Gezondheid alle pijlers

Ziekenhuisafspraak, maar geen oppas voor peuter

13-08-2019 20:49 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrijdag een afspraak bij de gynaecoloog. Ik krijg dan o.a. een echo om te kijken waarom ik zulke heftige menstruatieklachten heb. Alleen ik heb geen oppas voor mijn peuterzoon van 2,5 jaar.
Mijn man zit in het buitenland, schoonmoeder kan geen vrij krijgen, schoonzus is op vakantie en ik heb geen contact met mijn eigen familie. Vriendin die wel eens op zoon past is aan het werk, en de buren zijn ook op vakantie. Ik ben echt al langs alle opties gegaan en heb dus écht geen oppas.
Man zegt dat ik de afspraak dan maar moet verzetten. Maar dat wil ik liever niet. Ik heb zondag mijn laatste pil genomen en wordt morgen 'ongesteld'. Ik lig nu al dubbel van de pijn en wil gewoon vrijdag naar de gynaecoloog. Ik kan wel huilen bij het idee van verzetten, dit breekt me al maanden op en ik kan gewoon niet meer. (Ik moet ook stiekem nu even van mij afschrijven) Mijn man komt pas over 1,5 week thuis en was vandaag nou net zo blij dat ik zo snel terecht kan.

Hoe zouden jullie dit doen? Zou ik mijn zoon mee kunnen nemen en hem met de iPad en koptelefoon op een stoel kunnen neer planten? Alleen in de wachtkamer heb ik liever niet. Als hij eenmaal met de iPad bezig, heb ik ook geen kind aan hem. Maar omdat ik ook een inwendige echo ga krijgen lijkt het me weer lastig.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Floortje_7 schreef:
13-08-2019 23:05
Ik kan mij goed voorstellen dat je je kind mee neemt. Zeker als je alle opties langs bent geweest. Ik heb ooit mijn kinderen van 3 en 5 in de wachtkamer gezet bij de huisarts terwijl ik een spiraal liet zetten. Naderhand kreeg ik een compliment van een oudere dame, ze waren lief geweest.
Aan mensen die last hebben van kinderen zou ik adviseren om precies op tijd te komen op de afspraak, dan hoef je maar kort in de wachtkamer te wachten. Heb je maar kort contact met de kinderen waar je liever uit de buurt blijft.

En dan wordt de gyn weggeroepen voor een bevalling en zit je alsnog 2 uur met die kinderen opgescheept :-D.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-08-2019 22:42
Daarom is het goed om een tegengeluid in dit topic te plaatsen tegen iedereen die het maar vanzelfsprekend vindt ze overal mee naartoe te nemen ondanks dat ze niet kunnen garanderen dat ze zich stil houden.
Je kunt wel zeggen dat ik rekening moet houden met de overlastgevers, maar het zou niet verkeerd zijn dat de overlastgevers zich ten minste bewust zouden zijn dat kinderlawaai niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Als autist is dat hetgeen wat ik het slechts kan verdragen in elk geval. En dat mensen hun spreekwoordelijke middelvinger naar me opsteken als ik zeg er last van te hebben, helpt natuurlijk niet mee.
Nee, je draait het om:
Als autist is het aan jou om te zorgen dat je niet in een situatie komt waarin je last hebt van normale geluiden/prikkels.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Sonnemaatje schreef:
13-08-2019 22:50
Yup,zelfde stadje. Heb je een pb geprobeerd te sturen terwijl 2 pubers richting bed moesten dus dat heeft dit bericht vast gekruist.
Je valt mij er in elk geval niet mee lastig, ik vind zulke 'speelafspraakjes' gezellig en mijn puberella's gelukkig ook. Volgens mij kun jij dit prima handelen, en anders sta ik open voor nieuwe connecties hoor 😄👍
Ik heb je een pb terug gedaan. Ik mis dat zelf altijd omdat ik nooit een melding krijg. Dus bij deze!
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik echt nooit wil is dat mijn kinderen overlast veroorzaken.

Ik heb mijn kinderen ook vaker meegenomen naar afspraken die niet voor hen geschikt waren omdat gaat niet anders ging en is altijd goed gegaan. Ofwel rustig in de wachtkamer, ofwel totaal afgeleid in hoekje erbij.

Maar bij RB is het '' kind zijn '' al voldoende om overlast te ervaren. ..
Zolang je kind niet gillend door de wachtkamer stuitert maar gewoon braaf wat speelt of filmpje kijkt is er echt niets aan de hand waar jij je vervelend over zou moeten voelen.

Hopelijk kunnen ze je helpen vrijdag!

En wat zou ik het RB gunnen om eens een kind te ontmoeten waar ze wel tegen kan. Lijkt me vreselijk om je steeds zo te ergeren/overprikkeld te raken :(
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-08-2019 22:42
Daarom is het goed om een tegengeluid in dit topic te plaatsen tegen iedereen die het maar vanzelfsprekend vindt ze overal mee naartoe te nemen ondanks dat ze niet kunnen garanderen dat ze zich stil houden.
Je kunt wel zeggen dat ik rekening moet houden met de overlastgevers, maar het zou niet verkeerd zijn dat de overlastgevers zich ten minste bewust zouden zijn dat kinderlawaai niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Als autist is dat hetgeen wat ik het slechts kan verdragen in elk geval. En dat mensen hun spreekwoordelijke middelvinger naar me opsteken als ik zeg er last van te hebben, helpt natuurlijk niet mee.
Het ziekenhuis kan beter autisten verbieden, daar zijn er minder van :)
Caaf heel veel sterkte vrijdag! Ik hoop dat er heel snel een oplossing komt voor je kachten want dit is vreselijk.
En natuurlijk kun je je zoontje gewoon meenemen.
Wel jammer dat je man zo makkelijk denkt over het verzetten van de afspraak.
anoniem_650aaeb67f04b wijzigde dit bericht op 14-08-2019 00:17
Reden: letter vergeten
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt heel blij met alle reacties. Als ik dit topic niet had geopend, dan zou ik morgen de afspraak verzetten naar een moment wanneer mijn man wel thuis is. Heel blij dat jullie allemaal zeggen dat ik gewoon mijn zoon mee kan nemen.

Voel me erg opgelucht nu.

Meestal heb ik mijn stopweek wanneer mijn man weg is. Dus die heeft denk ik niet helemaal door hoe ernstig het is. Maar nu ben ik gestopt met anticonceptie om voor een 2e te gaan, maar wil ik eerst wel zeker weten dat er niks ernstigs aan de hand is.

Maar wel met jullie eens dat hij te makkelijk denkt hoor.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Caaf-Dracula schreef:
14-08-2019 00:00
Voel me erg opgelucht nu.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
13-08-2019 23:11
Nee, je draait het om:
Als autist is het aan jou om te zorgen dat je niet in een situatie komt waarin je last hebt van normale geluiden/prikkels.
Of: dat je leert dealen met die prikkels.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
14-08-2019 00:30
Of: dat je leert dealen met die prikkels.
Nou, dat lijkt me in het geval van RB een te grote opgave.

En ik herken het, ik kan ook slecht tegen kindergeluiden, maar ik snap tenminste nog dat dat mijn beperking is en ik dat die kinderen (en hun ouders) niet kwalijk kan nemen.
Tenzij die kinderen krijsend rondrennen en niet gecorrigeerd worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Caaf-Dracula schreef:
14-08-2019 00:00
Ik ben echt heel blij met alle reacties. Als ik dit topic niet had geopend, dan zou ik morgen de afspraak verzetten naar een moment wanneer mijn man wel thuis is. Heel blij dat jullie allemaal zeggen dat ik gewoon mijn zoon mee kan nemen.

Voel me erg opgelucht nu.

Meestal heb ik mijn stopweek wanneer mijn man weg is. Dus die heeft denk ik niet helemaal door hoe ernstig het is. Maar nu ben ik gestopt met anticonceptie om voor een 2e te gaan, maar wil ik eerst wel zeker weten dat er niks ernstigs aan de hand is.

Maar wel met jullie eens dat hij te makkelijk denkt hoor.
Dan lijkt mij tip 1 om een keer te zorgen dat je man thuis is als je stopweek hebt/ongesteld bent. Dan kan hij zien dat het een soort Rode Tsunami is, dat je erbij zit/hangt/ligt/loopt alsof je net een verkeersongeluk ternauwernood overleeft hebt (uiteraard afgewisseld met hevige PMS-dramasoap-aanvallen) en dat de badkamer en het toilet klaar zijn voor de opnames van CSI Holland. Misschien gaat er dan een belletje rinkelen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 23:23
Het ziekenhuis kan beter autisten verbieden, daar zijn er minder van :)
Exact.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Route88 schreef:
13-08-2019 21:00
Maar wat zou er zo erg zijn als hij nieuwsgierig zou zijn? Je kan het toch een beetje uitleggen?. Je heb pijn aan je buik dus kijken ze met een camera of ze iets zien. Wij maken zo vaak iets groter dan een kind denk dat het is 😄
Ik ben heel vrij en wij zijn heel makkelijk naar elkaar in huis. Maar dit gaat me echt te ver. Een baby kan nog maar met 2.5 laten zien hoe ze met een langwerpig ding in je vagina gaan, eh nee. Of het een dildo is of het stangetje van de dokter dat verschil ziet een peuter niet en die dildo doe je toch ook niet even een demonstratie mee.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
14-08-2019 01:11
Ik ben heel vrij en wij zijn heel makkelijk naar elkaar in huis. Maar dit gaat me echt te ver. Een baby kan nog maar met 2.5 laten zien hoe ze met een langwerpig ding in je vagina gaan, eh nee. Of het een dildo is of het stangetje van de dokter dat verschil ziet een peuter niet en die dildo doe je toch ook niet even een demonstratie mee.
Joh, dan vraag je of de echoscopist(e) er even een handdoek overheen legt, dan kun je er best voor zorgen dat het kind daar niks van meekrijgt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
14-08-2019 01:11
Ik ben heel vrij en wij zijn heel makkelijk naar elkaar in huis. Maar dit gaat me echt te ver. Een baby kan nog maar met 2.5 laten zien hoe ze met een langwerpig ding in je vagina gaan, eh nee. Of het een dildo is of het stangetje van de dokter dat verschil ziet een peuter niet en die dildo doe je toch ook niet even een demonstratie mee.

Een kind van 2,5 heeft toch juist geen flauw idee wat een dildo is. Of wat sex is. Alsof een peuter daar wat voor associatie dan ook mee heeft...
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
14-08-2019 06:59
Een kind van 2,5 heeft toch juist geen flauw idee wat een dildo is. Of wat sex is. Alsof een peuter daar wat voor associatie dan ook mee heeft...
Dit dus!

Hopelijk geeft de afspraak duidelijkheid to. En ben je daarnaast snel zwanger van de tweede.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
13-08-2019 23:07
RB heeft dan ook niet voor niets een autisme diagnose, ze slaat nogal door sindsdien.

En maakt graag misbruik van deze diagnose.
TO heb je (breed) maandverband? Echo’s tijdens de menstruatie kunnen een kliederboel worden. Mijn gynaecoloog heeft maandverband liggen maar het zou maar eens niet zo zijn. En neem een schone onderbroek mee. Ik zou er geen trek in hebben om na afloop ook nog met natte doekjes de boel schoon te maken en er een tampon in te frotten met peuterpubliek.

Of ja, met geen enkel publiek :|
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
14-08-2019 08:48
TO heb je (breed) maandverband? Echo’s tijdens de menstruatie kunnen een kliederboel worden. Mijn gynaecoloog heeft maandverband liggen maar het zou maar eens niet zo zijn. En neem een schone onderbroek mee. Ik zou er geen trek in hebben om na afloop ook nog met natte doekjes de boel schoon te maken en er een tampon in te frotten met peuterpubliek.

Of ja, met geen enkel publiek :|
Goed dat je her zegt, maar ik heb standaard schoon ondergoed, panty, groot maandverband en een plastic zakje in mijn tas zitten.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
13-08-2019 23:07
RB heeft dan ook niet voor niets een autisme diagnose, ze slaat nogal door sindsdien.
Ik baal dan ook echt dat autisten door dit soort uitwassen een slechte naam krijgen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
14-08-2019 01:11
Ik ben heel vrij en wij zijn heel makkelijk naar elkaar in huis. Maar dit gaat me echt te ver. Een baby kan nog maar met 2.5 laten zien hoe ze met een langwerpig ding in je vagina gaan, eh nee. Of het een dildo is of het stangetje van de dokter dat verschil ziet een peuter niet en die dildo doe je toch ook niet even een demonstratie mee.
Och, aangezien mijn kinderen als een soort zwaankleefaan mee naar de badkamer gaan, zien zij me ook tampons inbrengen. Ik zou er echt geen moeite mee hebben mijn peuter mee te nemen naar de gyn als ik geen oppas had. Ik moet best vaak naar het ziekenhuis dus ik zit hier geregeld met een buggyzombie die helemaal in trance naar Peppa Pig, Paw Patrol of Jokie zit te kijken. Als ik een arts tref die zelf ook kinderen heeft herkent hij/zij meestal de tunes dus dat levert soms nog wel een leuk praatje op ook.
Solomio schreef:
13-08-2019 23:11
Nee, je draait het om:
Als autist is het aan jou om te zorgen dat je niet in een situatie komt waarin je last hebt van normale geluiden/prikkels.
Zelfs autisten moeten zich af en toe aanpassen. Doe maar oordoppen in en een zonnebril op.

En ja, ik weet heel goed waar ik het over heb.
viva_las_vegas schreef:
14-08-2019 08:34
En maakt graag misbruik van deze diagnose.

Nou, sinds ze hem heeft is dat wel haar excuus voor doorschieten in abnormale denkbeelden ja.
En dat is jammer want niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Caaf-Dracula, ik zie dat het besluit al genomen is. Verstandige keuze. Ik wou je alleen even veel sterkte wensen. :hug:
Ik heb mijn peuters ook meegenomen toen ik een uitstrijkje moest maken en geen oppas had. Aan "de dokter gaat even in mamma's buik kijken met dit apparaatje" hadden zijn voldoende uitleg en gingen een beetje rondhobbelen, want in zo'n behandelkamer zijn heel veel interessante dingen te zien. De vraag "Wat is dit?" werd veelvuldig gesteld, dus we hebben over en weer gekletst over wat er te zien was. Vond het zelfs wel prettig om de afleiding te hebben terwijl de assistent haar ding deed.
Vind een tampon of een echo vergelijken met een dildo heel raar. Dat je seks gaat hebben met jezelf terwijl je kinderen kijken is zorgwekkend, maar al die andere zaken zijn gewoon zaken die wel eens nodig zijn en waar we ons imo niet voor zouden moeten schamen. Ik wil mijn kinderen niet aanleren dat vaginale zaken taboe zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven