Gezondheid alle pijlers

alvleesklierkanker

07-08-2019 10:51 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij moeder is gisteren de afschuwelijke diagnose vastgesteld, alvleesklierkanker met uitzaaiing naar de lever.
Een maand terug begon mijn moeder klachten van vermoeidheid en pijn in haar rug te krijgen.
Ook viel zij ineens veel af (6 kilo in 3 weken)
Naar de huisarts, bloedonderzoek waaruit alleen iets gevonden was bij haar galblaas, dus huisarts vermoedde galstenen.
Gisteren met mijn moeder naar het ziekenhuis gegaan voor een echo, en nog geen 2 uur erna belde de huisarts dat hij langs zou komen.
Dit nieuws sloeg in als een bom, en nu nog steeds.
Alles voelt zo onwerkelijk.
Helaas weet ik dat de kans op genezing vrijwel nihil is, maar ik wil zo graag hopen voor mijn ouders.
Zoveel dingen die door mijn hoofd gaan nu.
Naast mijn moeder is mijn vader ook nog eens hulpbehoevend, en mijn moeder zorgt altijd voor hem.
Wetend dat wij waarschijnlijk niet alleen onze moeder gaan verliezen, maar straks ook nog naar een verpleeghuis voor onze vader moeten gaan zoeken.
Ik schrijf hier maar, om zo een beetje mijn ei kwijt te kunnen de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijke uitslag Trikkie, heel sterkte voor jullie.
Helaas hier ook ervaring met alvleesklierkanker. Hoop dat jullie het maximale tijd krijgen met elkaar
Vreselijk. Sterkte ❤️
trikkie schreef:
12-08-2019 15:59
.... Levensduur zal waarschijnlijk nog maar een half jaartje zijn, met een beetje geluk maximaal een jaar. .......
Volgende week woensdag krijgen wij hiervan de uitslagen, en weten wij of zij nog eventueel een zware chemo kan ondergaan (hierdoor zou zij dan nog maximaal een jaar te gaan hebben)
Trikkie, ik heb ervaring met vrienden en deze akelige kankervorm. De een koos voor chemo de ander niet.

De chemo "kan" levensduur verlengend zijn. Maar houden jullie haar kwaliteit van leven ook goed in de gaten? Men is gauw geneigd te behandelen in de hoop op die extra (paar) maand(en). Maar van chemo word je meestal erg naar. En het zou heel jammer zijn als je moeder haar laatste tijd ziek (van de chemo) doorbrengt.

Dan kan je maar beter genieten met elkaar, foto's maken, herinneringen ophalen en nog een aantal nieuwe herinneringen maken.

Sterkte met deze uitslag en de komende moeilijke periode.
anoniem_321581 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 20:44
Reden: Typefout
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
HolyGirl schreef:
12-08-2019 20:44
Trikkie, ik heb ervaring met vrienden en deze akelige kankervorm. De een koos voor chemo de ander niet.

De chemo "kan" levensduur verlengend zijn. Maar houden jullie haar kwaliteit van leven ook goed in de gaten? Men is gauw geneigd te behandelen in de hoop op die extra (paar) maand(en). Maar van chemo word je meestal erg naar. En het zou heel jammer zijn als je moeder haar laatste tijd ziek (van de chemo) doorbrengt.

Dan kan je maar beter genieten met elkaar, foto's maken, herinneringen ophalen en nog een aantal nieuwe herinneringen maken.

Sterkte met deze uitslag en de komende moeilijke periode.
Bedankt voor je reactie.
Dat realiseer ik mij maar al te goed.
Het is iets wat mijn moeder vooral graag wil proberen, en haar keuze respecteer ik hierin.
Wel is er met de artsen besproken, dat als het toch te zwaar valt er alsnog mee gestopt wordt.

Wij proberen voor nu idd vooral te genieten van de tijd die wij nog met elkaar hebben.
Alle reacties Link kopieren
En dan krijg je vandaag ineens te horen dat het nog erger is.
Uitzaaiingen in haar longen en lymfklieren.
En i.p.v een paar maanden, nog maar 3-4-5 weekjes.
trikkie schreef:
21-08-2019 19:20
En dan krijg je vandaag ineens te horen dat het nog erger is.
Uitzaaiingen in haar longen en lymfklieren.
En i.p.v een paar maanden, nog maar 3-4-5 weekjes.
Oh wat verschrikkelijk voor jullie, wat een snoeihard nieuws :hug:
trikkie schreef:
21-08-2019 19:20
En dan krijg je vandaag ineens te horen dat het nog erger is.
Uitzaaiingen in haar longen en lymfklieren.
En i.p.v een paar maanden, nog maar 3-4-5 weekjes.
Wat vreselijk voor jullie, woorden schieten tekort. Weet niet goed wat ik zeggen moet want niets kan dit verlichten. Heel veel sterkte. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat een heftig nieuws Trikkie!
Daar waren jullie niet op voorbereid.
Dat is wel heel hard.

Heel veel sterkte voor de komende tijd.
Ik hoop dat jullie nog mooie momenten met elkaar kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschrikkelijk nieuws, trikkie :hug:
Arme Trikkie... :hug:

In onze omgeving hebben we ook eens iemand in een paar weken aan deze onmenselijke ziekte ten onder zien gaan.

Hier zijn geen woorden voor. Althans ik weet ze niet. Sterkte :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte! Het is een rotziekte.
Ik hoop dat jullie nog mooie herinneringen kunnen maken.
Heel veel sterkte :'(
Wat een verdriet.

Ik hoop dat jullie nog mooie herinneringen kunnen maken. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte!!!!!
It's 5 o'clock somewhere
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijk nieuws. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
:hug:
not all who wander are lost
Heel veel sterkte, Trikkie!
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk nieuws trikkie! :hug:

Ik zit in vrijwel hetzelfde schuitje maar ik vind het te moeilijk over te schrijven hier.

Je kan niet meer dan er voor je ouders zijn en je moeder plat te knuffelen en helpen en tig keer vertellen hoeveel je van haar houdt.

Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschrikkelijk nieuws. Sterkte voor jullie.

Is het een idee om ook alvast thuiszorg in te schakelen? Desnoods alleen voor kennismaking. Het ziekenhuis helpt vast ook met regelen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vernietigende ziekte is het toch.. Héél veel sterkte. Hoop dat je moeder goede pijnstillers en gepaste palliatieve zorg krijgt..

Hou elkaar stevig vast.
juflena schreef:
23-08-2019 19:20
Verschrikkelijk nieuws trikkie! :hug:

Ik zit in vrijwel hetzelfde schuitje maar ik vind het te moeilijk over te schrijven hier.

Je kan niet meer dan er voor je ouders zijn en je moeder plat te knuffelen en helpen en tig keer vertellen hoeveel je van haar houdt.
Jij ook sterkte, JufLena :hug:
Och wat een rotnieuws. Heel veel sterkte! :there:
Alle reacties Link kopieren
Hoi trikkie,

Wat een extreem verdrietig bericht wat je hebt gekregen. Ik heb 1,5 week geleden hetzelfde nieuws over mijn schoonvader gekregen en ik merk dat het nog heel erg moet indalen.

Ik wil je heel erg veel sterkte wensen en ik gun je nog fijne momenten samen met jouw moeder.
Een hele dikke knuffel van mij
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte. :hug: Helaas weet ik ook uit ervaring hoe snel en hoe heftig dit kan gaan. Mijn moeder (7 weken na de diagnose overleden) had gelukkig geen pijn en is tot het laatst helder gebleven. Ze was alleen zo moe op het eind. Ik hoop dat je moeder ook geen pijn heeft Ik kan je 10000 adviezen geven, maar doe wat voor jou goed voelt. Ieder mens is anders, gaat anders met een situatie om. Niets is fout, zolang jij je er goed bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven