Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
lientje69 schreef:
20-09-2019 13:34
Nartjie, dan zit alles tegen op zo'n dag he?
Moet je ver naar het ziekenhuis? Korte of lange afspraak?

Yellow, heb je té veel gesport de laatste dagen misschien, omdat het nu zo erg Is?
Of geen aanwijsbare oorzaak?

Kohaku, succes vandaag!

Suzy, ik heb dat met mijn man. Dat ik me zorgen maak over zijn hart enzo.
Maar hij zal er zelf iets mee moeten doen, als hij het wel best vind zo houdt het op.
Ik herken het wel in elk geval
Ik heb alleen woensdag gesport maar ik denk dat het wel daardoor komt. Verder heeft mijn stappenteller in de telefoon een paar dagen de 9000/10000 stappen aangetikt. Ik weet dat ie niet betrouwbaar is maar je kan het wel vergelijken met een schandalig gemiddelde van 2000 (heb m in de tuin niet in mn broekzak dat dan wel).

Heb de fiets nog gerepareerd. En toen heb ik een heel onsamenhangend boodschappenlijstje gehaald. Regenboog wist gelukkig al dat dat een soort van kon gebeuren. Ik wilde me niet laten tegenhouden zeg maar. Dus ik had alvast wat dingen gehaald en hij heeft het aangevuld. :rofl:

En toen kwam ik thuis, stonden ze met een mini tractor een haag te snoeien hier in de straat. Knettergek zeg ik je. :rofl:

Ben in slaap gevallen heb mezelf om 7 uur wakker gedwongen. Maagzuur zit in mijn neus.
Ik heb vandaag de papieren van het ziekenhuis nog eens doorgelezen maar ik denk dat ik maandag maar even moet bellen.

Zo moet ik voor de opname doorgeven welke fysiotherapeut me gaat behandelen na de operatie.
Volgens de chirurg had ik geen fysiotherapie nodig, was dat onzin.

Ik moet ook tijdig, 14 dagen?, van te voren stoppen met een bepaald medicijn. Ik krijg echter hooguit een week van te voren pas een telefoontje met de exacte datum.

Ik zal wel dom zijn, maar volgens mij gaat dat niet lukken dan.

Verder ook de brief gelezen die de neurochirurg aan de huisarts gestuurd heeft. Daarin staat o.a. dat hij uitvoerig de risico's en zo met me besproken heeft. Als hij een riedeltje van een paar seconden al uitvoerig noemt, heb ik volgens mij nooit de definitie van uitvoerig begrepen :rofl:

Sowieso altijd verbazingwekkend hoe weinig informatie er opgeslagen wordt in een dossier.
Ik vind het wel weer tijd voor een fris topic:

gezondheid/wij-leven-met-chronische-pij ... ges/449678
lise1985 schreef:
20-09-2019 20:21
Ik vind het wel weer tijd voor een fris topic:

gezondheid/wij-leven-met-chronische-pij ... ges/449678
Is nog helemaal niet nodig. De topic hoeven niet meer te worden gesloten op 3000 berichten. We zitten pas op 2800 nog wat.
nartjie schreef:
20-09-2019 20:29
Is nog helemaal niet nodig. De topic hoeven niet meer te worden gesloten op 3000 berichten. We zitten pas op 2800 nog wat.
Toch is af en toe een nieuw topic best fijn :)
lise1985 schreef:
20-09-2019 20:31
Toch is af en toe een nieuw topic best fijn :)
Je gaat je gang maar, maar ik vind het onzin om nu al een topic te sluiten als er nog gewoon gepost kan worden
nartjie schreef:
20-09-2019 20:33
Je gaat je gang maar, maar ik vind het onzin om nu al een topic te sluiten als er nog gewoon gepost kan worden
Dat mag. Ik vind het wel fijn om af en toe weer even in een nieuw topic te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-09-2019 10:24
Suzy, ik vraag me af of je hem niet minder moet pushen hierin. Ik snap je zorg, maar hij moet dit gewoon uit zichzelf oppakken. Je neemt zo steeds meer een moederrol op je, voor zijn kinderen én voor hem, zoals ik hier lees. Hij kan zo steeds meer achterover leunen, want jij doet het immers wel?
En daarnaast, als iemand mij pusht, zet ik hakken in het zand en doe niets of minder. Ja, is kinderachtige en puberale reactie, weet ik, en omdat ik dat weet doe ik er wat mee, maar het geeft wel aan dat pushen niet altijd het gewenste effect heeft.

Sterkte iedereen. Niet slapen is killing. :(
Hij doet en moet heel veel zelf doen hoor. Zoveel doe ik niet maar als ik mijn benen breek over de rotzooi doe ik daar wel iets aan (kinderen aansporen op te ruimen). Bovendien, als ik daar een week in huis ben draag ik natuurlijk wel iets bij.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
20-09-2019 10:25
Frustrerend Suzy. Ik begrijp dat je je zorgen maakt. Mijn schoonvader heeft ook jarenlang zijn snurkprobleem ontkend en onderschat, maar nu is hij heel blij dat hij actie ondernomen heeft.
Overigens was hij ook degene die naar de logeerkamer verhuisde.

Mijn man snurkt een stuk minder sinds hij neusspray gebruikt tegen de hooikoorts. Echt een hele verademing voor ons allebei.
Bij mijn vriend zit het hem echt in zijn keel, zijn anatomie zal ook niet echt meespelen (kleine teruggetrokken onderkaak). Neusspray gebruikt hij al jaren namelijk (medisch).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Nieuw deel geopend: gezondheid/wij-leven-met-chronische-pij ... ges/449678

Slotje op dit topic.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven