Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
19-09-2019 10:36
Suzy, je hebt pb. Even de naam van het reïntegratie bedrijf dat ik had, ze werken landelijk.

Jij mag ook mee beslissen in welk bedrijf het word. Ga altijd eerst een kennismakingsgesprek aan, voordat je akkoord gaat met een bedrijf.

Het moet wel goed voelen en op 1 lijn zitten. Dat ze jou situatie snappen.
Ik ga kijken, thanx!
Weet alleen niet hoe het zit in het geval van mijn werkgever omdat ze eigenrisicodrager zijn. Dan zijn er weer andere regels en moeten ze zelf zorg dragen voor de reïntegratie.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Doro, knap dat je je eigen haar kunt knippen!
Dat kan ik dan weer niet dus daarvoor ga ik echt naar de kapper.
2 a 3 keer per jaar ongeveer. Meestal alleen knippen, een keer in de anderhalf jaar permanent, dat bij mij dus best lang blijft zitten.
Kapper is eigenlijk gewoon een noodzakelijke uitgave, maar voor mij voelt het als luxe. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kort haar dus moet elke zes weken zeker wel naar de kapper. Heb het van de week weer in de verf gezet maar het is toch nog weer donkerder geworden dan ik wilde.
Ik ben van mijzelf donkerblond, tegen lichtbruin aan, met grijs :mrgreen: (mijn moeder en oma waren ook vroeg grijs) dus wilde het in mijn eigen kleur verven. Had het twee week terug al ontkleurd maar toch nog weer vrij donker geworden.

Eigenlijk wil ik het een keer zilverblond verven. Lijkt me wel gaaf. En dan weer terug naar een pixiekapsel.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb prachtig blond haar met van zichzelf lichtere plukken erin. Net coupe soleil maar alles puur natuur.
Nog nooit geverfd en geen spoortje grijs te zien.
Ik denk dat ik een van die mensen ben die heel lang blond blijven en dan in één keer zilver- of asgrijs haar krijgen. De tijd zal leren of dat ook echt zo is.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Mazzelaar, ik ben al hartstikke grijs :(
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
19-09-2019 12:38
Ik ga kijken, thanx!
Weet alleen niet hoe het zit in het geval van mijn werkgever omdat ze eigenrisicodrager zijn. Dan zijn er weer andere regels en moeten ze zelf zorg dragen voor de reïntegratie.
Hee, grappig. Dat was mijn werkgever ook. Helaas moet hij het 2e spoor dan zelf betalen. Of hij is er op een andere manier voor verzekerd.

De mijne was niet verzekerd. Natuurlijk vond ik dit enigszins sneu. Maar als werknemer draag je elke maand premie af, een werkgever behoord zich daarmee te verzekeren. Als hij dit niet doet, is het helaas zijn eigen risico.

Ik als werknemer heb trouwens genoeg kosten gemaakt qua zorgkosten. En niet alles werd vergoed. Sommige dingen vielen gewoon totaal uit de zorgverzekering en de gemeente verzekering.

Dus de werknemer en werkgever maken beide veel extra kosten.
lientje69 schreef:
19-09-2019 12:48
Doro, knap dat je je eigen haar kunt knippen!
Dat kan ik dan weer niet dus daarvoor ga ik echt naar de kapper.
2 a 3 keer per jaar ongeveer. Meestal alleen knippen, een keer in de anderhalf jaar permanent, dat bij mij dus best lang blijft zitten.
Kapper is eigenlijk gewoon een noodzakelijke uitgave, maar voor mij voelt het als luxe. :proud:
Ik heb krullen en mijn haar zit meestal vast. Dus als het een beetje scheef is, valt het echt niet op.

Aangezien ik ook grijs begin te worden, ben ik aan het dubben wat ik zal gaan doen. Thuis verven, highlights, gewoon grijs laten worden (schijnt hip te zijn), of toch maar elke 6 weken naar de kapper. Want uitgroei is niet echt een optie vind ik.

Lastig, lastig. Ik ga maar eens een keer naar de kapper om me te laten adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag laatst in de supermarkt zo'n jong grietje met haar haar grijs geverfd .
Zag er raar uit maar het schijnt dus hip te zijn momenteel. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Lientje, dat je ook dingen voor jezelf doet.

Hier dus mega verkouden, amper lucht maar toch naar de revalidatie geweest. Daarna geslapen en mijn hardloopsessie gedaan. Trots dat ik het wel gedaan heb, al moest ik erg lang bijkomen van een paar minuten hardlopen. Zo even koken en ben tussendoor ook nog even het huishouden aan het doen.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
19-09-2019 17:16
Ik zag laatst in de supermarkt zo'n jong grietje met haar haar grijs geverfd .
Zag er raar uit maar het schijnt dus hip te zijn momenteel. :proud:
Hahaha, dit valt mij ook al een jaar op. Jongen mensen met grijs haar, moest er erg aan wennen.

Je hebt ook zo'n reclame, van andrelon geloof ik, champoo voor grijzer haar, ook voor jonge mensen dus juist.
Ik heb ook nog geen grijs haar, af en toe een verdwaalde. Heb ook nog geen rimpels. Ik knip mijn haar ook zelf.
Helaas heb ik echt wel grijs haar en op mijn leeftijd is dat ook niet meer hip.
Verven dus en regelmatig naar de kapper. Ik heb er een hekel aan maar ik wil er ook graag verzorgd uitzien. Gelukkig heb ik verder makkelijk haar, dik en met slag.

Severus: knap dat je de revalidatie toch gedaan hebt, ondanks je verkoudheid.
Ik was een grietje met nep grijs haar geweest als dat qua inkomen had gekund qua kapper. Wil dat al zolang proberen. :rofl: Regenboog heeft al best wat grijze haren, die nieuwe vriendin van mij ook. Ik niet. :blond: Mijn haar is langer dan het ooit geweest is. Ik ben donkerblond.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
19-09-2019 13:41
Hee, grappig. Dat was mijn werkgever ook. Helaas moet hij het 2e spoor dan zelf betalen. Of hij is er op een andere manier voor verzekerd.

De mijne was niet verzekerd. Natuurlijk vond ik dit enigszins sneu. Maar als werknemer draag je elke maand premie af, een werkgever behoord zich daarmee te verzekeren. Als hij dit niet doet, is het helaas zijn eigen risico.

Ik als werknemer heb trouwens genoeg kosten gemaakt qua zorgkosten. En niet alles werd vergoed. Sommige dingen vielen gewoon totaal uit de zorgverzekering en de gemeente verzekering.

Dus de werknemer en werkgever maken beide veel extra kosten.
‘Gelukkig’ voor ze zijn ze een grote onderwijsorganisatie dat in een groot deel van Noord-Nederland zit.
Mijn psych/coach neemt het even onder de loep. Ze zag iig in de conclusies dezelfde constatering als ik zelf heb gedaan maar zei ook al dat die fml vaak onterecht werkgevers en bedrijfsartsen je de stuipen op het lijf laten jagen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
19-09-2019 16:04
Ik heb krullen en mijn haar zit meestal vast. Dus als het een beetje scheef is, valt het echt niet op.

Aangezien ik ook grijs begin te worden, ben ik aan het dubben wat ik zal gaan doen. Thuis verven, highlights, gewoon grijs laten worden (schijnt hip te zijn), of toch maar elke 6 weken naar de kapper. Want uitgroei is niet echt een optie vind ik.

Lastig, lastig. Ik ga maar eens een keer naar de kapper om me te laten adviseren.
Ik weet niet hoe vaak je het wast? Aangezien je krullen hebt zal dat vast minder vaak zijn dan ik. Maar dan is een grijsdekkende spoeling misschien ook wel een idee dan heb je niet zo snel uitgroei.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
19-09-2019 18:18
Hahaha, dit valt mij ook al een jaar op. Jongen mensen met grijs haar, moest er erg aan wennen.

Je hebt ook zo'n reclame, van andrelon geloof ik, champoo voor grijzer haar, ook voor jonge mensen dus juist.
Dat is wel een goede shampoo trouwens als je verfbeurt wat gelig/oranje is uitgevallen. Als je het wast met grijsshampoo dan trekt het geel eruit.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd vroeger door mijn leerlingen kameleon genoemd trouwens. Ik had zo vaak mijn haar anders. Lange kleine vlechtjes en dan weer een permanentje. Groenblauw haar (moest overigens zwart worden met henna), knalrood, paars, blond.
Mijn oma vond rood haar verschrikkelijk trouwens. Mijn nicht deed dat als eerste en ze heeft er een half jaar erover gemopperd, en dat deed ze echt nooit maar rood haar was voor hoeren :rofl: (of lichtekooien zoals ze zei).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen bij reva brak ik. Moest heel simpel een oefeningetje doen waarbij ik even goed moest voelen hoe mijn rug en bekken bewogen maar ik voelde het gewoon niet en vond ik dat ik die oefening niet goed kon doen.
Ik zei iets als: dit zijn dus dingen die vroeger altijd zonder enige moeite gingen en nu kan ik mijn eigen kont niet eens voelen. Ik moet even leren afscheid nemen van wat vroeger was en dit nu is. Maar toen brak ik dus. Van iemand die topsport deed en bij gym het altijd even voor moest doen -ik was overigens geen natuurtalent maar ik knokte mijzelf gewoon zo dat ik het leerde en kon- naar iemand die alles opnieuw moet leren.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Suzy :hug: wat confronterend is dit.

Ik krijg volgende week een coloscopie. Brr.
Het was wel een prettige arts. Hij legde alles goed uit.
Moyrrie: krijg je een roesje? Ik hoop dat het meevalt voor je. Sterkte!

Suzy: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Alvast sterkte Morrie, die lijken me ook niet zo fijn. Maar voor het goede doel dan maar ... ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ja, ik krijg gelukkig een roesje.
Het is inderdaad voor het goede doel en ik ben "blij" dat ik niet lang hoef te wachten. Als het moet, dan maar zo snel mogelijk.
Inderdaad liever snel. Ik moest, een paar jaar geleden, drie weken wachten nadat er bij het bevolkingsonderzoek iets afwijkends gevonden leek te zijn.
Dat was geen leuke tijd. Gelukkkig bleek er niets aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk Suzy. :hug:

Moyrrie , ik hoor van iedereen dat het meevalt. Alleen dat spul drinken om schoon te worden schijnt niet zo lekker te zijn maar het onderzoek op zich valt mee met een roesje zeggen ze.
lientje69 wijzigde dit bericht op 20-09-2019 06:46
0.48% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Allemaal heel erg bedankt voor het welkom hier! Heel fijn.

Door het lezen net besloten een afspraak te maken bij de kapper. Ik ben steeds veel te bang dat ik (weer) af moet bellen. Mijn vorige vaste kapper gaf me de laatste keer een sneer daarover. Inmiddels dik een jaar niet geweest. Tijd om een nieuwe uit te zoeken. Wassen verven knippen.
lise1985 schreef:
18-09-2019 14:49

Mag ik vragen wat voor erfelijke afwijking het
Ik voel me nog een beetje onzeker op het forum. Het is best zeldzaam en wil mijn verhaal graag anoniem kwijt. Nog nooit iemand gehoord over het vivaforum maar toch. Kort gezegd heeft het gevolgen voor al mijn ingewanden. Lever nieren mild alvleesklier galblaas en darmen. Veel last van ontstekingen vooral. Altijd een beetje afwachten hoeveel schade dit dan weer geeft.

Jullie allemaal sterkte met alles! En een fijne piekerloze pijnloze nacht voor straks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven