Gezondheid alle pijlers

Ziekenhuisafspraak, maar geen oppas voor peuter

13-08-2019 20:49 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrijdag een afspraak bij de gynaecoloog. Ik krijg dan o.a. een echo om te kijken waarom ik zulke heftige menstruatieklachten heb. Alleen ik heb geen oppas voor mijn peuterzoon van 2,5 jaar.
Mijn man zit in het buitenland, schoonmoeder kan geen vrij krijgen, schoonzus is op vakantie en ik heb geen contact met mijn eigen familie. Vriendin die wel eens op zoon past is aan het werk, en de buren zijn ook op vakantie. Ik ben echt al langs alle opties gegaan en heb dus écht geen oppas.
Man zegt dat ik de afspraak dan maar moet verzetten. Maar dat wil ik liever niet. Ik heb zondag mijn laatste pil genomen en wordt morgen 'ongesteld'. Ik lig nu al dubbel van de pijn en wil gewoon vrijdag naar de gynaecoloog. Ik kan wel huilen bij het idee van verzetten, dit breekt me al maanden op en ik kan gewoon niet meer. (Ik moet ook stiekem nu even van mij afschrijven) Mijn man komt pas over 1,5 week thuis en was vandaag nou net zo blij dat ik zo snel terecht kan.

Hoe zouden jullie dit doen? Zou ik mijn zoon mee kunnen nemen en hem met de iPad en koptelefoon op een stoel kunnen neer planten? Alleen in de wachtkamer heb ik liever niet. Als hij eenmaal met de iPad bezig, heb ik ook geen kind aan hem. Maar omdat ik ook een inwendige echo ga krijgen lijkt het me weer lastig.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Meenemen, dat zou ik doen. Inderdaad met iPad en speelgoed.
Het is nog vakantie dus vraag een buurmeisje o.i.d. om tegen betaling op te komen passen.
Is er geen kinderopvang in t z huis?
Is hier nl wel!
Je hebt geen kdv of peuterspeelzaal waar hij even een extra dag(deel) terecht kan?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, kan prima toch? Ik heb zoon ook wel eens meegenomen naar een ziekenhuisbezoek. Geen probleem. (Als je zoon tenminste net als de mijne doodstil blijft zitten als hij een iPad voor z'n neus heeft).
Hoe vervelend ook, ik zou mijn kind niet meenemen bij zo'n onderzoek.

Je hebt niemand die heel even op kan passen of mee kan naar het ziekenhuis? Buren, vrienden, crèche?
Alle reacties Link kopieren
Zit ‘ie nog in de kinderwagen?
Zet ‘m daar dan in Neem een i-pad mee en zeg dat hij die pas mag als mama even met de dokter moet praten/onderzocht moet worden.
Kind gewoon achter het gordijn een filmpje laten kijken.
Heb ik ook wel eens gedaan. Geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon mee nemen. Vlak voordat je moet gaan liggen, geef je een grote koek en een autootje. Jij bent achter een gordijntje. Bij gyno is vaak ook een assistente/ verpleegster aanwezig. Komt echt goed, spreek uit ervaring.
redbulletje schreef:
13-08-2019 20:50
Het is nog vakantie dus vraag een buurmeisje o.i.d. om tegen betaling op te komen passen.
En dan buurmeisje en kind mee naar t z huis en hen dan in de wavhtkamer laten
Dan is het buurmeisje maar kort alleen met je kind
Alle reacties Link kopieren
Meenemen
Alle reacties Link kopieren
Gewoon meenemen. Mijn dochter gaat zo vaak mee naar het ziekenhuis en ja ook naar de gyneacoloog.
Alle reacties Link kopieren
Waarom lijkt het je lastig omdat je een inwendige echo krijgt?
Heb ik laatst ook gehad. In dezelfde ruimte staan een paar stoelen. Zet je hem daarop met een iPad. Het duurt toch geen uren?
Alle reacties Link kopieren
Nee, echt niemand. Ik heb echt iedereen gevraagd in mijn omgeving. Buren, familie, vrienden. Zoon gaat niet naar het kdv en ook nog niet naar de peuter. Het is hier ook nog vakantie dus de peuter zou sowieso niet kunnen.

Geen buurmeisjes die op kunnen passen. Wonen in een vrij 'oude' straat.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
13-08-2019 20:52
Zit ‘ie nog in de kinderwagen?
Zet ‘m daar dan in Neem een i-pad mee en zeg dat hij die pas mag als mama even met de dokter moet praten/onderzocht moet worden.
Kind gewoon achter het gordijn een filmpje laten kijken.
Heb ik ook wel eens gedaan. Geen probleem.
Had de OP maar half gelezen...
Deze optie gaf jij zelf ook al... :nut:
Maar je hebt bij elke gyn. (Die ik tot nu toe gezien heb en dat zijn er eigenlijk best veel) wel zo’n gordijn hangen waarmee het bureau van de onderzoeksruimte wordt afgeschermd.
Dus kind blijft bij bureau terwijl jij onderzocht wordt. Geen probleem.
Kind meenemen.
Het zal wel niet het eerste kind zijn dat ze daar zien.


Ofwel een oproep lanceren op je Facebook.

Wie weet wie heeft er vrijdag toevallig toch een dag of een paar uur vrij en woont niet al te ver.
Alle reacties Link kopieren
Meenemen.
Hij hoeft toch niet met zijn blikveld gericht te zitten naar jou onderkant.

Komt goed joh. iPad wel met koptelefoon
Alle reacties Link kopieren
En sterkte natuurlijk. Hoop dat je klachten nel afnemen.
Alle reacties Link kopieren
-Nienke- schreef:
13-08-2019 20:51
Ja hoor, kan prima toch? Ik heb zoon ook wel eens meegenomen naar een ziekenhuisbezoek. Geen probleem. (Als je zoon tenminste net als de mijne doodstil blijft zitten als hij een iPad voor z'n neus heeft).
Zit bijna geen leven meer in als hij de iPad heeft. :biggrin:
Man vindt het alleen niet kunnen om hem mee te nemen. Hij doet een beetje makkelijk over verzetten. Maar ik ben zo langzamerhand de wanhoop voorbij en wil gewoon heel graag gezien worden door de gyn.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het verleden dochter weleens meegenomen. Was geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Sommige ziekenhuizen hebben kinderopvang (AMC bijvoorbeeld). Dat kun je nog checken?
Alle reacties Link kopieren
Meenemen. Doen echt zooooveel vrouwen. Geen probleem! Succes, hopelijk is er snel een oplossing!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
13-08-2019 20:53
Waarom lijkt het je lastig omdat je een inwendige echo krijgt?
Heb ik laatst ook gehad. In dezelfde ruimte staan een paar stoelen. Zet je hem daarop met een iPad. Het duurt toch geen uren?
Nouja, hij is soms ook best nieuwsgierig en zal je net hebben dat wanneer de arts bezig is dat hij er ook bij wil.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Caaf-Dracula schreef:
13-08-2019 20:56
Zit bijna geen leven meer in als hij de iPad heeft. :biggrin:
Man vindt het alleen niet kunnen om hem mee te nemen. Hij doet een beetje makkelijk over verzetten. Maar ik ben zo langzamerhand de wanhoop voorbij en wil gewoon heel graag gezien worden door de gyn.
Man moet niet naar 't ziekenhuis.
Jij wel.

Jij beslist dus dat kind mee gaat of man komt maar eerder thuis uit buitenland.


Je roeit nu éénmaal met de riemen die je hebt en dat zijn er komende vrijdag niet veel.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 20:58
9.00% gewijzigd
Meenemen, overmacht toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven