Gezondheid alle pijlers

Hartkloppingen vlak voor menstruatie

16-08-2019 19:52 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben NIET op zoek naar medisch advies. Maar misschien heeft iemand goede tips/homeopatische ideeën...

Sinds mijn bevalling behoorlijke last van pms. Super vervelend, maar wat ik mijzelf verschrikkelijk aan irriteer zijn de hartkloppingen/overslagen. Cardiologisch helemaal binnenste buiten gekeerd, niets aan de hand. Is dus echt hormonaal.

Daarnaast licht in mijn hoofd en gevoel alsof je wat "naar beneden valt". Heel irritant!

Voordat ik naar de hormonale anticonceptie ga, wil ik toch kijken of er andere opties zijn!
Naar de huisarts voor een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Lijkt me niet normaal dat je zoveel last ervan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Jup, herkenbaar. Mijn PMS is altijd heftig aanwezig geweest. Vooral een paar dagen voor de menstruatie ben ik ontzettend gejaagd en daar komen ook de nodige hartkloppingen bij kijken. Duizeligheid, hoofdpijn etc.. lijkt wel alsof mijn hele lichaam volledig op hol slaat en geen idee meer heeft wat het moet doen.

Ik heb van alles geprobeerd. Magnesium, vitamine supplementen.. het heeft allemaal niets geholpen. Ik heb maar geaccepteerd dat het nou eenmaal zo is en ik weet dat het vanzelf weer ophoudt zodra de menstruatie doorzet. Het is heel irritant, dus mocht je advies willen zou ik toch even de huisarts bellen om het te bespreken. Sterkte!
Hier ook heel erg PMS met bijkomende klachten en ook meer hartkloppingen, overslagen etc.

Geen tips!

Vrees al voor de overgang ivm mijn hormonale schommelingen
Wat zei de cardioloog en/of gynaecoloog?
Als je hart verder in orde is kan je gynaecoloog je misschien wel verder helpen.
Alle reacties Link kopieren
Cardiologisch onderzoek was i.v.m andere redenen.... Maar echt hele rits met onderzoeken gehad.

Ja misschien kan ik gynacoloog nog proberen. Vrees alleen dat 't dan op hormonale anticonceptie aankomt. In principe prima, maar liever alternatief.
Alle reacties Link kopieren
Al eens je bloed laten testen op ijzer?
.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je bloeddruk in die dagen?

Ik zou als eerste een magnesiumsuplement gaan proberen en sporten.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je? Vervroegde overgang?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Bloed is allemaal in orde. Bloeddruk op deze dagen weet ik niet. Was laatst in het ziekenhuis normaal tot laag.

Vervroegde overgang denk ik niet..... Denk eerlijk gezegd gewoon hormonen op de hobbel die dagen.

Magnesium ga ik proberen. Ook als tip gekregen van vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Helaas hier ook ernstige pms inclusief hartkloppingen, gloeiend heet, opgezwollen en een humeur van een oorwurm gedurende 1,5-2weken. Ik probeer me altijd in te houden maar faal hier iedere maand in :$ .. Arme man+zoon. Ben dan echt een vervelend mens om bij in de buurt te zijn.

Cardiologisch niks aan de hand hier na een aantal onderzoeken.. Ik vermijd alcohol en cafeïne..

Teunisbloemolie hoor ik wel eens.. Maar persoonlijk heb ik niks met homeopathie.

Zou zelf dolgraag aan de pil gaan maar dat is hier helaas geen optie ivm stollingsafwijking.
Alle reacties Link kopieren
Oh en sporten 3-4x per week schijnt ook te helpen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven