Gezondheid alle pijlers

Ziekenhuisafspraak, maar geen oppas voor peuter

13-08-2019 20:49 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrijdag een afspraak bij de gynaecoloog. Ik krijg dan o.a. een echo om te kijken waarom ik zulke heftige menstruatieklachten heb. Alleen ik heb geen oppas voor mijn peuterzoon van 2,5 jaar.
Mijn man zit in het buitenland, schoonmoeder kan geen vrij krijgen, schoonzus is op vakantie en ik heb geen contact met mijn eigen familie. Vriendin die wel eens op zoon past is aan het werk, en de buren zijn ook op vakantie. Ik ben echt al langs alle opties gegaan en heb dus écht geen oppas.
Man zegt dat ik de afspraak dan maar moet verzetten. Maar dat wil ik liever niet. Ik heb zondag mijn laatste pil genomen en wordt morgen 'ongesteld'. Ik lig nu al dubbel van de pijn en wil gewoon vrijdag naar de gynaecoloog. Ik kan wel huilen bij het idee van verzetten, dit breekt me al maanden op en ik kan gewoon niet meer. (Ik moet ook stiekem nu even van mij afschrijven) Mijn man komt pas over 1,5 week thuis en was vandaag nou net zo blij dat ik zo snel terecht kan.

Hoe zouden jullie dit doen? Zou ik mijn zoon mee kunnen nemen en hem met de iPad en koptelefoon op een stoel kunnen neer planten? Alleen in de wachtkamer heb ik liever niet. Als hij eenmaal met de iPad bezig, heb ik ook geen kind aan hem. Maar omdat ik ook een inwendige echo ga krijgen lijkt het me weer lastig.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Mag je de pil niet doorslikken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
14-08-2019 09:50
Mag je de pil niet doorslikken?
Ze wil zwanger worden.
Jufjoke schreef:
14-08-2019 09:44
Caaf-Dracula, ik zie dat het besluit al genomen is. Verstandige keuze. Ik wou je alleen even veel sterkte wensen. :hug:
En hopelijk is er iets aan te doen! Sterkte met alles!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-08-2019 09:50
Mag je de pil niet doorslikken?
Heb ik wel een tijdje gedaan. Maar dan kreeg ik enorme doorbraakbloedingen.

En nu wil ik graag zwanger worden, vandaar dat ik gestopt ben.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je nu een afspraak hebt.
Heb je wel comfortabel vervoer naar huis, of kun je even ergens zitten? Bij de meesten is een inwendige echo pijnvrij (logisch), maar bij mij reageerde mijn baarmoeder met wat extra krampen. Ik heb nooit gevraagd waarom, want die gaan ook weer weg, maar net na de afspraak was ik blij dat ik even ergens warm kon zitten.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
14-08-2019 10:56
Fijn dat je nu een afspraak hebt.
Heb je wel comfortabel vervoer naar huis, of kun je even ergens zitten? Bij de meesten is een inwendige echo pijnvrij (logisch), maar bij mij reageerde mijn baarmoeder met wat extra krampen. Ik heb nooit gevraagd waarom, want die gaan ook weer weg, maar net na de afspraak was ik blij dat ik even ergens warm kon zitten.
Ik voorzie dat peuter in dat geval niet alleen kibbeling, maar ook chocomel, Fristi of appelsap gaat krijgen... :lol:
Alle reacties Link kopieren
Het is in de auto zo'n 3 minuten rijden, dus dat valt wel te overzien. We gaan gewoon op ons dooie gemakje lekker 'kibbelvis' eten en als dat dan met appelsap, fristi én chocomel wordt, dan is dat maar zo.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Goed besluit Caaf! En kinderen horen er nu eenmaal bij.
Of je kind nou lief en rustig of hyperactief en aanwezig is. Zo leren ze juist dat er meer situaties zijn dan enkel thuis zijn.

Heel veel succes vrijdag!
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
14-08-2019 01:11
Ik ben heel vrij en wij zijn heel makkelijk naar elkaar in huis. Maar dit gaat me echt te ver. Een baby kan nog maar met 2.5 laten zien hoe ze met een langwerpig ding in je vagina gaan, eh nee. Of het een dildo is of het stangetje van de dokter dat verschil ziet een peuter niet en die dildo doe je toch ook niet even een demonstratie mee.
hoe vaak heeft jouw peuter al dildo's naar binnen zien gaan???
Alle reacties Link kopieren
Onze kinderen herkennen echt geen dildo's hoor. De meeste dildo's worden ook zeker niet in ziekenhuis gebruikt. Wat een achterlijke vergelijking zeg.
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
14-08-2019 14:25
Onze kinderen herkennen echt geen dildo's hoor. De meeste dildo's worden ook zeker niet in ziekenhuis gebruikt. Wat een achterlijke vergelijking zeg.
Inderdaad
en ze hebben me echt geregeld een tampon naar binnen zien frutten
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-08-2019 14:31
Inderdaad
en ze hebben me echt geregeld een tampon naar binnen zien frutten
Ja, hier ook. :biggrin: Als zoon onder de douche staat en ik er even snel een nieuwe tampon in wil doen is hij er als de kippen bij. Dat bekijkt hij het liefste met zijn hoofd tussen mijn benen. :rofl: Hij mag best eventjes kijken, maar zo gek hoeft het nou ook weer niet.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Caaf-Dracula schreef:
14-08-2019 14:41
Ja, hier ook. :biggrin: Als zoon onder de douche staat en ik er even snel een nieuwe tampon in wil doen is hij er als de kippen bij. Dat bekijkt hij het liefste met zijn hoofd tussen mijn benen. :rofl: Hij mag best eventjes kijken, maar zo gek hoeft het nou ook weer niet.
:rofl:
Zo herkenbaar!
Solomio schreef:
14-08-2019 00:36
En ik herken het, ik kan ook slecht tegen kindergeluiden, maar ik snap tenminste nog dat dat mijn beperking is en ik dat die kinderen (en hun ouders) niet kwalijk kan nemen.
Tenzij die kinderen krijsend rondrennen en niet gecorrigeerd worden.
Same here en eens dus.

Ik zit dan ook echt niet juichend en de slingers ophangend in de wachtkamer hoor, maar medische afspraken zijn wel de gelegenheid om in de eerste plaats aan jezelf te denken en niet aan de andere mensen die er toevallig ook zitten. Niemand zit daar voor zijn lol. Deze afspraak is belangrijk en moet doorgaan, dus inderdaad je zoon gewoon meenemen. Eventueel met iPad/ander vermaak/iets lekkers. Meenemen de kamer in en achter het gordijn. Misschien tijdens de echo wat met je zoon kletsen, zodat hij je stem hoort.

Volgens mij is kinderen meenemen gewoon de normaalste zaak ter wereld, in ziekenhuizen, apotheken en bij huisartsen zie ik altijd kinderspeelhoeken, dus ze zijn daar echt wel op ingesteld.

En voor de volwassenen is er in het ziekenhuis gratis wifi ;-D ik zit dan dus meestal ook op mijn telefoon.
Succes TO, ik hoop vooral dat er snel duidelijkheid en een oplossing voor je klachten komt.
Alle reacties Link kopieren
Caaf, los van de gyn. Waarom in hemelsnaam een stopweek bij zulke klachten? En jouw man kan de pot op! Hij zorgt maar dat ie thuis is of kind gaat mee.
Leeuw32 schreef:
14-08-2019 16:31
Caaf, los van de gyn. Waarom in hemelsnaam een stopweek bij zulke klachten? En jouw man kan de pot op! Hij zorgt maar dat ie thuis is of kind gaat mee.
Zoals ze al schreef krijgt ze dan enorme doorbraakbloedingen en verwachten dat hij naar de wal zwemt is natuurlijk kolder.

Mijn kind is jaren meegewerkt bij gebrek aan achterwacht, ging gewoon prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang vruchtbaarheidsbehandelingen gehad en had ook wel eens geen oppas. Dan ging dochter gewoon mee, ook bij de inwendige echo’s. Ze heeft haar broertje daardoor als eitje gezien, en dat weet ze nog. Heel leuk :) Ik zou je zoon gewoon meenemen, dat is geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
14-08-2019 16:31
Caaf, los van de gyn. Waarom in hemelsnaam een stopweek bij zulke klachten? En jouw man kan de pot op! Hij zorgt maar dat ie thuis is of kind gaat mee.
Mijn man hoeft helemaal niet de pot op. Hij denkt soms een beetje te makkelijk, maar dat maakt hem geen lul.
Als nu blijkt dat er wat ernstigs aan de hand is, dan komt hij meteen thuis. Maar ik vind dat voor een simpele afspraak niet nodig om hem uit het buitenland te slepen en hem daarvoor 8 uren enkele reis te laten reizen.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Caaf-Dracula schreef:
14-08-2019 16:41
Mijn man hoeft helemaal niet de pot op. Hij denkt soms een beetje te makkelijk, maar dat maakt hem geen lul.
Als nu blijkt dat er wat ernstigs aan de hand is, dan komt hij meteen thuis. Maar ik vind dat voor een simpele afspraak niet nodig om hem uit het buitenland te slepen en hem daarvoor 8 uren enkele reis te laten reizen.
Nah als je een jaar met deze klachten loopt....en je kunt eindelijk terecht in ziekenhuis. Maar goed mijn man gaat vanaf 2020 niet meer naar buitenlandse projecten. Was mijn eis, anders zou ik niet met de pil stoppen. Wij willen kinderen, dat betekent er ook samen voor zorgen. Ik sta anders in dingen, maar neem lekker je kind mee en zorg dat gyn je serieus neemt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afspraak gehad. Het ging heel goed. Peuter vond het alleen een beetje spannend dat de gynaecoloog mij ging onderzoeken. Hij hield hem strak in de gaten. Zo van 'wat doe jij met mijn mammie?' :rofl: Dus peuter zat naast mij en hield stevig mijn hand vast. Man had nog tegen hem gezegd dat hij goed op mama moest passen. :hihi:
In de wachtkamer was hij ook niemand tot last. Hij is meteen de speelgoedhoek ingedoken.

Vistent was dicht dus we hebben taart gegeten en zoon heeft een Schleich dino gekregen. :biggrin:

Oh en bij mij was er niks ernstigs te zien. Waarschijnlijk reageer ik heftig op de anticonceptie en moet het nu beter gaan. En anders krijg ik een vervolgonderzoek.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Caaf-Dracula schreef:
13-08-2019 20:56
Zit bijna geen leven meer in als hij de iPad heeft. :biggrin:
Man vindt het alleen niet kunnen om hem mee te nemen. Hij doet een beetje makkelijk over verzetten. Maar ik ben zo langzamerhand de wanhoop voorbij en wil gewoon heel graag gezien worden door de gyn.
Man moet lekker zijn mond houden, neem je kind mee want het onderzoek is erg belangrijk voor jou. Hij zal er geen trauma aan overhouden zelfs niet als hij ziet waar hij vandaan is gekomen. Hij is 2, 5 jaar oud.
Alle reacties Link kopieren
Boter na de maaltijd, het is gelukkig goed gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Caaf!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Top gedaan!
Alle reacties Link kopieren
So far so good gelukkig! Hopelijk klopt het wat ze zeggen en gaat het vanaf nu steeds beter.
En je peuter is een toppertje :thumbsup:
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven