Gezondheid alle pijlers

Ziekenhuisafspraak, maar geen oppas voor peuter

13-08-2019 20:49 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrijdag een afspraak bij de gynaecoloog. Ik krijg dan o.a. een echo om te kijken waarom ik zulke heftige menstruatieklachten heb. Alleen ik heb geen oppas voor mijn peuterzoon van 2,5 jaar.
Mijn man zit in het buitenland, schoonmoeder kan geen vrij krijgen, schoonzus is op vakantie en ik heb geen contact met mijn eigen familie. Vriendin die wel eens op zoon past is aan het werk, en de buren zijn ook op vakantie. Ik ben echt al langs alle opties gegaan en heb dus écht geen oppas.
Man zegt dat ik de afspraak dan maar moet verzetten. Maar dat wil ik liever niet. Ik heb zondag mijn laatste pil genomen en wordt morgen 'ongesteld'. Ik lig nu al dubbel van de pijn en wil gewoon vrijdag naar de gynaecoloog. Ik kan wel huilen bij het idee van verzetten, dit breekt me al maanden op en ik kan gewoon niet meer. (Ik moet ook stiekem nu even van mij afschrijven) Mijn man komt pas over 1,5 week thuis en was vandaag nou net zo blij dat ik zo snel terecht kan.

Hoe zouden jullie dit doen? Zou ik mijn zoon mee kunnen nemen en hem met de iPad en koptelefoon op een stoel kunnen neer planten? Alleen in de wachtkamer heb ik liever niet. Als hij eenmaal met de iPad bezig, heb ik ook geen kind aan hem. Maar omdat ik ook een inwendige echo ga krijgen lijkt het me weer lastig.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Nog eenzelfde mening, om jou te helpen.....gewoon meenemen! Ik zat met mijn 3 jarige ook bij de gynaecoloog toen ik daar met enige spoed (dezelfde dag) naartoe moest. Ik moest zelf ook nog vreselijk huilen, want had een miskraam met abnormaal veel bloedverlies. 1 van de assistentes was binnen no time peuters 'nieuwe beste vriendin' en nam haar onder haar hoede. Later ben ik nog op controle geweest en toen is peuter gewoon meegeweest, ik had haar vantevoren een nieuw speeltje laten kiezen in t winkeltje en koekjes erbij. M.a.w. als de situatie erom vraagt komt daar ter plekke wel een oplossing. Maar waarschijnlijk vertelt peuter dat hij kibbeling heeft gegeten met mama, want van de rest heeft hij weinig benul.
Succes! Hopelijk komt er snel een oplossing voor je klachten.
Alle reacties Link kopieren
[...]
To was ook van plan om oppas te vragen maar er is even niemand beschikbaar. Een kind van die leeftijd kun je nu eenmaal niet alleen laten.

To heeft dusdanig ernstige klachten dat het meenemen van een kind echt minder bezwaarlijk is dan de afspraak uitstellen.

Kind vermaakt zich wel met wat te eten en de I pad.

En de wachtenden in de wachtkamer overleven het kind van to ook wel.

En als de huisarts je zo lang heeft afgewimpeld en uit de uitslag komt dat er wat te doen is aan die heftige ongesteldheid dan zou ik ook een andere huisarts overwegen. Iemand die je niet zo maar afwimpelt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2019 22:48
Reden: quote verwijderd
28.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach wat naar funnymiss :hug:

Het is nu gewoon eventjes niet anders. Gyn zal daar ook vast wel begrip voor hebben. Ik heb er wel vertrouwen in dat zoon niemand tot last zal zijn. Als er meer mensen in de wachtkamer zitten, zal hij vast iedereen eventjes persoonlijk begroeten om vervolgens zijn eigen ding te doen. :rofl:
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Pas maar op dat hij volgende keer niet liever nog een keer meegaat ipv bij oma achtergelaten te worden, Caaf :-D.
Alle reacties Link kopieren
Kan prima, ik neem peuter (en nu ook baby) ook overal mee naar toe en is nooit een probleem geweest, in noodgevallen geef ik hem mijn telefoon met Pokémon :biggrin: Sterkte!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
the_Wicked_Witch schreef:
13-08-2019 21:49
Bij de gyn wemelt het in de wachtkamer van de kinderen. Stel je niet zo aan zeg.
Bij ons gelukkig niet meer. Het moeder en kind centrum zit hier in een ander ziekenhuis dan de gynpolie waar mensen met hun eierstokkanker of baarmoeder problemen naartoe moeten.
Alle reacties Link kopieren
Woonden wij niet in hetzelfde stadje? Ik weet even niet hoe ik een pb moet sturen (tablet) Stuur mij anders even berichtje. Ben gastouder, veel kids gewent, daar kan er voor een momentopname nog wel even eentje bij.
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
[...]

Misschien moet je ook een blinddoek kopen! Dan hoef je al die etters en al hun wanstaltige gedragingen ook niet meer te zien 🙈

OT: gewoon meenemen joh! Vaak gaat dat veel beter dan je van te voren denkt, komt vast goed. En sterkte met het onderzoek, hoop dat er snel een oorzaak/behandeling bekend is!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2019 22:49
Reden: quote verwijderd
43.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
13-08-2019 21:23
Toch gek dan dat in alle wachtkamers in mijn ziekrnhuis er kinderhoeken zijn. Dat zal dan vast zijn omdat oude van dagen graag een kleurplaat kleuren.
:rofl:

Ben ik nou de enige die een chagrijnige, nukkige vrouw voor zich ziet die woest de kralen over die ijzerdraden raust?
Alle reacties Link kopieren
Weet je, Redbulletje, ik vind je vaak wel lief maar ik vind jouw uitingen van je eigen kinderhaat echt wel ongepast hier. Of je het nou leuk vindt of niet, kinderen maken gewoon deel uit van onze maatschappij. Je ziet ze op straat, in winkels, in dierentuinen, in het bos, in het zwembad en soms ook in het ziekenhuis. Dat is heel normaal hoor.
Alle reacties Link kopieren
Sonnemaatje schreef:
13-08-2019 22:27
Woonden wij niet in hetzelfde stadje? Ik weet even niet hoe ik een pb moet sturen (tablet) Stuur mij anders even berichtje. Ben gastouder, veel kids gewent, daar kan er voor een momentopname nog wel even eentje bij.
In woon in ieder geval in Dokkum. Waanzinnig lief van je. :heart: Maar ik neem zoon mee hoor. Wil ook helemaal niemand lastig vallen voor 'mijn probleem'. Stiekem zeg ik dan dat ik zomaar hulp aannemen moeilijk vind. 🙈
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-08-2019 22:27
Bij ons gelukkig niet meer. Het moeder en kind centrum zit hier in een ander ziekenhuis dan de gynpolie waar mensen met hun eierstokkanker of baarmoeder problemen naartoe moeten.
Dus in jouw ziekenhuis kunnen jonge moeders geen baarmoederproblemen of eierstokkanker krijgen? Misschien moeten ze even The Lancet bellen, het klinkt als een revolutionair geneesmiddel tegen diverse problemen.

On Topic: ik zou het prima vinden als je zoon mij een handje zou komen geven in de wachtkamer.
Lady_Day schreef:
13-08-2019 22:33
Weet je, Redbulletje, ik vind je vaak wel lief maar ik vind jouw uitingen van je eigen kinderhaat echt wel ongepast hier. Of je het nou leuk vindt of niet, kinderen maken gewoon deel uit van onze maatschappij. Je ziet ze op straat, in winkels, in dierentuinen, in het bos, in het zwembad en soms ook in het ziekenhuis. Dat is heel normaal hoor.
Daarom is het goed om een tegengeluid in dit topic te plaatsen tegen iedereen die het maar vanzelfsprekend vindt ze overal mee naartoe te nemen ondanks dat ze niet kunnen garanderen dat ze zich stil houden.
Je kunt wel zeggen dat ik rekening moet houden met de overlastgevers, maar het zou niet verkeerd zijn dat de overlastgevers zich ten minste bewust zouden zijn dat kinderlawaai niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Als autist is dat hetgeen wat ik het slechts kan verdragen in elk geval. En dat mensen hun spreekwoordelijke middelvinger naar me opsteken als ik zeg er last van te hebben, helpt natuurlijk niet mee.
Celaena_Aelin schreef:
13-08-2019 22:38
Dus in jouw ziekenhuis kunnen jonge moeders geen baarmoederproblemen of eierstokkanker krijgen? Misschien moeten ze even The Lancet bellen, het klinkt als een revolutionair geneesmiddel tegen diverse problemen.
Natuurlijk kan dat, maar alles wat over vruchtbaarheid en zwangerschap/bevalling gaat wordt in ziekenhuis A behandelt en de ziektes in ziekenhuis B. Die scheiding ervaar ik als erg prettig in elk geval. De keren dat ik op controle ging voornamelijk oudere vrouwen in de wachtkamer dus geen meegenomen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil best een niet-figuurlijke middelvinger opsteken als dat helpt?

Natuurlijk neemt niemand je serieus. Of dit zogenaamde ‘tegengeluid’.
Nee heb je, ja kun je krijgen
redbulletje schreef:
13-08-2019 22:42
Daarom is het goed om een tegengeluid in dit topic te plaatsen tegen iedereen die het maar vanzelfsprekend vindt ze overal mee naartoe te nemen ondanks dat ze niet kunnen garanderen dat ze zich stil houden.
Je kunt wel zeggen dat ik rekening moet houden met de overlastgevers, maar het zou niet verkeerd zijn dat de overlastgevers zich ten minste bewust zouden zijn dat kinderlawaai niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Als autist is dat hetgeen wat ik het slechts kan verdragen in elk geval. En dat mensen hun spreekwoordelijke middelvinger naar me opsteken als ik zeg er last van te hebben, helpt natuurlijk niet mee.

Dan is het aan jou als autist om daarmee te leren omgaan.
En ja, dat zelfde zeg ik tegen mijn autistische kind.
Alle reacties Link kopieren
Caaf-Dracula schreef:
13-08-2019 22:35
In woon in ieder geval in Dokkum. Waanzinnig lief van je. :heart: Maar ik neem zoon mee hoor. Wil ook helemaal niemand lastig vallen voor 'mijn probleem'. Stiekem zeg ik dan dat ik zomaar hulp aannemen moeilijk vind. 🙈
Yup,zelfde stadje. Heb je een pb geprobeerd te sturen terwijl 2 pubers richting bed moesten dus dat heeft dit bericht vast gekruist.
Je valt mij er in elk geval niet mee lastig, ik vind zulke 'speelafspraakjes' gezellig en mijn puberella's gelukkig ook. Volgens mij kun jij dit prima handelen, en anders sta ik open voor nieuwe connecties hoor 😄👍
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-08-2019 22:42
Daarom is het goed om een tegengeluid in dit topic te plaatsen tegen iedereen die het maar vanzelfsprekend vindt ze overal mee naartoe te nemen ondanks dat ze niet kunnen garanderen dat ze zich stil houden.
Je kunt wel zeggen dat ik rekening moet houden met de overlastgevers, maar het zou niet verkeerd zijn dat de overlastgevers zich ten minste bewust zouden zijn dat kinderlawaai niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Als autist is dat hetgeen wat ik het slechts kan verdragen in elk geval. En dat mensen hun spreekwoordelijke middelvinger naar me opsteken als ik zeg er last van te hebben, helpt natuurlijk niet mee.

Ik kan echt heel slecht tegen mensen die hijgend ademen of smakkend eten. Zouden mensen dan niet in een wachtkamer mogen zitten als ze niet door hun neus kunnen ademen of niet mogen eten omdat ik me er mogelijk aan kan storen?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
13-08-2019 22:33
Weet je, Redbulletje, ik vind je vaak wel lief maar ik vind jouw uitingen van je eigen kinderhaat echt wel ongepast hier. Of je het nou leuk vindt of niet, kinderen maken gewoon deel uit van onze maatschappij. Je ziet ze op straat, in winkels, in dierentuinen, in het bos, in het zwembad en soms ook in het ziekenhuis. Dat is heel normaal hoor.

Dit dus.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook wel dat ik mij niet hoef te verantwoorden. Maar mijn zoon meenemen is echt de aller laatste optie. Ik wil voor niemand lastig zijn. Mijn zoon kan heel lief en rustig zijn, maar het blijft ook een peuter van pas 2,5 jaar.
Ik heb maar een heel klein vangnet en als mijn man er niet is, dan moet ik het allemaal zelf zien te redden. Dat gaat tot nu toe altijd prima, maar nu is dat eventjes lastig.

Het is gewoon niet anders. Ik heb nu al lang genoeg met mijn klachten rond geholpen en ik wil nu gewoon vrijdag geholpen kunnen worden. Want echt, dit wens ik niemand toe.

Ik doe ook maar mijn best.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Caaf-Dracula schreef:
13-08-2019 22:57
Ik weet ook wel dat ik mij niet hoef te verantwoorden. Maar mijn zoon meenemen is echt de aller laatste optie. Ik wil voor niemand lastig zijn. Mijn zoon kan heel lief en rustig zijn, maar het blijft ook een peuter van pas 2,5 jaar.
Ik heb maar een heel klein vangnet en als mijn man er niet is, dan moet ik het allemaal zelf zien te redden. Dat gaat tot nu toe altijd prima, maar nu is dat eventjes lastig.

Het is gewoon niet anders. Ik heb nu al lang genoeg met mijn klachten rond geholpen en ik wil nu gewoon vrijdag geholpen kunnen worden. Want echt, dit wens ik niemand toe.

Ik doe ook maar mijn best.

Joh, de enige die er wat van zegt is RB. Daar zou ik me nu niet al te druk om maken.
Mijn ex had ook een baan zoals jouw man, dus ik had mijn kinderen ook altijd op sleeptouw. Nintendo mee en gáán.
Alle reacties Link kopieren
Caaf-Dracula schreef:
13-08-2019 22:57
Ik weet ook wel dat ik mij niet hoef te verantwoorden. Maar mijn zoon meenemen is echt de aller laatste optie. Ik wil voor niemand lastig zijn. Mijn zoon kan heel lief en rustig zijn, maar het blijft ook een peuter van pas 2,5 jaar.
Ik heb maar een heel klein vangnet en als mijn man er niet is, dan moet ik het allemaal zelf zien te redden. Dat gaat tot nu toe altijd prima, maar nu is dat eventjes lastig.

Het is gewoon niet anders. Ik heb nu al lang genoeg met mijn klachten rond geholpen en ik wil nu gewoon vrijdag geholpen kunnen worden. Want echt, dit wens ik niemand toe.

Ik doe ook maar mijn best.

Al kliert en jankt hij wel.. daar gaat niemand dood van hoor! Je hebt gewoon het recht om gebruik te maken van de eerst mogelijke doktersafspraak, laat je aub niets wijsmaken door zeikerds.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
13-08-2019 23:01
Joh, de enige die er wat van zegt is RB. Daar zou ik me nu niet al te druk om maken.
Mijn ex had ook een baan zoals jouw man, dus ik had mijn kinderen ook altijd op sleeptouw. Nintendo mee en gáán.
Dat weet ik. Maar RB lijkt te denken dat de mensen met kinderen er alleen maar zijn om haar te pesten en geen rekening met haar te houden. Ik vind het ook niet ideaal om een kind mee te nemen naar de gynaecoloog, omdat er ook ongewenst kinderloze vrouwen kunnen zitten. Maar zo is het gewoon in het leven, je kan elkaar niet ontwijken. Je moet er maar mee omgaan, dan maak je het zoveel makkelijker voor jezelf. En mag dat dan prima kut vinden.
anoniem_386079 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 23:05
0.21% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij goed voorstellen dat je je kind mee neemt. Zeker als je alle opties langs bent geweest. Ik heb ooit mijn kinderen van 3 en 5 in de wachtkamer gezet bij de huisarts terwijl ik een spiraal liet zetten. Naderhand kreeg ik een compliment van een oudere dame, ze waren lief geweest.
Aan mensen die last hebben van kinderen zou ik adviseren om precies op tijd te komen op de afspraak, dan hoef je maar kort in de wachtkamer te wachten. Heb je maar kort contact met de kinderen waar je liever uit de buurt blijft.
Caaf-Dracula schreef:
13-08-2019 23:04
Dat weet ik. Maar RB lijkt te denken dat de mensen met kinderen er alleen maar zijn om haar te pesten en geen rekening met haar te houden. Ik vind het ook niet ideaal om een kind mee te nemen naar de gynaecoloog, omdat er ook ongewenst kinderloze vrouwen kunnen zitten. Maar zo is het gewoon in het leven, je kan elkaar niet ontwijken. Je moet er maar mee omgaan, dan maak je het zoveel makkelijker voor jezelf. En mag dat dan prima kut vinden.

RB heeft dan ook niet voor niets een autisme diagnose, ze slaat nogal door sindsdien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven