Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken: meeschrijven?

01-08-2019 21:04 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vanavond rook ik mijn laatste sigaret. Het is niet mijn eerste keer stoppen, ik weet wat ik kan verwachten en ken mijn valkuilen (nee, ook 1tje kan niet).

Ik heb nu vakantie en heb hiervoor bewust gekozen, ander ritme en andere levensstijl. Heb het boek van Alan Carr gelezen, heb nicotinekauwgom in huis heb er zin in om rookvrij te zijn!

Wie heeft zin om mee te schrijven? Samen staan we sterker :) en wellicht kunnen we elkaar tot steun zijn??
Ik doe mee, ik ben sinds afgelopen maandag gestopt. Ik heb Champix. Tot nu toe gaat het goed. Tijdje geleden ook gestopt, 6 weken volgehouden en toen helaas een terugval. Nu gaan we voor altijd.
Ik ben gestopt afgelopen april met behulp van het boek De opluchting en enkele hypnosefilmpjes op Youtube. Ik maak nog wel gebruik van een E sigaret zonder nicotine, meteen vanaf het begin. Ik heb geen behoefte sigaretten te kopen. Ik wens jou veel succes.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
01-08-2019 21:10
Ik doe mee, ik ben sinds afgelopen maandag gestopt. Ik heb Champix. Tot nu toe gaat het goed. Tijdje geleden ook gestopt, 6 weken volgehouden en toen helaas een terugval. Nu gaan we voor altijd.
Herkenbaar!! Ik ben vorig jaar 3 weken gestopt. En toch weer begonnen, zo stom!! Ik voelde me na 1 dag niet roken al beter, heb last van rochelen als ik op bed lig (kraken en piepen in keel) en na 1 dag niet roken was dat weg. Ook geen slijmvorming sochtends met opstaan (sorry :-D) en ben er zo klaar mee.....

Leuk dat je meedoet!!
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
01-08-2019 21:11
Ik ben gestopt afgelopen april met behulp van het boek De opluchting en enkele hypnosefilmpjes op Youtube. Ik maak nog wel gebruik van een E sigaret zonder nicotine, meteen vanaf het begin. Ik heb geen behoefte sigaretten te kopen. Ik wens jou veel succes.
Wat goed! Gefeliciteerd!! Ik heb een e-sigaret overwogen maar wil er helemaal vanaf. .. plus ik vind e-sigaret niet lekker.. Maar fijn dat het jou helpt!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook al een hele tijd stoppen, rook nu lang niet zoveel meer maar om het helemaal te laten blijft lastig. Ik denk eraan om vanaf volgende week helemaal te stoppen.

Succes TS, gaat vast helemaal goed komen!
Alle reacties Link kopieren
NoName1983 schreef:
01-08-2019 21:24
Ik wil ook al een hele tijd stoppen, rook nu lang niet zoveel meer maar om het helemaal te laten blijft lastig. Ik denk eraan om vanaf volgende week helemaal te stoppen.

Succes TS, gaat vast helemaal goed komen!
Gewoon doen! Ooit komt nooit en voor je het weet ...

Bedankt en wie weet ga je ook meeschrijven :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 2.5 week gestopt. Niks gebruikt en het ging geweldig. Merk wel dat de zin nu terug komt. Zoveelste poging maar wil er zo graag vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Kamerplant123 schreef:
01-08-2019 21:31
Ik ben nu 2.5 week gestopt. Niks gebruikt en het ging geweldig. Merk wel dat de zin nu terug komt. Zoveelste poging maar wil er zo graag vanaf.
En dat gaat je ook echt lukken!! Wij zijn sterker dan die sigaret. Denk aan de voordelen, niet meer met een kater wakker worden omdat je teveel gerookt hebt de dag ervoor, fris en fruitig uit bed. Geen stank meer om je heen, niet meer bang zijn bij elk pijntje, genieten van een gezond leven. Geen stress omdat je geen sigaretten bij je hebt. Het leven zonder lijkt me zoveel leuker.

Ik rook vanaf mijn 14e, ben nu 38. Ik vind het vreselijk spannend maar heb er ook veel zin in om mezelf te leren kennen zonder die drang naar een sigaret.
Mina81 schreef:
01-08-2019 21:41
En dat gaat je ook echt lukken!! Wij zijn sterker dan die sigaret. Denk aan de voordelen, niet meer met een kater wakker worden omdat je teveel gerookt hebt de dag ervoor, fris en fruitig uit bed. Geen stank meer om je heen, niet meer bang zijn bij elk pijntje, genieten van een gezond leven. Geen stress omdat je geen sigaretten bij je hebt. Het leven zonder lijkt me zoveel leuker.

Ik rook vanaf mijn 14e, ben nu 38. Ik vind het vreselijk spannend maar heb er ook veel zin in om mezelf te leren kennen zonder die drang naar een sigaret.
Rationeel weet je t ook wel maar toch heb je dat stemmetje dat zegt “ah joh wat maalt dat ene peukie nou uit”.

Ik rook ook vanaf 14, ben nu 36
Alle reacties Link kopieren
Zo stom. Ik weet dat als ik er een zou roken ik zo gigantisch baal van mezelf. Plus dat ik weet dat ik het romantiseer. Het is niet lekker maar oh wat zou ik doen voor een koffie en een sigaret.
Lang geleden al gestopt, terwijl ik - als vrouw - ook sigaretten rookte zonder filter. Zware sigaretten waarbij ik soms de ene met andere aanstak. Voor het ontbijt al 3 sigaretten de lucht in geblazen.

Op bepaald ogenblik beslist: ik stop en het is me gelukt.

Als ik het kan, kunnen jullie het zeker. Tegen veel mensen zeggen zodat jullie niet anders kunnen dan volhouden op het risico af je gezicht te verliezen.

Meeeeeeeeega veel succes aan iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Kamerplant123 schreef:
01-08-2019 21:51
Zo stom. Ik weet dat als ik er een zou roken ik zo gigantisch baal van mezelf. Plus dat ik weet dat ik het romantiseer. Het is niet lekker maar oh wat zou ik doen voor een koffie en een sigaret.
Wat helpt, is te bedenken dat de zin naar sigaretten in vlagen komt. Als je zo'n vlaag kan "uitzitten" gaat die vanzelf voorbij. Zo'n vlaag duurt eigenlijk maar een paar minuten en na verloop van tijd is er steeds meer tijd tussen de vlagen.

Dus probeer je gedachten te verzetten, even iets anders doen en het gaat verrassend snel over.

Succes aan alle stoppers. Ik weet wat het is, maar het is me zoveel jaar geleden ook gelukt. Nog altijd zo blij mee! Hou dus goede moed!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal. Het gaat ons ook zeker lukken! En idd, 1 is geen optie. Als ik er 1 pak dan ben ik verkocht dus die ene pak ik niet.

Het is vreselijk moeilijk, ik rook langer wel dan niet. Maar wat kunnen wij trots zijn op onszelf als het lukt! En financieel is ook fijn! Ik ga mezelf elke week iets leuks cadeau doen, een lekkere douche schuim of iets dergelijks. ...
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf nog even roken, maar als de scheiding rond is en ik m'n eigen huis heb dan ga ik ook stoppen met roken!
Van het geld wat ik bespaar wil ik een auto kopen voor mezelf. En met het geld van m'n trouwring erbij :puh:

Succes met het stoppen!
Ik ben in februari gestopt na bijna 40 jaar roken. Ik voelde me super en had er eigenlijk weinig moeite mee. Na 8 weken kreeg ik een nieuwe baan en toen ging het mis, "gezellig" een sigaretje doen met collega's in de pauze. Super stom maar wel geleerd dat als je eenmaal gestopt bent je nooit meer een sigaret voor de gezelligheid op kunt steken. Dan val je echt acuut terug in je jaren lange gewoonte.

Binnenkort stop ik weer. Waar ik tegenop zie is de extreme vermoeidheid en de drop verslaving die die me de eerste weken overviel. Ik stortte me in haken en heb de hele familie voorzien in afzichtelijke plaids in jaren 70 kleuren. Ook zij zien tegen mijn volgende stop poging op ;-D
Ik ben vorige week gestopt en ik ben zo blij. Het kost mij weinig moeite gelukkig. Ik ben veel bezig met gezonder leven en dit was de laatste hobbel waar ik over moest. Ik rookte zo'n 10 sigaretten per dag.
Alle reacties Link kopieren
sistasista schreef:
01-08-2019 23:39

Binnenkort stop ik weer. Waar ik tegenop zie is de extreme vermoeidheid en de drop verslaving die die me de eerste weken overviel. Ik stortte me in haken en heb de hele familie voorzien in afzichtelijke plaids in jaren 70 kleuren. Ook zij zien tegen mijn volgende stop poging op ;-D
Ik wens je heel veel succes, sista! Ik moest hardop lachen van je laatste regels 🤣
Alle reacties Link kopieren
Allemaal veel succes.

Hier al dik 7,5 jaar gestopt.

Wat ik deed was een flesje water met een rietje erin als het echt heel erg was.... en dat dronk ik dan op.

Wat mijn valkuil was na 150.000 stoppogingen, is eentje kan echt niet meer, maar als ik dacht ohhh nu kan ik noooooit meer roken dan zat het de hele dag in mijn hoofd, zal ik wel/geen eentje doen. Ik dacht toen, ik stop en ik zie wel hoever ik kom, nu zijn we al tig jaar verder.

Als ik nu sigaretten rook ruik dan ben ik zoooooo blij dat ik gestopt ben!

:thumbsup: zet hem op!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nooit begonnen met roken, dus hoef ook niet te stoppen.
Ik heb wel verschillende mensen meegemaakt die met wisselend succes hebben geprobeerd te stoppen. Lijkt me niet eenvoudig, maar uiteindelijk is het op zoveel manieren veel beter voor je!
Ik wens iedereen heel veel sterkte en succes met het stoppen!
Ik rook niet, maar wil jullie gewoon even heel veel succes wensen!
Alle reacties Link kopieren
Even een update. Ik ben nu 2 dagen gestopt. Heb het best zwaar maar merk wel verschil met alle vorige keren dat ik gestopt was. Ik berust erin dat ik niet meer rook, ik wil die ene niet pakken omdat ik weet dat dat niet lukt .
Vooral die berusting geeft mij vertrouwen dat het me lukt deze keer. Trots op mezelf :):)

@gatekeeper hoe gaat t bij jou? ?
Ik had het vrijdag van alle dagen echt moeilijk, ik mis mijn sigaret op zijn tijd wel hoor. Even “tijd” voor jezelf. Zitten, drankje, sigaretje erbij.

Maar anderzijds gisteren waren we in Plaswijckpark en daar hebben ze van die verdomhoekjes waar je dan mag roken en toen was ik wel blij dat ik niet meer rookte.
Alle reacties Link kopieren
Ik vape sinds stoptober, foute vervanging ik weet het, maar qua financieen scheelt dit al heel veel. Succes allemaal, roken voegt niets toe.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijd gestopt.
Ik was een enorme verstokte roker. Al vanaf mijn 13e, het liefst zware tabak.
Mijn kinderen kregen er steeds meer moeite mee dat ik rookte. Ze maakte opmerkingen als: "mamma!! straks ga jij hierdoor dood!!"
Wat ik het het meest confronterend vond, was een geluidsopname die mijn oudste van mij gemaakt had terwijl ik lag te slapen. Ik schrok me echt rot!
Een gepiep en gekraak van jewelste bij iedere ademteug. Ook dat roggelende geluid en geschraap.. alsof er een stokoud iemand lag.
Ik ben toen gestopt. Het is niet makkelijk geweest. Roken hoorde ook bij mij..
Maar echt.. NOOIT MEER!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven