Gezondheid alle pijlers

Niet kunnen poepen ergens anders..

12-08-2019 09:15 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, ongemakkelijk maar er zijn vast meer mensen met dit probleem. :-D

Ik heb al jaren dat ik moeilijk naar de wc kan als ik ergens anders ben dan thuis. Meestal is dat niet zo'n probleem want dan ben ik 1 of 2 dagen weg en dan is dat prima uit te houden. Maar sinds een paar maanden heb ik een vriend en ik ben in de weekenden bij hem.. Maar ik kan dus de weekenden niet naar de wc. Ik heb wel aandrang maar op het moment dat ik ga zitten lijkt de boel te blokkeren en lukt het gewoon niet.

Na een paar dagen heb ik dan ook echt wel buikpijn en de seks is ook niet prettig meer.
Het gekke is dat het meer lijkt dat ik niet kan als hij er is.. Bij mijn vorige relatie kon ik ook nooit in de weekenden bij hem thuis maar als ik op maandag in de trein zat moest ik direct..

Zijn er mensen die dit herkennen en hoe gaan jullie hiermee om? Zijn er dingen die ik kan doen of gaat dit gewoon tijd kosten? Meer vezels eten, werkt dat?

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
En als vriend een poosje weg is? Dus letterlijk uit huis weg is zodat jij alle rust hebt om je ding te doen?

Ik herken het bij mijzelf meer als een privacy ding dan echt een puur toiletgerelateerd ding. Ik kan beter in een gat in de grond in de Afrikaanse middle of nowhere waar geen mens te bekennen is, dan op bijv. een wat luxer toilet in van die hokjes waarbij de onder- en bovenkant open is.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zit compleet tussen de oren maar wel heel vervelend. Heb er nu geen last meer van maar in het begin van mijn relatie wel. Wat nog wel eens hielp was 's ochtends heel vroeg naar de wc gaan en gewoon gaan zitten met mijn mobiel. Dan was ik er minder mee bezig en lukte het gewoon.
Alle reacties Link kopieren
en als hij het weekend bij jou is??
Kun je wel op je eigen wc?

Komt trouwens erg veel voor hoor, mensen hebben het op vakantie ook vaak.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij voelt je nog steeds een vreemde in het huis van je vriend?

Hoe denk je dat dit gaat wanneer jullie gaan samen wonen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Intiemer zijn.
Het is schaamte, niets anders.
Ga eens je tanden poetsen terwijl hij op de pot zit.
Sorry dat ik geen betere tips heb, maar ik begrijp je wel.

Edit: oh ja, een kind helpt, die komen onaangekondigd de badkamer binnen en lachen om hun protjes.
anoniem_262743 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 09:29
24.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als hij bij mij is heb ik het ook.. Het gaat wel makkelijker maar nog steeds niet dagelijks zoals normaal. Hij heeft het overigens ook, ook bij hem zelf thuis. Dus gedeelde smart is halve smart.. :high5:

Lijkt inderdaad wel meer tussen de oren te zitten en meer dat hij er is in combinatie met dat ik niet thuis ben... Is dat gewoon een kwestie van doorbijten en dat het vanzelf beter gaat?
Alle reacties Link kopieren
Valdemar schreef:
12-08-2019 09:26
Intiemer zijn.
Het is schaamte, niets anders.
Ga eens je tanden poetsen terwijl hij op de pot zit.
Sorry dat ik geen betere tips heb, maar ik begrijp je wel.
Hij heeft geen wc in de badkamer helaas. Haha! Ik snap je punt hoor, maar wij schamen ons niet voor elkaar, in geen enkel opzicht.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
12-08-2019 09:24
Dus jij voelt je nog steeds een vreemde in het huis van je vriend?

Hoe denk je dat dit gaat wanneer jullie gaan samen wonen?
We hebben ook pas 2,5 maand een relatie dus rustig aan..
Je kan ook deskundig hulp er bij zoeken, want hoe gaat dit op vakantie?
Het is ook slecht voor je darmen als je het onbewust tegen houd.
Ik herken het in zoverre van bijvoorbeeld op vakantie maar bij mijn vriend, inmiddels man kon en kan ik mijzelf zijn. Ik hoop dat je snel van je 'schaamte' afkomt want buikpijn van het niet kunnen poepen is vreselijk!

Eens met de tips:
- vriend even naar de supermarkt sturen en dan rustig gaan zitten?
Alle reacties Link kopieren
Coda schreef:
12-08-2019 09:28


Hij heeft geen wc in de badkamer helaas. Haha! Ik snap je punt hoor, maar wij schamen ons niet voor elkaar, in geen enkel opzicht.
nou ja, dus wel
Alle reacties Link kopieren
Coda schreef:
12-08-2019 09:27
Als hij bij mij is heb ik het ook.. Het gaat wel makkelijker maar nog steeds niet dagelijks zoals normaal. Hij heeft het overigens ook, ook bij hem zelf thuis. Dus gedeelde smart is halve smart.. :high5:

Lijkt inderdaad wel meer tussen de oren te zitten en meer dat hij er is in combinatie met dat ik niet thuis ben... Is dat gewoon een kwestie van doorbijten en dat het vanzelf beter gaat?

Als jullie het allebei hebben, kan je misschien afspreken om even een blokje om te gaan als de ander nodig moet?
lilalinda schreef:
12-08-2019 09:29
nou ja, dus wel
Exact.
Ik had dat ook in het begin van mijn relatie. Het ging weer vanzelf over. Ik heb eens een week in het ziekenhuis gelegen en moest mijn kamer delen met een andere vrouw. Ik heb dus een week niet gepoept en had ook geen aandrang. De verpleegster vroeg of ik al ontlasting had gehad na de operatie en zo ja dan mocht ik naar huis. Toen heb ik eerlijk verteld dat ik niet kon poepen als ik een kamer moet delen. Ik mocht toch naar huis en kreeg laxeermiddel mee. Die heb ik niet nodig gehad en zodra ik de voordeur zag moest ik heel erg poepen. Op vakantie heb ik er geen last van als ik een eigen wc heb maar zet mij niet op een camping met een toillethok want dan kan ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-08-2019 09:29
nou ja, dus wel
Heeeeeel erg onbewust dan want ik loop zonder problemen in m'n nakie door het huis. We praten er ook regelmatig over dat we het zo vervelend vinden. W.b. elkaar even wegsturen als we moeten: Meestal ga ik 's morgens proberen als hij nog ligt te slapen dus het is ook niet zo dat ik de druk heb dat er iemand op mij 'wacht' ofzo.
julius schreef:
12-08-2019 09:30
Als jullie het allebei hebben, kan je misschien afspreken om even een blokje om te gaan als de ander nodig moet?
Maar dan blijft het toch gewoon bestaan?
Je wilt toch niet je ganse relatie zo doorstaan?
Alle reacties Link kopieren
Als de wc niet in de badkamer is dan zou ik mijn kans pakken als hij onder de douche gaat. Wedden dat het dan wel lukt?
Coda schreef:
12-08-2019 09:33
Heeeeeel erg onbewust dan want ik loop zonder problemen in m'n nakie door het huis. We praten er ook regelmatig over dat we het zo vervelend vinden. W.b. elkaar even wegsturen als we moeten: Meestal ga ik 's morgens proberen als hij nog ligt te slapen dus het is ook niet zo dat ik de druk heb dat er iemand op mij 'wacht' ofzo.
Mijn advies blijft, blijf eens bij elkaar wanneer je moet poepen en doorbreek daarmee je spiraal.
Alle reacties Link kopieren
Coda schreef:
12-08-2019 09:33
Heeeeeel erg onbewust dan want ik loop zonder problemen in m'n nakie door het huis. We praten er ook regelmatig over dat we het zo vervelend vinden. W.b. elkaar even wegsturen als we moeten: Meestal ga ik 's morgens proberen als hij nog ligt te slapen dus het is ook niet zo dat ik de druk heb dat er iemand op mij 'wacht' ofzo.
Mijn man en ik zijn 100 jaar samen, maar poepen niet waar de ander bij is.
Hij heeft me gezien tijdens bevalling, we hebben elkaar bij ziekte ondersteund. Doen seks in volle openheid, licht aan, anaal etc.
Maar poepen doen we met de deur dicht.
(gelukkig wel gewoon als de ander thuis is) :hyper:
Dusdanig veel mensen hebben er last van dat er zelfs een naam voor is: Safe toilet syndrome. Het schijnt een overblijfsel te zijn uit de oertijd, toen het niet handig was om te gaan zitten poepen in onbekend gebied waar wellicht gevaarlijke wilde dieren je konden overvallen. Vervelend is het wel. Maar ik denk als je eenmaal helemaal op je gemak bent in het huis van je vriend, dat het dan wel beter zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
12-08-2019 09:35
Als de wc niet in de badkamer is dan zou ik mijn kans pakken als hij onder de douche gaat. Wedden dat het dan wel lukt?

Mwoah, dan zit er tijdsdruk achter.

TO, zet eens een klein krukje onder je voeten als je op de pot zit. Dat helpt om die kringspieren te ontspannen.
https://www.margriet.nl/fitengezond/waa ... et-poepen/
nounou
Alle reacties Link kopieren
Het is voor mij een bekend fenomeen. Mijn vriend heeft een “shy bladder” (paruresis) en mijn moeder kan niet poepen op vakantie (ryphofobie).

Ik was dan ook verrast toen ik laatst op vakantie naar de wc ging. Man een paar deuren verder (gemengde m/v sanitair met deuren niet tot aan grond en plafond). Ik hóórde de drol er gewoon uitkomen en die man op zijn gemakje lekker meeademen. Hahaha. Alleen jammer dat hij zijn handen niet waste, goorling! Verder vond ik het vooral apart omdat hij gewoon ging. Veel mensen hebben in meerdere of mindere mate toch wat schaamte.

Inmiddels plast mijn vriend terwijl ik mijn tanden sta te poetsen, dus het is goedgekomen. Ik weet ook dat als hij naar een openbaar toilet gaat, het wel even kan duren.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-08-2019 09:36
Mijn man en ik zijn 100 jaar samen, maar poepen niet waar de ander bij is.
Hij heeft me gezien tijdens bevalling, we hebben elkaar bij ziekte ondersteund. Doen seks in volle openheid, licht aan, anaal etc.
Maar poepen doen we met de deur dicht.
(gelukkig wel gewoon als de ander thuis is) :hyper:
Precies hetzelfde hier. Geen greintje schaamte tijdens bevalling (en ja ook daar gepoept) maar thuis is deur dicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er vanaf gekomen door mij te confronteren met een nachtmerrie, kamperen. De eerste dagen zo'n buikpijn en toen dacht ik het was in de nacht er was niemand ik dacht ik blijf hier net zo lang zitten tot het lukt. Wat een opluchting want nu kan ik het bijna overal :lol:
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven