Gezondheid alle pijlers

Menstruatiepijn, wat helpt?

11-08-2019 20:06 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na ruim 4 jaar weer ongesteld in die tijd heb ik 2 kinderen gekregen die ik beiden redelijk lang gevoed heb. Nu ben ik voor de 2e x ongesteld geworden. Ik heb er nu veel meer last van dan voorheen. Voorheen soms wat zeurende buikpijn maar dat was alleen de eerste dag en daar kon ik goed mee functioneren.
Nu verlies ik meer bloed en heb ik naast forse buikpijn ook een zwaar drukkend gevoel bij mijn perineum. Hetzelfde gevoel als wat ik de eerste weken na de bevalling kreeg toen ik teveel en te ver wilde wandelen na de bevalling. Paracetamol helpt niet echt en warm bad of kruik ook niet.
Komt het vaker voor na zwangerschap dat je menstruatie heftiger of anders wordt? Wat zijn jullie ervaringen? Kennen jullie dat drukkende gevoel? Wat helpt bij jullie om klachten te verlichten? Ik heb nu vakantie gelukkig maar ik heb er zo’n last van gehad dat ik met moeite had kunnen werken.
De sterkste Aleve
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je verhaal wel. Helaas blijft bij mij dat drukkende zware gevoel. Als ik lang moet staan dan wiebel ik wat en dan trekt het even weg. Hier verder geen tips voor (jongste is 9 jaar en heb het nog).

Voor de buikpijn neem ik PCM in.
Alle reacties Link kopieren
Levefeminax ofwel naproxen helpen goed.

Dat drukkende gevoel ken ik. Je zou bekkenbodemoefeningen kunnen doen. Dan zou t op termijn beter kunnen worden.
Bij mij blijft t een zwakke plek
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt Aleve Feminax redelijk bij menstrustiepijn. Sterkte, het is echt heel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, al moet ik zeggen dat het bij mij wel beter is nu na 9 maanden dan bij de eerste 2-3 keer ongesteld na mijn bevalling.
Maar nog steeds merk ik dat ik als ik ongesteld ben wat meer last lijk te hebben van m'n bekken en banden.
Ik slik PCM en als het echt erg is een ibuprofen voor het slapen.
gizzmo-returns schreef:
11-08-2019 20:08
De sterkste Aleve
Dit is inderdaad de enige pijnstiller die bij mij goed werkt.

Ondanks dat ik geen kinderen heb herken ik het drukkende gevoel, hevige bloedverlies en buikpijn.
Aleve, inderdaad. Daarnaast een glas rode wijn en, hoe gek ook, een orgasme. Soms moet ik me daar echt volledig toe zetten, maar het kan ontzettend verlichten.
Alle reacties Link kopieren
De pijn is helaas erg herkenbaar. Vooral na mn tweede bevalling is het flink verergerd. Ik ben niet zo van de medicatie, maar vorige week heb ik toch maar ibuprofen genomen en toen was het wel beter te doen.. Sterkte er mee!!
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
11-08-2019 20:28
Aleve, inderdaad. Daarnaast een glas rode wijn en, hoe gek ook, een orgasme. Soms moet ik me daar echt volledig toe zetten, maar het kan ontzettend verlichten.
+1 dat kan inderdaad ook helpen :proud:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij helpt een orgasme dan redelijk goed.

Geen tampons gebruiken.

Iets zwaars op je buik leggen proberen.

Meer slapen dus vroeg op bed.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
11-08-2019 20:28
Aleve, inderdaad. Daarnaast een glas rode wijn en, hoe gek ook, een orgasme. Soms moet ik me daar echt volledig toe zetten, maar het kan ontzettend verlichten.
Yep hier ook.

Ik mag geen NSAID's (geen ibu, naproxen etc) en geen alcohol vanwege mijn nieraandoening.
Ik slik dus flink pcm.
Maar zit er dus steeds meer en meer aan te denken om evt een spiraaltje te laten plaatsen.
Jongste is 5. We willen geen kinderen meer dus het zou kunnen.

Toch nog aan t twijfelen welke dan.
Want die hevige buikpijn, opgezette buik, drukkend gevoel etc knettergek word ik ervan. Ook de hoeveelheid (elk half uur een grote tampon) en de lengte (tussen de 7-10dagen met een cyclus van 28 dagen maken dat ik het echt overweeg.
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Een orgasme idd! En ik draag zelf weleens een soort van korset. Omdat ik druk op de buik fijn vind voelen, maar iedereen om mij heen vind dat vreemd en niet voor te stellen, dus dat is misschien heel persoonlijk. Voor ik er speciaal een korset achtige voor kocht bond ik een sjaal stevig om mijn buik.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dat tampongebruik de pijn (druk) erger maakte.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een cup, weet bijna niet meer hoe tampons zijn maar fijn waren ze niet.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Aleve, dit werd mij zelfs aangeraden door de gynaecoloog.
Verder vind ik een kruik ook erg fijn of een warme douche.
Alle reacties Link kopieren
Aleve gehaald, dat scheelt wel. Maar het drukkende gevoel blijft. Ik weet niet goed wat de alternatieven zijn van tampons.. of eigenlijk meer of dat bij me past. Maandverband heb ik ooit in het begin gehad, vreselijk vind ik dat. Zo’n cup vind ik wat spannend maar misschien moet ik dat eens uit proberen.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
12-08-2019 19:41
Aleve gehaald, dat scheelt wel. Maar het drukkende gevoel blijft. Ik weet niet goed wat de alternatieven zijn van tampons.. of eigenlijk meer of dat bij me past. Maandverband heb ik ooit in het begin gehad, vreselijk vind ik dat. Zo’n cup vind ik wat spannend maar misschien moet ik dat eens uit proberen.
Aleve werkt bij mij geweldig, maar alleen als ik het al 2 dagen vóór mijn menstruatie komt al begin te slikken. Dus al een spiegeltje opbouwen voor het moment dat het nodig is. Ik neem dan twee maal daags 500mg. Zodra de menstruatie goed beginnen is kan ik al snel weer stoppen met de pijnstillers.

Als ik het pas neem wanneer de menstruatie al begint, dan ben ik te laat en helpt het nauwelijks iets.
Ja, hier ook Aleve. Al heb ik sinds mijn spiraaltje trouwens wel minder last van krampen (even afkloppen want ik heb hem nog maar een paar maanden :P )

Een warme douche of kruik helpt ook bij mij. Of even een stukje wandelen.
Anticonceptie doorslikken/prikken.
Aleve, sporten (ja, echt), een orgasme en een douche. Dat zijn echt mijn vier punten als ik ongesteld ben. Vaak doet het idd overal zeer, m’n darmen, baarmoeder, vagina, ALLES.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven