Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Lise, hebben de huisartsen bij jou ook geen telefonisch spreekuur?

Ik gebruik dat altijd. Ik probeer zo altijd telefonisch los te peuteren wat ik nodig heb en als de dokter me wil zien hoor ik het dan wel. Als ik geluk heb krijg ik niet mijn vaste huisarts aan de lijn tegenwoordig en krijg ik zo voor 3 maanden mijn herhaalrecepten voor mijn thuisapotheek. Ik ben echt blij dat ik dit ontdekt heb. :rofl:

Maar ook voor andere vragen. Toen ik niet wist of ik naar mijn abces moest laten kijken heb ik ook direct naar het telefonisch spreekuur gebeld. Zo’n assistente is imo dan toch alleen maar een doorgeefluik wat het perongelijk anders/verkeerd kan verwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Succes Nartjie, ik heb ooit een zonnesteek gehad en dat is idd vreselijk.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
YellowLemon schreef:
24-08-2019 11:48
Lise, hebben de huisartsen bij jou ook geen telefonisch spreekuur?

Ik gebruik dat altijd. Ik probeer zo altijd telefonisch los te peuteren wat ik nodig heb en als de dokter me wil zien hoor ik het dan wel. Als ik geluk heb krijg ik niet mijn vaste huisarts aan de lijn tegenwoordig en krijg ik zo voor 3 maanden mijn herhaalrecepten voor mijn thuisapotheek. Ik ben echt blij dat ik dit ontdekt heb. :rofl:

Maar ook voor andere vragen. Toen ik niet wist of ik naar mijn abces moest laten kijken heb ik ook direct naar het telefonisch spreekuur gebeld. Zo’n assistente is imo dan toch alleen maar een doorgeefluik wat het perongelijk anders/verkeerd kan verwoorden.
Jawel, maar een medicatievraagje is geen aanleiding voor een telefonisch consult, dat vraagt de assistente gewoon zelf
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
24-08-2019 11:50
Jawel, maar een medicatievraagje is geen aanleiding voor een telefonisch consult, dat vraagt de assistente gewoon zelf
Vreemd. Ophogen of minderen medicatie laat ik niet beslissen door of via een assistente gaan. Vind het net als yellow te veel gedoe. Via via en dan miscommunicatie bij de assistente. 1x gedaan en wat een ellende. Wil nu gewoon rechtstreeks een arts spreken. Via mail of telefoon is mij best.

Maar zoals ik al deelde. Ik mijd de assistenten zoveel mogelijk. Kan niet met die mensen overweg.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren dagbesteding was leuk. Totdat bij het weggaan er weer een opmerking kwam over vaker komen. Zucht. Daardoor word die plek voor mij juist minder leuk en veilig. Ik begrijp het ook niet. We hebben afgesproken hoe vaak ik kom en dan is dat prima. Maar dan toch blijven zeuren. Ik kan niet tegen ja zeggen en nee uitstralen.

Ga het nu bij mijn begeleider neerleggen. Dit speelt nu al een half jaar of langer. Ben er klaar mee. Die 2 moeten maar eens samen communiceren.

Ik begrijp niet waarom als iemand maar 1x per maand bijvoorbeeld kan komen. In verband met behoefte of te ziek zijn. Dit zo'n probleem is.

Zal wel weer iets te maken hebben met geld. Of bureaucratie.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn namelijk ook mensen die bij meerdere dagbesteding zitten. Bij vooreeld daar een dagdeel, daarna een dag. Ik snap het probleem niet. En het gaat toch over wat het beste voor mij is.

Grrrr. Het zit mij echt hoog.
Ik heb ook ooit bij dagbesteding gezeten. Nooit weer. De ene keer kwam ik wel, andere keer niet. Was maar 1 ochtend in de week, en was mij nog teveel. Teveel mensen, teveel prikkels. Werd er gek van.
Ben toen ruim anderhalve maand weggebleven. Totdat ik werd gebeld, van waar blijf je.
Toen in overleg werd ik op de maandagochtend vroeg gebeld, moest ook een uur fietsen, en ze begonnen om 10.00. Of ik dan kwam ja of nee. Maar ze draaiden het dan zo, dat je toch maar ging. Ze gingen zo op je inwerken, dan voelde ik mij weer schuldig en daar maakten ze graag misbruik van. Tot op een gegeven moment kon ik het echt niet meer. Was hele weekend van slag, omdat ik dan op de maandag werd gebeld, en de maandag ook van slag.
Ik heb toen tegen mijn spv'er gezegt. Dit nooit weer. Heb nu zeker al een jaar of 5 geloof ik geen dagbesteding meer.
Begrijpelijke frustratie GS. Ik zou het gewoon aankaarten, want dit helpt je niet.

Ik kreeg alweer een nieuw project in mijn schoenen geschoven vanuit het bestuur. Ik heb nog maar eens goed duidelijk gemaakt hoe de vlag erbij hangt. Lekker makkelijk om maar te roepen dat Lise het allemaal wel even doet.
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
24-08-2019 11:31
Omdat er minimaal 25 mensen zijn en omdat we gaan barbecueën en omdat ik bang ben dat ik heel erg overprikkeld raak. We zitten gelukkig buiten maar de meeste mensen heb ik minimaal een jaar niet gezien en ik ben gewoon bang voor vragen, want arm ziet er niet uit, ben erg afgevallen en eet niet veel, en afgezien van mijn opa en oma heeft niemand m'n splints gezien.
Misschien dat je ouders vast aan het bezoek bij de deur kunnen zeggen dat ze je geen vragen moeten stellen over jouw toestand? Dat scheelt jou weer?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Sterkte Kohaku! Zeker nadat ik net was uitgevallen op het werk, vond ik grote groepen mensen die je een tijd niet had gezien altijd erg vervelend. De hele tijd alles uitleggen, nieuwsgierigheid in plaats van belangstelling, ongevraagd advies, brrrrr.... Ik ging maar altijd van het ergste uit zodat het alleen maar kon meevallen.

Lise, wanneer is het bestuursjaar afgelopen? Bizar dat ze nog steeds taken op jou willen afschuiven.

Suikerspin, heel irritant inderdaad mensen die ja zeggen en nee doen.
Alle reacties Link kopieren
Vriend zou met zijn zoon de route naar zijn nieuwe school gaan fietsen. Pompt nog even zijn band op. Pssssttttt dááág band :rofl:
En ik kwam net van de fietsenmaker voor een proefrit :hyper: (ik ga mijn fiets inruilen -voor een andere tweedehands-, die gekocht op kinderzitjes en framezadelmogelijkheid en die is lager dan ik nodig heb dus nu weer wat hoger, dat fietst voor mij beter, kan ik weer vaker fietsen. Bovendien komt deze week mijn schuur eindelijk klaar).
Dus hij is nu naar de fietsenmaker gelopen. En ze zouden vanmorgen op tijd weg ivm de warmte maar we lagen al te lang in bed.

Nou ja, mijn benen zijn inmiddels wel weer lekker glad.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Doro75 schreef:
24-08-2019 12:35


Lise, wanneer is het bestuursjaar afgelopen? Bizar dat ze nog steeds taken op jou willen afschuiven.
Met de eerstvolgende ledenvergadering. In de laatste vergadering, waar ik niet bij was, hadden ze bedacht dat ik die wel kon organiseren :facepalm:
lise1985 schreef:
24-08-2019 12:36
Met de eerstvolgende ledenvergadering. In de laatste vergadering, waar ik niet bij was, hadden ze bedacht dat ik die wel kon organiseren :facepalm:
Kansloze mensen... :bonk:
Kohaku, Suzy en Doro geven goede adviezen. Veel sterkte.

Lise, hoe lang heb je die bestuursfunctie nog? Oh, ik zie het antwoord al.

Mijn benen zijn nog niet glad. Ik heb te veel pijn om ze te kunnen scheren. Ik kan er nu niet goed bij. Mijn man wil het niet doen, dus dan maar zo door het leven. Ik trek wel een korte broek aan.
Fijne dag allemaal :daisy:
Flauw van man, Moyrrie. Gelukkig is ‘natural’ in op het moment, dus lekker een korte broek aan 8-)
Gele_Suikerspin schreef:
24-08-2019 11:59
Vreemd. Ophogen of minderen medicatie laat ik niet beslissen door of via een assistente gaan. Vind het net als yellow te veel gedoe. Via via en dan miscommunicatie bij de assistente. 1x gedaan en wat een ellende. Wil nu gewoon rechtstreeks een arts spreken. Via mail of telefoon is mij best.

Maar zoals ik al deelde. Ik mijd de assistenten zoveel mogelijk. Kan niet met die mensen overweg.
Dan moet ik hier dus een afspraak maken buiten de assistente om en dat kan alleen voor een fysiek consult. Dus helaas is het niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Lise, de wekkerradio staat aan mijn kant en ik heb er wat voor staan omdat ik het licht niet fijn vind ' s nachts.
Aan zijn kant staat óók een wekkerradio maar daar had man de stekker uit getrokken. :facepalm:

Nartjie, boodschappen vroeg in de ochtend doen. Dan is het nog lekker buiten. Heb ik vanmorgen ook gedaan. Was buiten gehangen en alle ramen gelapt alhoewel het voor dat laatste eigenlijk al te warm was. Nu met 2 huizen ruim een uur bezig geweest pfff
Bij ons huis alleen deed ik er normaal iets van klein half uurtje over.

Heb nu een appelcake in de oven, een ijsje van de langs gereden Italiaanse ijscoboer in de hand en zit lekker met de benen languit op de bank.
Moet alleen nog even stofzuigen en dan vind ik het wel weer genoeg voor vandaag. Morgen of overmorgen weer een dag.
lientje69 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 21:47
0.13% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
24-08-2019 11:49
Succes Nartjie, ik heb ooit een zonnesteek gehad en dat is idd vreselijk.
Ik ook . Toen was ik ook nog eens 6 maanden zwanger pff vreselijk idd.
Is gelukkig al 22 jaar terug. Ik werkte toen in een kas waar het 40 plus graden was.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte kohaku!

Wat een nare verhalen zeg over dagbesteding. Zoiets zou toch helpend moeten zijn in je leven ipv dat het je afbreekt?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Mijn eerste zonnesteek was op school. En de laatste iets van een jaar of 5 geleden bij mijn ouders. Gingen toen bbqen. Volle zon. Was ook hete dag. Iedereen zat onder de parasol, behalve nartjie, er was geen plek meer onder de parasol, dus de zon vol op mijn kop., merkte wel dat ik steeds moeilijker ging praten, kreeg wel een natte theedoek in de nek en verder bleef ik in de zon. Werd verder niks gedaan, ik deed zelf ook niets, want wist niet wat ik moest doen. Toen het een beetje beter ging naar huis gegaan. Moest toen nog kwartier fietsen. Ik was thuis, liet me op de bank ploffen en deed niks meer.
Alle reacties Link kopieren
Wat lollig zeg nartjie.
Voortaan gewoon weggaan of naar binnengaan dus.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik zag op de pijler relaties een topic staan. Gewoon walgelijk voor woorden. Het heet Wanneer werd jij Niet verkracht.
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
24-08-2019 18:15
Ik zag op de pijler relaties een topic staan. Gewoon walgelijk voor woorden. Het heet Wanneer werd jij Niet verkracht.
Na aanleiding van ‘Domme acties die net goed afliepen’.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag

Ik heb gisteren drukke dag gehad. Heb vandaag drukke ochtend gehad. Heb de hele dag al een onrustig gevoel; wil alles en ik wil niets. Irritant. OH, en pijn in de knieën, net of ze m'n gewicht niet meer konden of wilden dragen. Best eng, toen ik met de hond liep. Meestal heb ik mn telefoon mee, vanmiddag net niet.

Sterkte iedereen :hug:

Ramen lappen Lientje @(

Afijn.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
24-08-2019 18:15
Ik zag op de pijler relaties een topic staan. Gewoon walgelijk voor woorden. Het heet Wanneer werd jij Niet verkracht.
Gewoon overslaan ,niet gaan lezen.
Je plaagt je er alleen maar mee,Nartjie.

De,afgelopen dagen aan het opruimen geweest, poetsen,alles wat kan glanzen glanst weer.
Nu met de beentje op een krukje en domweg tv kijken.
Goed weekend iedereen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven