Gezondheid alle pijlers

Buikoperatie/laparotomie cyste eierstok

25-08-2019 07:48 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik was hier aan het lezen over ervaringen van anderen en dacht zal mijn verhaal neerzetten in de hoop wat wijzer te worden!

Ik ben 50 jaar en een dikke week geleden ben ik geopereerd. Er is een eierstok cyste weggehaald van 18cm x 17cm x 12cm. Ook zijn beide eierstokken verwerkt, niet erg want ze rammelden toch niet meer .
Tijdens de operatie zijn er vriescoupes gemaakt en daaruit is gebleken dat het een goedaardige cyste was. Maandag krijg ik de definitieve uitslag van de patholoog, de kans is superklein maar ze vonden dat ik er toch rekening mee moest houden dat het wel eens voorkwam dat ze toch nog een plekje vonden, maar daar deal ik wel mee zodra het nodig is. Herstel verloopt volgens mij vlot, bijna geen pijn nu, maar mijn darmen leiden een geheel eigen leven nu.
Eigenlijk verliep alles anders dan hoe ik het me had voorgesteld, ik dacht kotsmisselijk uit de narcose te komen met heel veel pijn maar.......ik was niet misselijk, meteen helemaal bij en geen centje pijn (heb zelfs op de recovery een raketijsje gekregen, lekkerste ijsje van mn leven).
Nu moet ik zeggen, ik had een ruggenmergcatheter. Deze zat perfect op zn plaats bleek achteraf want dat ding heeft 3 dagen 100% zn werk gedaan, 3 dagen een volledig verdoofde buik. Maar wat een hel toen ze deze gingen zetten!

Ik ben benieuwd naar ervaringen van vrouwen die ook zoiets soortgelijks hebben meegemaakt en ook naar ervaringen met de rugcatheter want zoiets heb ik nog nooit meegemaakt!

Liefs Moep
Ik heb vorig jaar baarmoeder en eierstokken laten verwijderen maar geen rugcatheter. Vind dat maar eng klinken. Ik had geen noemenswaardige pijn terwijl ik geen morfine kreeg (omdat ik uit ervaring weet dat ik daarvan moet kotsen) Toen de dag na de operatie de gyn van dienst op mijn buik drukte dacht ik dat dat pijn zou gaan doen, maar dat viel wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Mij was voorspeld dat ik heerlijk 3 dagen lang geen pijn zou hebben door de epiduraal. Wat voelde ik me belazerd! In meer dan 1 betekenis van het woord. Het zetten was een eitje. Mijn operatie liep uit en ik werd pas midden in de nacht van maandag op dinsdag wakker, dinsdag inderdaad heerlijk pijnvrij, woensdagochtend om 7 uur moest het ding eruit, en wat heb ik godsgruwelijk veel pijn gehad daarna.

Wat herstel jij trouwens snel Moep. Ik lag na een week nog in het ziekenhuis. Te creperen van de pijn dus. En kwam wel in een klap in de overgang. Die storm gaat pas nu, 4 jaar later, een beetje liggen.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Zo, wat een cyste! Ik verging al van de pijn van 7cm.

Ik ben drie jaar geleden geopereerd waarbij ze mijn hele baarmoeder en darmen moesten herstellen. Ik had essure en die veertjes hadden mijn eileiders, baarmoeder en darmen beschadigd. Ik ben onder volledige narcose geweest dus geen epiduraal. Flinke operatie waarbij ze de eileiders en een stuk baarmoeder hebben verwijderd. Ik had vooral veel last daarna van het gas. Ik kreeg last van obstipatie dus daar kreeg ik later medicatie voor, dat heb ik twee weken gebruikt.
Jij bent nu wel lekker snel door de overgang heen :mrgreen:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames! Wat n gedoe hè om vrouw te zijn! Ik had volledige narcose en ook nog erns een epiduraal! Ja het herstel verbaasd mij zelf ook heel erg, snap het ook niet helemaal! Als ik nu gewoon op de bank zit voel ik helemaal niks! Alleen het opstasn en weer zitten voelt zwaar ongemakkelijk.
Iedereen is er verbaasd over dat ik geen pijnklachten had wat betreft de cyste, ikzelf ook. In 1997 had ik een kleintje gevuld met bloed, bleek een uit de hand gelopen eisprong. Dat was toen n heel ander verhaal, stond s morgens op met menstruatiepijn en en smiddags kroop ik op knieeen van de pijn, om 12 uur s nachts spoedoperatie! En wat betreft de overgangsklachten, ik was al anderhalf jaar niet meer ongesteld geweest dus al ruim in de overgang geweest. Ik ben mn ziekenhuisbed letterlijk uitgezweet, gordijntjes dicht, operatieschort omhoog, lakentjes omlaag en natte washandjes op mijn hoofd en benen (hoera voor de lieve verpleegsters). Maar toen de ruggenmergkatherer er uit was, stopten die zweetaanvallen ook dus waarschijnlijk lag t aan de medicatie. Merk nu eigenlijk niks, behalve dan dat ik om alle zielige dingetjes moet huilen. Maar die ruggenmergkatheter, ik weet het niet hoor, vond het prikken echt heel erg pijn doen! Het was net electriciteit die alle kanten uitschoot vooral naar mn linkerzij, heb ik nog last van. Moet dat echt ff verwerken. Morgen krijg ik de defivitieve uitslag dus fingers crossed! Ik heb trouwens een mooie snee met een bochtje om mn navel helemaal tot beneden.

Liefs Moep
Alle reacties Link kopieren
Heb net de uitslag gekregen van de patholoog, de cyste was groter dan 20 cm (mucineus) en aan de andere eierstok was zich een Brenner tumor aan het ontwikkelen maar gelukkig was alles goedaardig! Mijn dag kan niet meer stuk!

Liefs Moep

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven