Gezondheid alle pijlers

Pijn in onderrug

11-08-2019 10:22 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een week pijn in mijn onderrug. Vooral bij het voorover buigen. Het lijkt wel bij het kantelen van mijn bekken van hol naar bol zeg maar.

Ik weet wel hoe het komt. Door een enkelbreuk van eind mei loop ik nog steeds niet soepel en til ik verkeerd. Ik til zonder door mijn knieën te gaan omdat mijn enkel dat nog niet trekt. En ik til dagelijks wel zwaar want ik heb een zoontje die verlamd is vanaf zijn borst en hij weegt ruim 25kg. Ik probeer het tillen zoveel mogelijk nu door mijn man of door de zorgverlener te laten doen maar ontkom er niet altijd aan. Zeker nu niet tijdens de zomervakantie.

Voor mijn enkel ga ik 1x per week naar de fysio. Zo ook vrijdag. Ik heb hem toen gevraagd voor wat oefeningen voor mijn rug. Maar sinds ik die oefeningen doe is de pijn echt alleen maar erger geworden. Ik kan nu amper meer bukken. Heb niet constant pijn maar vooral bij de kantelling is de pijn best erg. Bijna niet draaglijk zeg maar.

Iemand hier ervaring mee? Welke oefeningen doe/deed jij die hielpen? Is het misschien even de opstart dat ik nu zoveel meer pijn heb en moet ik er even doorheen?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Hebben jullie een passieve lift in huis of is er een mogelijkheid om dit aan het plafond te bevestigen? Ik herinner me dat jullie een aangepaste woning hebben, maar misschien is daar nog winst te bereiken. Je rug is kostbaar. Sterkte!
Waarom zoek je niet een dokter op? Hij/zij kan veel meer dingen uitsluiten dan wij hier achter een beeldscherm.
Alle reacties Link kopieren
Bel morgen even je fysio en vertel wat het effect is van de oefeningen en dan weet je meteen of je daar wel of niet mee door moet gaan.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
11-08-2019 10:27
Hebben jullie een passieve lift in huis of is er een mogelijkheid om dit aan het plafond te bevestigen? Ik herinner me dat jullie een aangepaste woning hebben, maar misschien is daar nog winst te bereiken. Je rug is kostbaar. Sterkte!
We hebben een tillift maar door de zeer strakke zitorthese kunnen we die nog niet gebruiken. Hij krijgt binnen nu en een jaar een scoliose operatie en hopelijk is hij dan wat minder afhankelijk van zo'n nauwsluitende orthese. Normaal is het tillen geen probleem maar nu icm de enkel dus opeens wel.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
11-08-2019 10:29
Bel morgen even je fysio en vertel wat het effect is van de oefeningen en dan weet je meteen of je daar wel of niet mee door moet gaan.
Goed idee. Dan doe ik de oefeningen vandaag maar even niet. Ik geloof trouwens niet dat ik hiervoor naar de huisarts moet. Dit zijn echt klachten van verkeerd tillen en verkeerd lopen enzo. Heb van mezelf ook een behoorlijk holle rug.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de zorg.. en had het ook erg in me rug bleek spit te zijn.. misschien toch even huisarts bezoekje en fysio een idee ? Hopelijk met wat pijnstilling kan je beter je dag door
Alle reacties Link kopieren
Ieder rugklacht is weer anders. En dus is iet iedere oefening goed bij jouw specifieke rugklachten.

Op zich is het niet slecht dat je na de oefeningen meer klachten hebt. Het is wel heel erg vervelend.

Probeer wel rustig te blijven bewegen. En wanneer je oefeningen doet, doe ze dan rustig en gecontroleerd. Je bent, na het leven van ook je andere berichtjes, niet heel erg belastbaar. Dus oefeningen zo fanatiek mogelijk doen, werkt vaak averechts.

Bij rugklachten gaat fietsen en rustig lopen (zeker achteruit) vaak goed.

Morgen gewoon je fysio bellen voor advies.

Je kunt me een prive berichtje sturen wil je meer info. Ik verdien al 30 jaar mijn geld met het behandelen van mensen met rugklachten. Dus enig verstand heb ik er wel van. ;-)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Mij heeft cesartherapie heel goed geholpen!
.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
11-08-2019 11:45
Je kunt me een prive berichtje sturen wil je meer info. Ik verdien al 30 jaar mijn geld met het behandelen van mensen met rugklachten. Dus enig verstand heb ik er wel van. ;-)
Ik heb je een PB gestuurd.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ga naar de huisarts om te kijken wat de onderliggende oorzaak is.
Zorg dat je rug soepel blijft; dus blijf bewegen.
Gebruik pijnstillers, zoals paracetamol en ibuprofen om de ontsteking te remmen.
Smeer je rug lekker in met Tijgerbalsem.
Denk heel goed na voordat je tilt, zodat je niet onnodig vaak tilt.
Probeer zoveel mogelijk hulpmiddelen te gebruiken.
In plaats van tillen zoveel mogelijk hefboomtechnieken gebruiken en schuiven.
Til zoveel mogelijk met je knieën en niet met je rug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven