onderhoud, geholpen hebben om weer naar een pracht gebit te komen.

TTH Noord, te Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Vele tandartsen zijn ook angst tandarts, gewoon aangeven dat je bang bent .
Maar tegenwoordig zijn de verdovingen zo goed dat je amper iets voelt
Alle reacties Link kopieren
Niet vergeten dat narcose geen grapje is hè, TO. Het is niet voor niets dat anesthesisten tot de best betaalde medische professionals behoren.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Superhuisvrouw schreef:
19-07-2019 20:28
Vele tandartsen zijn ook angst tandarts, gewoon aangeven dat je bang bent .
Maar tegenwoordig zijn de verdovingen zo goed dat je amper iets voelt
Ik ben juist het meest bang voor de verdoving. Niet voor de pijn
Vanzai schreef:
19-07-2019 20:35
Niet vergeten dat narcose geen grapje is hè, TO. Het is niet voor niets dat anesthesisten tot de best betaalde medische professionals behoren.
Nee inderdaad. Het liefst wil ik dat ook eigenlijk niet omdat mijm angst vooral in de naald zit die je met narcose meestal ook krijgt. Ik zoek dus eigenlijk meer een gewone tandarts die geduldig is en vriendelijk en echt ervaring heeft met angst
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een goeie angsttandarts in Hilversum. Daar werken ze, indien gewenst, ook met lachgas.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik stuur je zo een PB. Mijn tandarts (omgeving Utrecht) heeft me van mijn angst afgeholpen. Geen narcose, maar hele lieve, begripvolle mensen die echt niks liever willen dan je van je angst afhelpen en je gebit weer mooi en sterk maken, zodat je zo weinig mogelijk terug hoeft te komen.
minnimouse schreef:
19-07-2019 20:47
Ik ken een goeie angsttandarts in Hilversum. Daar werken ze, indien gewenst, ook met lachgas.
Dat is ook een overweging waard. Heb je zelf ervaring met hun? En met lachgas? Om welke tandarts gaat het
thee_leutje101 schreef:
19-07-2019 20:48
TO, ik stuur je zo een PB. Mijn tandarts (omgeving Utrecht) heeft me van mijn angst afgeholpen. Geen narcose, maar hele lieve, begripvolle mensen die echt niks liever willen dan je van je angst afhelpen en je gebit weer mooi en sterk maken, zodat je zo weinig mogelijk terug hoeft te komen.
dankje!!
Alle reacties Link kopieren
Mikla schreef:
19-07-2019 21:03
Dat is ook een overweging waard. Heb je zelf ervaring met hun? En met lachgas? Om welke tandarts gaat het
Ik heb zelf ervaring met hen ja, maar niet als angstpatiënt, al heb ik wel een keer dat lachgas uitgeprobeerd. Mijn man zweert bij deze tandarts (hij is angstpatiënt).
Het gaat om Den2: https://den2.nl/
Mark Zijlstra is een goede en fijne tandarts.
Alle reacties Link kopieren
In IJsselstein zit een tandartspraktijk die met lachgas werkt. Heeft mij in mijn periode van fikse tandartsangst goed geholpen
Alle reacties Link kopieren
Alleen lachgas werkt maar bij 50% van de mensen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik weet een fantastische in de utrechtse heuvelrug, dus als je daar zoekt, stuur me dan een pb.
-jolijn- schreef:
19-07-2019 21:44
Ik weet een fantastische in de utrechtse heuvelrug, dus als je daar zoekt, stuur me dan een pb.
Graag, dan kan ik even afwegen
Alle reacties Link kopieren
toen ik 6 jaar niet was geweest bij een angsttandarts aangeklopt die met lachgas werkte. Was echt heel fijn, zeer fijne tandarts en assistenten die goed met mijn angst omgingen. Helaas was er in die praktijk een vreselijke mondhygieniste die de angst weer enorm aanwakkerde dus toen wilde ik niet meer terug daar (bovendien probeerde de mondhygienist ontzettend veel geld aan mijn angst te verdienen..)

Toen weer 6 jaar niet geweest, vorige zomer bij een andere angsttandarts aangeklopt. Hij werkt niet met lachgas maar hij is zo fijn dat ik inmiddels alweer twee goede controles verder ben! En een fijne mondhygieniste in de praktijk.

Beiden zijn in Rotterdam dus veel heb je er misschien niet aan, maar ik heb dus in ieder geval wel heel fijne ervaringen met beide tandartsen.
Mocht ik niets fijns in de buurt vinden is het me zeker waard om een stukje te rijden maar voor nu heb ik ook goede dingen gelezen in de omgeving van utrecht dus ga die eerst proberen. Toch bedankt voor de reactie en superfijn dat het zo goed bevallen is!
Alle reacties Link kopieren
Het is ook mogelijk om voor te verdoven met een crème waardoor je de naald niet voelt. En er zijn speciale technieken om zo pijnloos mogelijk te verdoven. Ook is het echt niet altijd nodig om bij vullingen te verdoven.

Narcose is echt een heel heftig middel, en lachgas werkt niet bij iedereen.
ik heb een pb gestuurd Mikla.
Alle reacties Link kopieren
Bij extreme angst kun je ook een doorverwijzing vragen voor bijzondere tandheelkunde in het ziekenhuis. Ik ben hier zeer goed geholpen en uiteindelijk was het zelfs stukken goedkoper als bij een gewone angsttandarts.
acmp schreef:
21-07-2019 18:42
Bij extreme angst kun je ook een doorverwijzing vragen voor bijzondere tandheelkunde in het ziekenhuis. Ik ben hier zeer goed geholpen en uiteindelijk was het zelfs stukken goedkoper als bij een gewone angsttandarts.
Hoe werkt dit precies
Alle reacties Link kopieren
Mikla, ook redelijk in de buurt is de narcose-tandarts in Alphen aan den Rijn.
Een kennis van mij heeft daar goede ervaringen mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven