Gezondheid alle pijlers

Ziek door verliefdheid?!

21-07-2019 23:49 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi, ik kom hier even mijn verhaal delen & misschien dat sommige van jullie dezelfe ervaring hebben gehad of misschien wat advies.

Ik ben een tijdje bezig met een hele leuke jongen, en we kunnen het heel erg goed met elkaar vinden. Het is trouwens niet de eerste keer dat ik “bezig” ben met een jongen daar niet van, maar dit keer voel ik mij fysiek echt heel anders. Als ik met hem praat, of zelfs alleen aan hem denk voel ik mij niet goed. Ik voel me suf, krijg hoofdpijn en raak enorm misselijk. Ik wil niet zeggen dat ik helemaal in de wolken ben door hem, ik heb ook weleens eerder “vlinders in mn buik” gehad, maar dit is echt heel anders. Vooral nu de misselijkheid echt omgezet is in veel braken (een tijdje een aantal x per dag) en me ook erg duizelig en best beroerd voel vind ik het geeneens meer fijn dat ik hem leuk vindt aangezien het tenkoste gaat van mijn gezondheid.

Mijn moeder maakt zich zorgen en vind dat ik naar de huisarts moet, alleen aan haar kan ik moeilijk vertellen dat het door een jongen komt :’(

Misschien klinkt het allemaal heel gek, maar misschien is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt of weet wat ik er mee aan moet.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt misschien gek maar heb je al een zwangerschapstest gedaan?


Afijn het lijkt me duidelijk dat ik dit niet herken als verliefd zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt me wel een heel heftige reactie op verliefdheid.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk moeilijk.. misschien heb ik het helemaal mis, maar kan het zo zijn dat je alleen denkt dat het door de verliefdheid komt (of wilt denken) maar dat er eigenlijk een andere oorzaak is? Zoals hierboven al gevraagd is: heb je al een zwangerschapstest gedaan?
Dit lijkt me geen verliefdheid. Ga even langs de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Sorry meis, maar ik denk dat het met heel wat anders te maken heeft. Hoe oud ben je als ik vragen mag??
Overdenkingen in willekeurige volgorde:
- Morgen huisarts bellen voor zwangerschapstest
- wat is ‘bezig’? En hoe lang doen jullie dat al?
- hoe oud ben je?
- hoe oud is hij?
- wat is een tijdje?
- als niet zwanger, dan psychologisch?
- wat maakt hem anders?
- wanneer ga je met vakantie? En hoe lang zie je hem dan niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat dit veroorzaakt wordt door verliefdheid, wel dat de klachten zijn ontstaan in dezelfde periode dat je hem hebt leren kennen, waardoor je het met hem associeert en het sterker wordt als je aan hem denkt. Maar wat je beschrijft, meerdere keren per dag overgeven, lijkt mij echt te heftig voor verliefdheid. Ik zou langs de huisarts gaan.

O, en je hoeft de huisarts helemaal niet te vertellen dat het door een jongen komt, je kunt gewoon je klachten neerleggen en het verder in het midden laten. De huisarts is er juist om de oorzaak te vinden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Kun je zwanger zijn? Dit klinkt niet als verliefdheid in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt eerder alsof je een teringhekel aan hem hebt.
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
22-07-2019 00:46
Klinkt eerder alsof je een teringhekel aan hem hebt.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
22-07-2019 00:46
Klinkt eerder alsof je een teringhekel aan hem hebt.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
22-07-2019 00:46
Klinkt eerder alsof je een teringhekel aan hem hebt.
Dit vond ik oprecht grappig
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de reacties. Wel gek dat jullie bijna allemaal denken aan zwangerschap, dat was letterlijk het laatste waar ik aan dacht... ik ga het voor de zekerheid denk ik wel gewoon laten testen, en als het zo is then i’m gonna die.
Alle reacties Link kopieren
lalabarranquilla schreef:
22-07-2019 01:11
Thanks voor de reacties. Wel gek dat jullie bijna allemaal denken aan zwangerschap, dat was letterlijk het laatste waar ik aan dacht... ik ga het voor de zekerheid denk ik wel gewoon laten testen, en als het zo is then i’m gonna die.
Nee hoor, van een abortus ga je niet dood.
Alle reacties Link kopieren
lalabarranquilla schreef:
22-07-2019 01:11
Thanks voor de reacties. Wel gek dat jullie bijna allemaal denken aan zwangerschap, dat was letterlijk het laatste waar ik aan dacht... ik ga het voor de zekerheid denk ik wel gewoon laten testen, en als het zo is then i’m gonna die.
Waarom zou je dood gaan? Hoe oud ben je? Ik zou bijna willen vragen of je laat weten wat er uit de test gekomen is, maar dat is volgensmij een beetje ongepast 😬
Alle reacties Link kopieren
Dit komt niet door verliefdheid, ga naar je huisarts.
Ga je op een andere manier ademen?
Alle reacties Link kopieren
lalabarranquilla schreef:
22-07-2019 01:11
Thanks voor de reacties. Wel gek dat jullie bijna allemaal denken aan zwangerschap, dat was letterlijk het laatste waar ik aan dacht... ik ga het voor de zekerheid denk ik wel gewoon laten testen, en als het zo is then i’m gonna die.
Hoezo het laatste?
Eerst testen, dan huisarts.
swannie12 schreef:
22-07-2019 01:12
Nee hoor, van een abortus ga je niet dood.
+1
Alle reacties Link kopieren
Moet je ook braken als je bij hem bent?
En je bedoelt dus echt maaginhoud overgeven? Of alleen kokhalzen?
ViezeHond schreef:
22-07-2019 00:46
Klinkt eerder alsof je een teringhekel aan hem hebt.
:rofl:

Inderdaad even een zwangerschapstest doen en als het dat niet is dan naar de huisarts.
(stiekem ben ik ook benieuwd naar de uitslag van de test)
Alle reacties Link kopieren
Ja, je kan je misselijk voelen van verliefdheid. Dat komt omdat je dan stresshormonen aanmaakt. Maar of het zó erg kan zijn als wat jij omschrijft? Geen idee. Die zwangerschapstest zou ik zéker zo snel mogelijk doen.

Sterkte! En hopelijk kan je snel genieten van je verliefdheid!
Misselijk door verliefdheid kan idd wel. Maar zo extreem lijkt me niet.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempje2050 schreef:
22-07-2019 00:35
Overdenkingen in willekeurige volgorde:
- Morgen huisarts bellen voor zwangerschapstest
- wat is ‘bezig’? En hoe lang doen jullie dat al?
- hoe oud ben je?
- hoe oud is hij?
- wat is een tijdje?
- als niet zwanger, dan psychologisch?
- wat maakt hem anders?
- wanneer ga je met vakantie? En hoe lang zie je hem dan niet?

Huisarts bellen voor een test? Gewoon baar de kruitvat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven