Gezondheid alle pijlers

Ontstoken melkkies

16-08-2019 13:12 16 berichten
Kindje heeft een afgebroken en ontstoken kies. Voor nu geen pijn maar toch de bultjes op tandvlees. Tandarts geeft aan geen pijn geen actie. We moeten afwachten totdat ze pijn aangeeft en dan kan de kies getrokken worden. Wie heeft ervaring hiermee. Is het wel verstandig dat ze rondloopt met een ontsteking??
Alle reacties Link kopieren
Heb je de huisarts al gebeld voor advies?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tandarts geeft aan geen pijn geen actie. Volgens mij ben jij vooral zelf aan het zoeken en enorm angstig, goed dat je een doorverwijzing hebt voor de psycholoog om dat te bespreken.
Voor nu zou ik hier ook niet over gaan googelen maar wat leuks doen om je zinnen te verzetten en je geen zorgen te maken over je dochter en jezelf. Probeer, hoe lastig soms ook, wat meer in het nu te leven.
Het tandvlees is ontstoken bedoel je?

Als kind er last van heeft kan hij/zij spoelen met een waterstofperoxide-oplossing. Kun je zonder recept kopen bij de apotheek (en ook bij de drogist)
Verder zou ik me proberen niet zo druk te maken.

https://www.apotheek.nl/medicijnen/wate ... oeling-fna
Alle reacties Link kopieren
Waarom vertrouw je de tandarts ook al niet? Dit is niet gezond hoor. En daarmee bedoel ik niet de ontsteking.
.
Anoniem262821034 schreef:
16-08-2019 14:56
Waarom vertrouw je de tandarts ook al niet? Dit is niet gezond hoor. En daarmee bedoel ik niet de ontsteking.
Het is niet dat ik hem niet vertrouw, maar er is een stemmetje in mijn hoofd dat zegt als je nu niets doet en het blijkt erger te zijn.
Ik vind het zelf vervelend het belemmert mijn leven maar het stemmetje gaat gewoon niet weg.
Envelop schreef:
16-08-2019 14:26
Tandarts geeft aan geen pijn geen actie. Volgens mij ben jij vooral zelf aan het zoeken en enorm angstig, goed dat je een doorverwijzing hebt voor de psycholoog om dat te bespreken.
Voor nu zou ik hier ook niet over gaan googelen maar wat leuks doen om je zinnen te verzetten en je geen zorgen te maken over je dochter en jezelf. Probeer, hoe lastig soms ook, wat meer in het nu te leven.
Ik wil wel graag in het nu leven. De angst belemmert ook mijn leven maar ik heb iets van sommige dingen kun je wel voorkomen als je meteen actie onderneemt, hoe langer je wacht kan een ontsteking alleen maar erger worden. Maar als de tandarts zegt geen actie nodig dan moet ik erop vertrouwen dat probeer ik wel te doen maar lukt niet altijd omdat ik veel dingen opzoek.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mezelf eerder afvragen hoe het überhaupt kan gebeuren, een kies breekt niet zomaar af. Focus je maar op goede mondhygiëne bij je kind :|
Alle reacties Link kopieren
Door de (vreselijk slechte) kiezen van mijn dochter weet ik dat ze bij voorkeur geen kiezen trekken. Dit omdat de kleine kies plaats moet houden voor de grote. Als je een kies trekt verschuift vaak de rest om het gat weer op te vullen. Bij een volwassene kunnen ze dan eventueel kiezen voor een implantaat.

De wortels van tanden en kiezen zijn bij een kind niet heel diep. Die van mij heeft heel wat vullingen in het melkgebit gehad, maar een kies eruit halen deden ze pas toen ze konden zien dat de blijvende al onderweg was.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
TiffanyD schreef:
16-08-2019 15:52
Ik wil wel graag in het nu leven. De angst belemmert ook mijn leven maar ik heb iets van sommige dingen kun je wel voorkomen als je meteen actie onderneemt, hoe langer je wacht kan een ontsteking alleen maar erger worden. Maar als de tandarts zegt geen actie nodig dan moet ik erop vertrouwen dat probeer ik wel te doen maar lukt niet altijd omdat ik veel dingen opzoek.

En daar moet je dus mee stoppen. Ook door topics te openen blijf je ermee bezig en je angst voeden.
.
Ceylon schreef:
16-08-2019 16:09
Door de (vreselijk slechte) kiezen van mijn dochter weet ik dat ze bij voorkeur geen kiezen trekken. Dit omdat de kleine kies plaats moet houden voor de grote. Als je een kies trekt verschuift vaak de rest om het gat weer op te vullen. Bij een volwassene kunnen ze dan eventueel kiezen voor een implantaat.

De wortels van tanden en kiezen zijn bij een kind niet heel diep. Die van mij heeft heel wat vullingen in het melkgebit gehad, maar een kies eruit halen deden ze pas toen ze konden zien dat de blijvende al onderweg was.
1 van de bultjes is groot geworden en heeft echter pus erin ziet wit eruit. Als het een ontsteking is kan het niet naar de bloedbaan verspreiden. Aangezien ze geen pijn aangeeft weet ik niet of ik hiervoor naar de spoed tandarts moet bellen.
Alle reacties Link kopieren
Wij mogen geen medisch advies geven.

Wat ik weet van gewone ontstekingen (puistjes maar ook bijvoorbeeld wespensteken) is dat als die naar buiten toe groeien vervelend zijn maar meestal geen kwaad kunnen. Als jij het kunt zien is er waarschijnlijk niet veel aan de hand. Alleen, of het lekker smaakt als het open gaat is een tweede.

Maar waarom vertrouw je de tandarts niet?? Die heeft er jarenlang voor gestudeerd.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
@Ceylon: hoe is/lijkt het blijvende gebit van je dochter? Betekent een slecht melkgrbit ook slecht blijvend gebit?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, blijvende gebit is niks mis mee.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Dank, zegt niks over onze zoon, maar heel fijn om te weten. Ook heel fijn voor je dochter!
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
16-08-2019 14:29
Het tandvlees is ontstoken bedoel je?

Als kind er last van heeft kan hij/zij spoelen met een waterstofperoxide-oplossing. Kun je zonder recept kopen bij de apotheek (en ook bij de drogist)
Verder zou ik me proberen niet zo druk te maken.

https://www.apotheek.nl/medicijnen/wate ... oeling-fna
Bij een melkkies denk ik aan een jong kind. Kans dat ze het doorslikt. Spoelen zit nog niet in het systeem zo jong. Ik zou het niet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven