Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Herkenbaar ENB. Ik denk dat dat echt wel een angst is bij pijnpatiënten.

Sterkte kohaku, hopelijk kan je fysiotherapeut wat verlichting geven.

Nachtbraker doro nog wat geslapen?
Enb, herkenbaar.

Sterkte Kohaku. Nekpijn is rot.

Ik heb ook slecht geslapen. Heel onrustig. Werd telkens wakker van de pijn. Ook nu heb ik nog veel pijn. Ik heb even pijnstillers gepakt en ga zo terug naar bed.

Doro, hoe was jouw nacht?
Alle reacties Link kopieren
Echt het is zo krom, niet kunnen slapen van de pijn, maar je krijgt ook weer meer pijn doordat je niet slaapt.

Vandaag maar mezelf rustig houden, heb gister al boodschappen gedaan dus hoef ik vandaag lekker niet te doen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Sterkte moyrrie.

Ik heb gelukkig wel goed geslapen, maar ik ben niet echt uitgerust. Pijn hebben kost op zichzelf gewoon al veel energie :(
Dank je Lise.
Ik voel me ook nooit uitgerust, ook al heb ik wel goed geslapen.
Ik heb het nog 3 uur zien worden, maar heb daarna eigenlijk best lekker geslapen. Maar een paar keer kort wakker geworden. Dus viel mee. Geen klachten van mij dus :)

Vervelend, die nekpijn Kohaku

Ik hoop dat je nog wat slaapt, Moyrrie

Fijne dag allemaal!
Gelukkig maar Doro.
Wow ik ben jullie even kwijt en we zijn 3 pagina’s verder. :$

Ik heb “last” van mijn linkerarm, al een paar dagen. Hij voelt telkens verdooft en gezwollen als ik wakker word (dat is hij niet), en nu is mijn linkerhand vervelend aan het tintelen. En mijn menstruatie feestje is weer begonnen. :nut:
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuw begin!

Konijn is ziek. Is sinds vanmorgen bij de dierenarts opgenomen :cry: hopelijk knapt ze op. Ze heeft dwangvoer gehad en dat ging er in. Verder krijgt ze pijn medicatie en nog iets.

Heb mij gisterenmiddag, avond, vannacht en vandaag veel zorgen gemaakt. Branderige ogen van vermoeidheid en huilen.

Zouden jullie posieve vibes naar mijn konijn willen zenden? Zo, dat klinkt zweverig :facepalm:

Sterkte ook aan jullie. Elk huisje heeft zijn eigen kruisje is mij vandaag weer duidelijk, jammer dat pijn, verdriet, ellende bij het leven horen.
GS, sterkte voor konijn
Ach ik vond het al zo raar dat ik jullie kwijt was. Geen wonder, een nieuw topic. Ik was het weekend niet thuis dus forumde mobiel.

Nu inmiddels wel even thuis. Werkweek is weer begonnen, veel invallen deze maand.
Het is hier nog steeds warm helaas. Gelukkig niet meer zo extreem als vorige week.


Welkom ENB!
GS, mijn positieve vibes zijn jouw kant op.

Ik mocht van mezelf even hobbyen maar het zweet liep na een half uur al in watervalletjes van mijn lijf. Eerst maar gedoucht dus. Achteraf bezien was het ook niet zo goed voor mijn lijf, dus ik ga zo maar weer de middag plat.
Arm Nijntje, GS. Sterkte.

Ik heb nog tot 12.00 uur geslapen. Ik voel me al wat beter, alleen mijn rug nog niet.
Sterkte, konijn van GS! :bunny:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook positieve vibes voor je konijn Gele suikerspin.
Wat kan je veel van zulke diertjes houden hè ? Gelukkig dat je toch besloten hebt naar de dierenarts te gaan. Weten ze al wat haar scheelt?

Net terug van werk. Dochter in tranen want een elastiek gebroken in haar mond en ze voelt zich zo naar en duizelig.
Ben bang dat ze toch te weinig calorieën binnenkrijgt voor wat ze doet op een dag. Rustiger aan en meer eten dus. Wat niet meevalt met je kaken op elkaar.
Ze heeft zelf met instructies van mij het elastiek vernieuwt. Vond het prettiger dat zelf te doen.
Nou prima toch?

Nu zo eten alvast klaarmaken voor vanavond, we eten lasagne. Fijngesneden ook voor dochter enigzins weg te krijgen.
Verder ben ik benieuwd hoe het man vergaat. Is vandaag aan een nieuwe klus begonnen. En voorlopig elke avond gewoon thuis dus weer.
Als het werk hem bevalt.
Hij is ingehuurd als assistent van de uitvoerder maar had nog geen idee wat zijn taken inhielden :rofl:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
eennieuwbegin schreef:
29-07-2019 06:19
Thanks allemaal!



Nu de diagnose fibro. Ik moet vandaag of morgen nog een keer bloedprikken omdat de reumatoloog nog wat anders met het bindweefsel vermoed.

Was wel een soort opluchting ja. Had al wel een vermoeden hoor, maar toch vind ik het fijn om te weten dat de pijn niet "tussen m'n oren zit Dat het echt een naam heeft.
Daar zijn de meningen over verdeeld ENB.
We hebben hier ooit een meelezer gehad die hier behoorlijk uitgesproken over was tegen de fybroschrijfsters hier. Niet leuk. Je zou bijna zo'n persoon het ook gunnen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met :bunny: GS

En welkom ENB
Ik heb ook fibro, helaas. Zit nu in de auto huiswaarts (nog 2 uur) en ik krijg steeds meer pijn.

Gisteren na eten in hotel gelijk in slaap gevallen, niet eens tanden gepoetst, ik ging liggen en sliep. En dat om 9 uur..

Vanavond meer! :hello:
Later is nu
Vanochtend even op gesprek geweest bij spver.
Zit ik te wachten in wachtruimte zit er een patient met de huidskleur en uiterlijk van mijn verkrachter. Ik compleet in paniek. Ben naar beneden gegaan en spver geappt, als je mij zoekt, ik zit beneden.
Afspraak van 15 augustus proberen we toch door te laten gaan, maar degene die overneemt is nog op vakantie deze week. En spver is maandag op vakantie. Dus ik word dan geappt of afspraak alsnog kan doorgaan.

Ben nu echt gesloopt. Zit te twijfelen of ik weer Citalopram ga nemen met alle bijwerkingen. Of helemaal niet. Maar arts i.o wil dat ik Citalopram neem, ze zegt het werkt ook goed tegen angsten.
Makkelijk praten, voel ik mij weer opgejaagd rn hartkloppingen en compleet afgestompt. Zombie gevoel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb escitalopram, de opbouw duurde echt wel 6 weken. Ik bedoel voordat het effect had. Om daar te raken was bij vlagen een hel. Via de huisarts kun je er kalmerende tabletten bij. Krijgen. Voor de. Momenten dat de klachten eerst erger worden.

Ik heb elke dag toen gezorgd voor een sociaal contact, via telefoon of bij dagbesteding. Was een heel geplan en mensen vertouwen en hulp vragen. Maar kon tijdens de opbouw echt niet alleen zijn, klachten werden idd erger. Nu heb ik er baat van. De hartkloppingen had ik ook, heel vervelend.

Heb ook bij mensen gelogeerd en Mensen bij mij. Alleen zijn tijdens de opbouw vond ik. Niet te doen..
Sterkte.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 29-07-2019 15:31
8.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Konijn krijg ik straks uitleg over. Wel tussendoor ook ingelicht. Zal later een update geven hier. Ze mag iig wel.mee naar huis.
Schoonvader heeft vandaag een hartcatheterisatie gehad. Er zijn vernauwingen gevonden dus dat is wel weer spannend.
GS, ik heb anderhalf jaar Citalopram gehad. Ik zat op 30 mg. Ik gebruikte ze later voor de nacht, dan had ik het idee, dan niet zoveel last. Niet wetende dat ze 24 uur werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik ook Escitalopram. Zit nu op 20 mg, maar heb heel lang 10mg geslikt.
Het opbouwen van 0 naar 10 was echt heel kut, maar nu van 10>15>20 niet veel last gehad, maar het doet ook niet zo veel, nog niet :')
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog even niet bijgelezen, doe ik morgen.
Hier een mega druk weekend gehad, over het algemeen wel leuke dingen gelukkig alleen gisteren fysiek een pittige dag. Zometeen nog BBQ en dan gelukkig een paar dagen rustig voor er weer een mega drukke tijd losbarst. Wel veel pijn helaas na gisteren.
Wat ik vooral even wilde zeggen is dat de zorgverzekeraar mijn revalidatie heeft goedgekeurd dus dat is super fijn. Ze vergoeden max 75% dus even kijken of ik de rest nog ergens anders vergoed kan krijgen, maar ik kan in elk geval gaan starten.
"After all this time?" "Always."
Wat een goed nieuws severus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven