Gezondheid alle pijlers

Kortademig, is dit hyperventilatie?

24-07-2019 18:03 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Sinds een paar dagen ben ik ontzettend kortademig, bij de kleinste inspanning zoals opstaan of even wandelen snak ik naar adem.
Zelfs even bellen zorgt dat ik buiten adem raak.

Ik weet echt niet wat er aan de hand is, heb wel een stressvolle tijd achter de rug en ben verder ook bekend met hyperventilatie. Ik heb wel geregeld dat ik daar last van heb maar dit voelt toch weer anders. Zo kortademig ben ik nooit geweest. Als ik gewoon rustig op mijn bed lig heb ik geen last van kortademigheid. Verder heb ik dus vooral bij inspanning last en ik dacht dat hyperventilatie constant is en niet door inspanning verergerd.

Ben al bij de dokter geweest en heb een afspraak in het ziekenhuis maar was benieuwd of dit hyperventilatie kan zijn. En andere ervaringen zijn natuurlijk ook welkom.
Gewoon kortademig door smog vanwege de hitte?
Alle reacties Link kopieren
Je mag hier niet om een diagnose of medisch advies vragen.

Als je het niet vertrouwt, ga je terug naar je huisarts of als het haast heeft naar de HAP.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er sinds zondag last van toen viel het wel mee met de hitte. Heb dit trouwens nooit zo ervaren
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
24-07-2019 18:09
Je mag hier niet om een diagnose of medisch advies vragen.

Als je het niet vertrouwt, ga je terug naar je huisarts of als het haast heeft naar de HAP.
Ah nee vraag ook niet om advies alleen ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Kan wel, kan niet. Dokter weet het.
Alle reacties Link kopieren
Pb
Alle reacties Link kopieren
Rook je?
Alle reacties Link kopieren
.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik rook
Michaela93 schreef:
24-07-2019 19:15
Ik rook
Dan zou ik daar direct mee stoppen.
Voorderest moet je goed opschrijven wanneer je je zo benauwd voelt. In welke situaties. Dat lijstje is handig voor als je een afspraak hebt met de huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven