Gezondheid alle pijlers

Ziekenhuisafspraak, maar geen oppas voor peuter

13-08-2019 20:49 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrijdag een afspraak bij de gynaecoloog. Ik krijg dan o.a. een echo om te kijken waarom ik zulke heftige menstruatieklachten heb. Alleen ik heb geen oppas voor mijn peuterzoon van 2,5 jaar.
Mijn man zit in het buitenland, schoonmoeder kan geen vrij krijgen, schoonzus is op vakantie en ik heb geen contact met mijn eigen familie. Vriendin die wel eens op zoon past is aan het werk, en de buren zijn ook op vakantie. Ik ben echt al langs alle opties gegaan en heb dus écht geen oppas.
Man zegt dat ik de afspraak dan maar moet verzetten. Maar dat wil ik liever niet. Ik heb zondag mijn laatste pil genomen en wordt morgen 'ongesteld'. Ik lig nu al dubbel van de pijn en wil gewoon vrijdag naar de gynaecoloog. Ik kan wel huilen bij het idee van verzetten, dit breekt me al maanden op en ik kan gewoon niet meer. (Ik moet ook stiekem nu even van mij afschrijven) Mijn man komt pas over 1,5 week thuis en was vandaag nou net zo blij dat ik zo snel terecht kan.

Hoe zouden jullie dit doen? Zou ik mijn zoon mee kunnen nemen en hem met de iPad en koptelefoon op een stoel kunnen neer planten? Alleen in de wachtkamer heb ik liever niet. Als hij eenmaal met de iPad bezig, heb ik ook geen kind aan hem. Maar omdat ik ook een inwendige echo ga krijgen lijkt het me weer lastig.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Caaf-Dracula schreef:
13-08-2019 21:14
Bedankt voor alle reacties. :heart:
Ik had echt even dat zetje nodig. Begon al een beetje wanhopig te voelen. Ik ben tijden door mijn huisarts afgewimpeld dat krampen erbij horen. Maar gisteren in huilen uit gebarsten omdat het voelt als weeën. En dat het er niet bij hoort dat ik de hele avond maar op de wc zit omdat tampons en maandverband het niet houden.

En ondertussen rollen de tranen alweer over mijn wangen. Ik zit hier al bijna een jaar mee en heb al zo vaak aan de bel getrokken. En nu word ik éindelijk serieus genomen en nu zal je natuurlijk net hebben dat ik geen oppas heb voor zoon.

Het is me eventjes te veel.
Gewoon gaan en die kleine mee. Hopelijk is de oorzaak snel in kaart met een oplossing in zicht.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
13-08-2019 21:00
I-Pad mee, eventueel achteraf chocomel drinken in de cafetaria en kind is gelukkig :-).

Inderdaad; die van mij kun je zo’n beetje voor alles in krijgen als er warme chocomel of een tosti in het vooruitzicht wordt gesteld! :-D

Sterkte vrijdag, komt vast allemaal goed!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-08-2019 21:10
Nee natuurlijk niet! Je moet geen kinderen mee nemen naar waxhtkamers waar andere patienten daar overlast van hebben.
:facepalm:

Openbare gelegenheid hoor...
Kinderen moeten zelf ook weleens naar een dokter, dan zitten ze er ook.

Jeetje.
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
13-08-2019 21:29
Inderdaad; die van mij kun je zo’n beetje voor alles in krijgen als er warme chocomel of een tosti in het vooruitzicht wordt gesteld! :-D

Sterkte vrijdag, komt vast allemaal goed!
We gaan achteraf lekker een visje halen. Met een bakje kibbeling valt zoon goed om te kopen. :biggrin:
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-08-2019 21:15
[...]
Nee dus.
Kinderen horen erbij.
Je kunt ze dan manen tot rustig gedrag. Als ze tot overlast zijn, want zieke mensen kunnen zich soms ook juist goed voelen door kinderen.

Je kunt ze niet elimineren, RB.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-08-2019 11:37
Reden: Quote ongepast
41.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RB, ga even terug in je hok :blabla:

TO, ik zou checken of ze een kinderopvang in het ziekenhuis hebben en hem anders alsnog meenemen. Het is even niet anders. Komt vast goed! Sterkte met je klachten trouwens, lijkt me echt heel naar.
Alle reacties Link kopieren
fryskefaam schreef:
13-08-2019 21:27
Ik zou hem gewoon meenemen, wat lekkers mee (rozijntjes uit een pakje, lekker lang werk ;-) en de tablet). Ook al ziet hij wat er gebeurt, zolang jij daar niet heel spastisch over doet zal hij er o zijn leeftijd nog niks van maken.
Je man heeft natuurlijk heel gemakkelijk praten met verzetten maar hij weet niet hoe verrot menstruatiepijn kan zijn.

Ik woon vlakbij Dokkum maar ben helaas nog tot vrijdagavond op vakantie anders was ik met alle liefde even bij je zoon gaan zitten in de wachtkamer.

Sterkte en succes ermee.
Wat ontzettend lief van je. :bigkiss: Maar denk dat ik het wel ga redden nu. Krijg er steeds meer vertrouwen in gelukkig.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
13-08-2019 21:32
RB, ga even terug in je hok :blabla:

TO, ik zou checken of ze een kinderopvang in het ziekenhuis hebben en hem anders alsnog meenemen. Het is even niet anders. Komt vast goed! Sterkte met je klachten trouwens, lijkt me echt heel naar.
Dat is er helaas niet. Paar jaar terug is dit ziekenhuis gesloten. En nu zitten er afdelingen van o.a. het MCL hier om de zorg dichterbij te halen voor de dorpen hier. Het is echt heel minimaal hier. Ook geen operatiekamers etc. Echt alleen de poli's.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
veel ziekenhuizen hebben ook een kinderopvang, juist voor dit soort situaties. Afhankelijk van de duur van je afspraak kan je natuurlijk ook zorgen dat je kind vermaak heeft in de wachtkamer. Zorg in ieder geval dat je zelf voldoende rust hebt voor je gesprek met de arts, dat is soms al ingewikkeld genoeg.
bijvoorbeeld:
https://www.meandermc.nl/wps/portal/pat ... BIS9nQSEh/
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Caaf-Dracula schreef:
13-08-2019 21:34
Dat is er helaas niet. Paar jaar terug is dit ziekenhuis gesloten. En nu zitten er afdelingen van o.a. het MCL hier om de zorg dichterbij te halen voor de dorpen hier. Het is echt heel minimaal hier. Ook geen operatiekamers etc. Echt alleen de poli's.
Dan nog gewoon meenemen hoor. Dat begrijpen ze vast wel en je zoon is vast wel rustig te houden. Succes!
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
13-08-2019 21:13
Doe even normaal zeg
Kan niet.... Ze moet op elk topic, waar iets met kinderen gezegd word, laten weten dat zij een hekel heeft aan kinderen.
Negatieve aandacht is tenslotte ook aandacht

TO kindje gewoon meenemen!.
froezel wijzigde dit bericht op 13-08-2019 21:40
8.17% gewijzigd
Caaf-Dracula schreef:
13-08-2019 21:21
Dankjewel. Neem zoon ook gewoon mee in de buggy. Neem genoeg lekkers mee, zolang zijn kaken op en neer gaan, merk je hem niet. Ipad erbij en dan is het helemaal goed. Ik zie dat ook wel goedkomen met zoon, het is een lief en rustig kind.
Goed zo! En laat je goed helpen, dit is niet normaal zo menstrueren
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen gaat zoon een prima dag tegemoet: iPad met iets te eten tijdens je afspraak en daarna kibbeling. Ik denk niet dat hij daar een probleem mee heeft :biggrin:

Dus gewoon zoon meenemen, komt wel goed. Ik hoop dat ze een oplossing voor je vervelende menstruatieklachten vinden, dit is niet normaal.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
redbulletje schreef:
13-08-2019 21:15
[...]

Bij de gyn wemelt het in de wachtkamer van de kinderen. Stel je niet zo aan zeg.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-08-2019 11:38
Reden: Quote ongepast
32.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-08-2019 21:15
[...]
:rofl:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-08-2019 11:39
Reden: Quote ongepast
47.18% gewijzigd
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Als we altijd maar onze kinderen naar een oppas brengen. Ze nooit meenemen en leren te wachten, stil te kunnen zijn en zich aan te leren passen. Hoe maken we er dan functionerende volwassenen van? Kinderen worden overal voor beschermd en voor weggestopt.

Succes hoop dat ze je kunnen helpen!
Froezel schreef:
13-08-2019 21:38
Kan niet.... Ze moet op elk topic, waar iets met kinderen gezegd word, laten weten dat zij een hekel heeft aan kinderen.
Negatieve aandacht is tenslotte ook aandacht
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2019 22:46
Reden: ongepast
45.58% gewijzigd
TO, ik heb de mijne ook weleens mee moeten nemen (tweede zwangerschap en liep de deur plat bij de gyn). Soms mocht ie zelfs even bij de assistentes buurten, was geen enkel punt.
Zeker bij de gyn zal je echt de enige niet zijn met een kind op sleeptouw.
Alle reacties Link kopieren
Meenemen.
Hier in ziekenhuis heb je dan een gordijn waarachter het onderzoek plaatsvindt. Laat je zoon aan de andere kant van het gordijn op de iPad
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2019 23:38
Reden: quote verwijderd en reactie weggehaald ivm op de man
99.38% gewijzigd
Marnamai schreef:
13-08-2019 21:22
Ik gok trouwens dat op gyneacologie niet veel doodzieke bejaarden zitten wiens emmer overloopt van een kind.

Kies je afdeling beter, RedBull :-D.
Want als je ouder bent heb je geen vagina en baarmoeder meer?
[...]



Jij moet er rekening mee houden dat er meer mensen vóór reproductie zijn dan tegen. Je bent in de minderheid. Meeste stemmen gelden, jij bent af.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2019 22:48
Reden: quote verwijderd
60.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kind meenemen lijkt mij prima te doen.

Maar als één van je 'oudere' buurvrouwen er aardig uitziet en je komt zo iemand morgen of overmorgen tegen, dan kun je ook nog vragen of zij mee wil gaan en dan, zodra jij aan de beurt bent, een ijsje gaat eten met jouw zoon.

Of waar zoon naar toe kan om te spelen (of een bezoekje aan de kinderboerderij of zo).
Ik ben ook zo'n buurvrouw waar regelmatig een buurkind naar binnen wordt geschoven (soms blijven ze zelfs logeren).
Wie weet vinden zowel buurvrouw als zoon dat ook wel leuk?

Het is op zich niet echt nodig, want het zal echt wel goed komen in dat ziekenhuis.
Maar het is ook wel prettig als je even helemaal je handen vrij hebt en er zijn heel veel mensen die het helemaal niet erg vinden als je een beroep op ze doet.
Alle reacties Link kopieren
Route88 schreef:
13-08-2019 21:51
Als we altijd maar onze kinderen naar een oppas brengen. Ze nooit meenemen en leren te wachten, stil te kunnen zijn en zich aan te leren passen. Hoe maken we er dan functionerende volwassenen van? Kinderen worden overal voor beschermd en voor weggestopt.

Succes hoop dat ze je kunnen helpen!
Helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Zo’n echo is toch zo gepiept, als de nood hoog is gewoon meenemen. Een nieuw iPad spelletje wil hier nog weleens helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven