Gezondheid alle pijlers

Knobbel in borst

11-08-2019 22:49 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb gisteravond een knobbel in mijn borst ontdekt. Op mijn zestiende had ik ook zoiets, deze was toen groter dan een centimeter diameter en is verwijderd. Nu voel ik er dus weer één. Ik ben zo ontzettend bang omdat ik weet hoe het voelt en het voelt dus weer hetzelfde, die knobbel..Het zou goed kunnen gaan net als de vorige keer natuurlijk. Maar toen was ik jong. Ik heb de afgelopen tijd ook pijn in m’n liezen gehad maar er niet veel aandacht aan besteed, zou dat met kanker te maken kunnen hebben? Ik vraag niet om medisch advies, maar moet morgen een afspraak bij de huisarts maken en ik ben gewoon zo bang. Eigenlijk te bang om de afspraak te maken. Heb gewoon wat opbeurende woorden nodig, ik durf mijn familie en vrienden dit nog niet te vertellen.

Bedankt, bladora
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Hier kan je binnen een dag in het zh terecht voor alle onderzoeken en uitslag, dus zeker morgen de huisarts bellen.
Alle reacties Link kopieren
Morgen de huisarts bellen en je wordt vast snel geholpen. Hopelijk is het iets onschuldigs als een fibroadenoom, oid. :hug:
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Hou je taai! Ik hoop dat je snel meer weet.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte! Morgen meteen bellen.
Heb ik een paar maanden geleden ook gehad. Schrok me rot omdat ik ook al huidkanker achter de rug heb gehad.

Gelukkig kon ik al snel terecht bij de mammapoli waar de arts eerst ging onderzoeken en toen direct een foto en een echo er achteraan.

Toen kon ik ook gelijk gerustgesteld worden dat het maar een cyste was. Cyste zit er nog steeds maar blijft hetzelfde formaat.

Hopelijk is het bij jou ook onschuldig!
anoniem_128190 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 23:02
0.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon zo bang om die afspraak te maken bij de huisarts Want als er dan wat is, is het echt. Sorry ik denk dat een paniekaanval heb.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Als het slecht is kun je dat beter zo snel mogelijk weten.Sterkte!
-Bladora- schreef:
11-08-2019 23:01
Ik ben gewoon zo bang om die afspraak te maken bij de huisarts Want als er dan wat is, is het echt. Sorry ik denk dat een paniekaanval heb.
:hug: probeer iets te doen waar je rustig van wordt, een warme douche, een goede vriendin bellen.

Morgen gelijk bellen. Vaak kan je snel terecht en zit je niet lang in onzekerheid.

Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
11-08-2019 23:01
Ik ben gewoon zo bang om die afspraak te maken bij de huisarts Want als er dan wat is, is het echt. Sorry ik denk dat een paniekaanval heb.

Geen sorry zeggen! Het is ook eng en spannend en je bent er gewoon van geschrokken. Niks gek! :hug:
I told you walking was idiotic.
-Bladora- schreef:
11-08-2019 23:01
Ik ben gewoon zo bang om die afspraak te maken bij de huisarts Want als er dan wat is, is het echt. Sorry ik denk dat een paniekaanval heb.
Ik snap je angst, maar even van het ergste uitgaan dat het kwaadaardig is dan is het juist heel belangrijk dat je op tijd erbij bent.
Niet naar de huisarts bellen betekent niet dat je knobbeltje en je angst weggaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk.
Ik snap zo goed dat je niet durft.
Morgen gelijk bellen en hopelijk word je snel gerustgesteld. Houd je ons op de hoogte?
Ik duim voor je.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Ik Ben 35. Ik had mn eerste borsttumor toen ik 16 was. Toen was ik zo ontwetend en niet bang .En dacht, dat ding moet er gewoon uit. Nu weet Ik niet eens of dat ding een tumor is en ben zo bang.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
11-08-2019 23:11
Ik Ben 35. Ik had mn eerste borsttumor toen ik 16 was. Toen was ik zo ontwetend en niet bang .En dacht, dat ding moet er gewoon uit. Nu weet Ik niet eens of dat ding een tumor is en ben zo bang.
En je hebt geen controles meer?
Alle reacties Link kopieren
Ach meis, wat ontzettend naar dat je zo bang bent.
Veel sterkte! Ik hoop dat je heel snel bij de mamapoli terecht kan.
En uiteraard hoop ik op een onschuldige cyste o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
11-08-2019 23:11
Ik Ben 35. Ik had mn eerste borsttumor toen ik 16 was. Toen was ik zo ontwetend en niet bang .En dacht, dat ding moet er gewoon uit. Nu weet Ik niet eens of dat ding een tumor is en ben zo bang.
Bel morgenochtend gewoon direct de huisarts voor een doorverwijzing naar een mammapoli. Ik kon er destijds binnen twee dagen terecht en had diezelfde dag de uitslag. Onzekerheid is erger dan slecht nieuws. Voorlopig is de kans groot dat het iets onschuldigs is, hou dat in gedachten. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
11-08-2019 23:12
En je hebt geen controles meer?
Al lang niet meer, na 5 jaar was alles ok. Voelde me gezond, dus er ook nooit naar gevraagd.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
11-08-2019 23:18
Al lang niet meer, na 5 jaar was alles ok. Voelde me gezond, dus er ook nooit naar gevraagd.
Jeetje. Volgens mij is zo vroeg borstkanker vaak veroorzaakt door een erfelijk gen.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
11-08-2019 23:21
Jeetje. Volgens mij is zo vroeg borstkanker vaak veroorzaakt door een erfelijk gen.
Mijn tante heeft vorig jaar haar borstkanker overwonnen. Het zit misschien dus in de familie. Daarom ben ik ook zo bang.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
11-08-2019 23:01
Ik ben gewoon zo bang om die afspraak te maken bij de huisarts Want als er dan wat is, is het echt. Sorry ik denk dat een paniekaanval heb.
Snap ik, maar toch morgenochtend meteen je huisarts bellen, als die vakantie heeft de vervanger bellen! Sterkte
Morgen maar gelijk vroeg de huisarts bellen dan. Hier kan je dezelfde dag terecht met een knobbeltje.
Alle reacties Link kopieren
Ach toch.... natuurlijk ben je bang. Maar écht bellen hoor. Als er iets zit moet het er zo snel mogelijk uit.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk heb je angst en durf je niet te bellen. Zou ik ook hebben. Het liefst loop je ervoor weg.
Maar je moet. Je moet weten of 't meevalt of niet.
Hoe moeilijk ook, meteen morgen bellen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat een schrik. Je zit niet toevallig net voor je menstruatie? Geen mogelijkheid tot zwangerschap?

Hier kon ik zoals de dames hierboven altijd heel snel terecht in het Zh voor onderzoek. Ze doen tegenwoordig alles in één dag. Uitslag krijg je ook meteen.

Ik snap gezien je voorgeschiedenis dat het allemaal dubbel spannend is. Mijn advies is om nu vooral bij het internet weg te blijven en te proberen te ontspannen met een boek of muziekje.

Mocht je huisarts met vakantie zijn, laat je niet afschepen door de assistente maar zorg dat de vervanger je meteen doorverwijst.
En gezien je voorgeschiedenis: laat je sowieso even doorverwijzen voor verder onderzoek ook al denkt de huisarts dat het onschuldig is.

Veel sterkte en ik zal duimen dat het iets onschuldigs is.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
TO mijn moeder zit momenteel middenin de bestralingen van haar borstkanker. Geen uitzaaiingen en geen chemo. Omdat ze er vroeg bij was.
De artsen zeiden dat als ze langer had gewacht het heel anders had kunnen uitpakken.

Meldt de pijn in je lies zeker, want eierstokkanker en borstkanker zijn aan elkaar gelinkt. Niet bang worden nu, want als er iets zit wat zo groot is dat het pijn doet, had je al bloedingen moeten hebben.
Het kan ook iets onschuldigs zijn als je darmen of een blaasontsteking.

Morgenochtend bellen voor spoed foto, zeggen wat je historie is en dan kun je snel terecht.

Doe je trouwens vaak zelfonderzoek? Is deze knobbel heel snel op komen zetten? De allersnelst groeiende knobbels zijn volgens de arts van mijn moeder de aller onschuldigsten. Dit even om goed te kunnen slapen.

En laat je testen op het borstkanker gen! Beter wel dan niet weten, ook al is het vals alarm nu: dan alsnog achteraan gaan!

Sterkte meisje :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven