Gezondheid alle pijlers

Gestoken in lip

27-07-2019 12:21 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

Ik ben ongeveer een half uur geleden gestoken in me lip door een wesp, horzel, bij idk maar weet nu niet zo goed wat ik moet doen ?

Heeft iemand er ervaring met deze gekke gebeurtenis, hij vloog zo tegen me aan tijdens het fietsen en doet behoorlijk zeer......

Hulp is welkom
Alle reacties Link kopieren
als je niet allergisch bent gaat het vanzelf weer weg
:roll:
Alle reacties Link kopieren
Xienix schreef:
27-07-2019 12:22
als je niet allergisch bent gaat het vanzelf weer weg
Nee ik ben niet allergisch voor wespensteken maar me lip zwelt wel gigantisch op....... In no time binnen 5 à 10 minuten
Bel de huisartsenpost voor overleg’
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
27-07-2019 12:25
Bel de huisartsenpost voor overleg’
Huisartsen zijn dicht toch in het weekend ?
Smartweb schreef:
27-07-2019 12:26
Huisartsen zijn dicht toch in het weekend ?
De huisartsenpost niet. Die is er voor (overleg) spoedeisende hulp, maar minder spoed dan de 1e hulp.
Joh, er is niets aan de hand. Of die prik nou op je arm zit of op je lip, komt allemaal op hetzelfde neer, gewoon uitzitten, je vette pech.
Ze zien je aankomen bij de huisartsenpost...
Smartweb schreef:
27-07-2019 12:26
Huisartsen zijn dicht toch in het weekend ?
Bel je eigen huisarts dan krijg je, als het goed is, een bandje te horen met een ander nummer
Alle reacties Link kopieren
Is dit spoed dan ? Ik twijfel een beetje ook al word hij inderdaad razend snel dik en weet ik niet wat voor beet het was en dus er eventueel het gif ban de wesp ook nog in zit
Cateautje schreef:
27-07-2019 12:28
Joh, er is niets aan de hand. Of die prik nou op je arm zit of op je lip, komt allemaal op hetzelfde neer, gewoon uitzitten, je vette pech.
Ze zien je aankomen bij de huisartsenpost...
Beetje dom dit

Lip zit vlak bij je luchtwegen en bij zwelling zeker raadzaam om te o verleggen!
Alle reacties Link kopieren
Smartweb schreef:
27-07-2019 12:24
Nee ik ben niet allergisch voor wespensteken maar me lip zwelt wel gigantisch op....... In no time binnen 5 à 10 minuten
Dat is normaal. Als je niet ziek wordt is het gewoon wachten tot de zwelling weer minder is.Koelen kan .Als ze in je keel steken bv is gevaarlijker. Maar als jij het niet vertrouwd bel je de HAP .
Smartweb schreef:
27-07-2019 12:29
Is dit spoed dan ? Ik twijfel een beetje ook al word hij inderdaad razend snel dik en weet ik niet wat voor beet het was en dus er eventueel het gif ban de wesp ook nog in zit
Bel ze voor advies!
Niet hier op het forum !
2x
Ja, ik ben ook eens gestoken in mijn lip. Dat zwelt flink op inderdaad. Ik heb er toen verder niets mee gedaan anders dan washandje met ijsblokjes ertegen houden.

En ja, het gif van de wesp zit dan in je lip ja. Zo werkt dat.
gizzmo-returns schreef:
27-07-2019 12:30
Lip zit vlak bij je luchtwegen en bij zwelling zeker raadzaam om te o verleggen!
Ik ben heel benieuwd naar jouw hoofd als je lip bij je luchtwegen zit...
Een dikke lip zit volgens mij aan de buitenkant, niet in je mond of bij je keel of tong, dus dat zal echt de ademhaling niet belemmeren en is daarom ook niet spoedeisend.

Wel een hele vervelende plek om gestoken te worden TO, sterkte ermee.
Koelen en afwachten tot het overgaat lijkt mij ook het beste advies als je niet allergisch bent.
Alle reacties Link kopieren
Als je benauwd wordt: meteen de huisartsenpost bellen (of als je heel benauwd wordt 112). Maar een lip is ver genoeg van je keel af, dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Dus beetje koelen en verder kun je niks doen, behalve beetje zelfmedelijden hebben omdat je zo'n pech hebt :lol:
https://www.antigifcentrum.be/natuur/di ... -hoornaars
Ik heb het ook een keer gehad op de fiets. Mijn lip werd enorm dik, terwijl ik verder nooit last heb van steken. Is ook nog lang dik gebleven kan ik mij herinneren.

Behalve koelen kun je er niet zoveel mee denk ik. Arme jij, ik weet nog dat ik mij echt voor paal voelde lopen met die enorme lip.
Alle reacties Link kopieren
Tip even kijken of er nog een angel inhangt.

En bel gewoon de huisartsenpost voor overleg. Mocht je later vandaag heftiger gaan reageren of iets anders gebeuren weten ze iig dat je door een insect bent gestoken.

Juist hiervoor is de huisartsenpost.

En hoewel je lip ver weg lijkt van je keel, is het niet ondenkbaar dat je keel ook opzwelt.. hoef je niet eens allergisch voor te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd geleerd dat als je gestoken bent in je lip of tong, je het beste naar een EHBO post kan gaan inderdaad. Dit omdat weldegelijk je hele mind kan zwellen bij een allergische reactie. Vorige zomer nog aan de hand gehad met kind en naar een EHBO gegaan. Die vonden het ook normaal dat we langskwamen en we moesten even blijven om te zien of het zou stoppen met zwellen. Huisartsenpost bellen lijkt me dan ook niet overdreven.
UnexpextedMom schreef:
27-07-2019 13:46
Dit omdat weldegelijk je hele mind kan zwellen bij een allergische reactie.

Vorige zomer nog aan de hand gehad met kind en naar een EHBO gegaan. Die vonden het ook normaal dat we langskwamen en we moesten even blijven om te zien of het zou stoppen met zwellen. Huisartsenpost bellen lijkt me dan ook niet overdreven.
Als je mind opzwelt ben je wel heel erg allergisch :proud:
Met een kind vind ik het ook nog iets anders, die kan minder goed benoemen hoe hij/zij zich voelt.
Zolang ik geen belemmering zou voelen bij m'n ademhaling, zou ik persoonlijk hier echt de HAP niet voor lastig gaan vallen. Mochten de klachten uitbreiden, dan kan je altijd nog bellen. De toegevoegde waarde van ze nu vast informeren dat je een insectensteek hebt, zie ik niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net gestoken in mijn wang
Zwelt op tot een 2 euromuntgrootte.
Je kan altijd ff met huisartsenpost bellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven