Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
21-08-2019 14:11
Ja, die appie. Lijkt ook groter door de lichte vloer en de ruimte is gewoon logischer ingedeeld nu en groter assortiment. Ben alleen niet zo blij want in de folder stond dat ze zelfscan zouden krijgen maar ze bedoelden dus zelfscankassa’s. Tsja, sta je nog je boodschappen over te hevelen. Maar scannen met je mobiel wordt tzt nog wel uitgerold zei een van de medewerkers.

De bonbons waren lekker. Hehehe

Spijkerdorp heeft idd vrij veel vrijwilligers maar toch net niet genoeg, klinkt gek. Maar ze vallen wel op zo.

Ja, er liep ook een dame rond, die de zelfscan promootte. Als ik geen goede tas of zoiets heb om de boodschappen in over te hevelen, vind ik dat helemaal niet handig.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En de inpaktafel buiten de winkel is weg, daar wilde ik nou juist de zwerfboeken op gaan leggen ... (echt.. firstworldproblems :P)

Ik hoef gelukkig niet zulke zware medicijnen te gebruiken, Suikerspin.
Later is nu
Dreamer schreef:
21-08-2019 15:30
Ja, er liep ook een dame rond, die de zelfscan promootte. Als ik geen goede tas of zoiets heb om de boodschappen in over te hevelen, vind ik dat helemaal niet handig.
Zelfscan is absoluut niks voor mij. Ik ben nogal impulsief van aard en zou van alles in mijn tas kiepen zonder te scannen.

Hier staat er in de AH, sinds kort, een boekenkast. Eigenlijk om te ruilen maar ik zet er ook gewoon boeken in.
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
21-08-2019 15:45
Zelfscan is absoluut niks voor mij. Ik ben nogal impulsief van aard en zou van alles in mijn tas kiepen zonder te scannen.

Hier staat er in de AH, sinds kort, een boekenkast. Eigenlijk om te ruilen maar ik zet er ook gewoon boeken in.

Ik heb de zelfscan bij de Jumbo wel eens gebruikt, maar ik vind het alleen handig als ik 1 of 2 boodschappen heb. Verder vind ik de band gewoon erg handig.

Misschien kan ik de ah nog tippen voor zo'n boekenkast. :)
hoewel er ook al veel minibiebs zijn in onze wijk. Stuk of 6. Misschien ga ik die na verloop van tijd wel stuk voor stuk bij langs :proud:
Later is nu
Hier geen zelfscan helaas.

Ik heb zo nog een afspraak, maar verder heerlijk rustig gedaan vandaag en ik verheug me zelfs op een avondje tv kijken in bed.
Hier bij de Plus zelfscan. Nou ja, je hebt de scanner in je handen en na afloop geef je het af aan de caissière van de mandjes kassa, en heel soms is er een caissière bij de zelfscan kassa. Ik neem altijd de scanner. Want dan hoef ik maar eenmalig de boel in mijn Boodschappen karretje te doen. En ik zie gelijk wat het bedrag is wat ik in mijn kar heb zitten. Voor mijn rug ideaal. Anders is het boodschappen in kar, dan op de band, dan weer in de kar, dan in boodschappenkarretje. Ik moet dan te vaak bukken. Dan geheid pijn in de rug.
Bij de Aldi hebben ze karretjes op zo'n hoogte dat ik niet hoef te bukken. Maar dan alsnog op band, karretje, enz.
Als ik echt veel pijn heb, laat ik het bezorgen, dus eerst online, en dan brengen ze de kratten tot in de keuken. Ik hou altijd de kratten, zit 5 euro statiegeld op, lever het op een later tijd in. En voordeel, ik kan op mijn gemak alles uitpakken. Beter voor de rug ook. Want kan gewoon tussendoor zitten
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad handig, Nartjie, bezorgen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Juist dat lichamelijke is de reden dat ik zelfscan zo fijn vind want je stopt het meteen in de tas en thuis er weer uit i.p.v. van het schap in de wagen en dan op de band en dan weer in je tas. Scheelt nogal in je rug enzo. En je kan het budget bijhouden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Daarom doe ik dus die zelfscan.
Ik heb een rollercoasterdag gehad.

Met mijn vriendin mee naar het ziekenhuis geweest.

En ik viel een beetje om van verbazing toen ik het ziekenhuis inliep. Er hingen overal protest spandoeken over de nieuwe CAO etc. Ze durven eindelijk. Ik heb wat foto’s gemaakt als jullie ze willen zien kan ik ze even in een privémapje uploaden.

Mijn vriendin is wel echt een bikkel, ze had zoiets van, ja we kunnen nu allebei alleen op onze eigen bank gaan zitten of we gaan het centrum in. Dus we hebben door de winkelstraat geslenterd. En een broodje gegeten in het stadspark. Ze hebben precies twee nieuwe bomen geplant op de plek waar ik met Regenboog op een kleedje zat tijdens onze eerste date.

Ik ben vannochtend om kwart voor 10 vertrokken en pas een uur thuis. Ik kan me niet herinneren dat ik zo lang van huis ben geweest en me gewoon relaxed voelde. Ik heb echt een goede vriendin gevonden. Breng ik ongeluk ofwa.
anoniem_291865 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 09:25
10.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je een goede vriendin gevonden hebt, waarmee je zo ontspannen kunt zijn, Yellow. Jij brengt geen ongeluk, uiteraard. Shit happens. Ik hoop voor jullie op het minst erge, uiteraard. :hug: :redrose:
Later is nu
cesium24 schreef:
21-08-2019 15:45
Zelfscan is absoluut niks voor mij. Ik ben nogal impulsief van aard en zou van alles in mijn tas kiepen zonder te scannen.

Hier staat er in de AH, sinds kort, een boekenkast. Eigenlijk om te ruilen maar ik zet er ook gewoon boeken in.

Precies dit dus!
Ik heb het weleens gedaan maar ik moest mezelf blijven herinneren 'wel eerst scannen voordat ik hem in de tas/krat doe.' Tot nu toe is het altijd goed gegaan maar dan heb ik dus echt mazzel.
Hier in de supermarkt is geen zelfscan trouwens. Gelukkig maar. In andere supermarkten hebben ze het wel maar ik wil op mijn gemak rond kunnen lopen, van alles in mijn kar gooien zonder er bij na te hoeven denken.
Yellow: je bent een geweldige vriendin! Fijn dat je je zo op je gemak voelt bij haar!
En nu maar hopen dat het meevalt, sterkte!
Super Yellow! Je brengt juist geluk. Hoe fijn is het niet voor je vriendin om jou net bij deze ellendige episode uit haar leven tegen te komen?

En die bomen zijn natuurlijk een teken :heart:
Hoe gaat het met de blaas, Lientje?

Is wat er speelde weer wat verbeterd, Cesium?

Vandaag heb ik met oudste kind zijn kamer opgeruimd. Het was weer aardig volgestouwd. Hij ziet de schoonheid in van zo ongeveer álles. Mooie eigenschap. Maar niet als je een kamer van 8 vierkante meter hebt :P Ik zat er vooral bij als klankbord. Hij kan het steeds beter zelf. (Jullie verhalen zijn een goede stimulans kinderen hierin zelfstandig te maken! :biggrin: )

Gelukkig vond hij het opgeruimde resultaat ook fijn. Man was zo lief het zware sjouw werk te doen. Heel fijn.

Vanavond ook nog eten gekookt. Dat was een beetje veel van het goede :@@:
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
21-08-2019 17:34
Juist dat lichamelijke is de reden dat ik zelfscan zo fijn vind want je stopt het meteen in de tas en thuis er weer uit i.p.v. van het schap in de wagen en dan op de band en dan weer in je tas. Scheelt nogal in je rug enzo. En je kan het budget bijhouden.
Dit doe ik dus ook altijd bij de Jumbo. Vind het ideaal. Scheelt behoorlijk wat handelingen en tijd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Yellow, wat heerlijk dat je dag, op het ziekenhuisbezoek na, zo geslaagd was! Ik duim voor het beste voor je vriendin.

Doro, blaas lijkt iets beter te gaan. Veel gedronken vandaag en aan de cranberry's.
Misschien valt het mee.

Ik heb net schoenen met een brede leest besteld bij de ANWB.
Heb de laatste veel pijn aan mijn rechterteen. Alsof die ruimte tekort heeft zeg maar.
De schoenen zijn normaal 130 euro, maar omdat man lid is kostten ze nu 40 euro.
Dat scheelt nogal. Benieuwd of het scheelt in de pijn. Ik sta en loop de hele dag natuurlijk op mijn werk.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
21-08-2019 19:58
Dit doe ik dus ook altijd bij de Jumbo. Vind het ideaal. Scheelt behoorlijk wat handelingen en tijd
Inderdaad, vind het een pracht uitvinding. Toen de Plus hier begon met zelf scan, ben ik gelijk begonnen en doe het nog steeds en blijf het ook doen.
Ik heb maar 1 rug, die al half in de vernieling is, hoeft niet compleet de vernieling in. Maar wanneer ik veel pijn heb, dan bestel ik online en volgende dag staat het in mijn keuken
Doro: het probleem is gelukkig opgelost. Ik kreeg geen contact met zoon in het buitenland. Uiteindelijk bleek dat hij vroeger naar huis was gekomen, telefoon had uitgezet en vergeten was mij in te seinen. Hij heeft ASS en bedenkt zoiets niet helaas...
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig cesium.

Mijn oudste hoor je soms ook dagen niks van als hij weg is.
Hij probeert er wel aan te denken maar vergeet het gewoon.
Ik snap dat soms niet. Hoogbegaafd maar er niet aan denken even je ouders te appen van" ik ben veilig aangekomen " ofzo.
Ik probeer me maar gewoon geen zorgen te maken dan.
Nu ik me dat heb voorgenomen stuurt hij opeens wél elke dag een berichtje. :hyper:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Gelukkig Cesium dat alles goed is gekomen
Ik ben wel erg opgelucht inderdaad. Nu zit er nog maar één kind in het buitenland en die redt zich wel.
Gelukkig Cesium.
cesium24 schreef:
21-08-2019 21:53
Doro: het probleem is gelukkig opgelost. Ik kreeg geen contact met zoon in het buitenland. Uiteindelijk bleek dat hij vroeger naar huis was gekomen, telefoon had uitgezet en vergeten was mij in te seinen. Hij heeft ASS en bedenkt zoiets niet helaas...

Oh wat fijn, Cesium!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Het is vroeg.
En ik zit te dubben of ik een jurk zal aantrekken of niet. Want het wordt warm. Zeggen ze. Masr dat is het nu nog niet dus tsja.
Zo dochter naar werk brengen. Verder ben ik megastijf ( eigen schuld, ik probeer het hardlopen weer op te pakken en wil dan gelijk teveel)
En heb ik wat last van mijn maag. Maar dat wordt hopelijk beter als ik zo wat heb gegeten.

Nu eerst mijn benen scheren. Voor als k toch een jurkje ga aantrekken.
Ik weet meteen weer waarom ik het liefst in een broek loop. Kost zoveel energie, zo ben ik in no time door mijn lepels van vandaag heen en de dag is nog lang.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven