Gezondheid alle pijlers

Zoutoplossing neusspray

27-08-2019 13:22 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg van neusspray met xylometazoline een erge loopneus, nu is mijn vraag of dat met neusspray op basis van zoutoplossing minder is? Maakt die de verstopte neus wel goed open verder?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt een zoutoplossing niet, maar ik krijg er ook geen loopneus van dus je kan het altijd proberen.
Bij mij werkt een normale zoutoplossing nooit zo goed, maar je kunt het gewoon proberen? een flesje kost echt 2 euro ofzo maar je kunt het zelf ook maken.
Alle reacties Link kopieren
Zoutoplossing doet bij mij niks
Alle reacties Link kopieren
Een neusdouche gebruiken met zoutwater. Daarmee komt de oplossing echt in alle holtes terecht. Met een spray kom je niet diep genoeg in de neus.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Zoutoplossing doet niets bij mij. Het enigste wat bij mij helpt tegen een loopneus of verstopte neus is Otrivin Duo. Slecht spul maar het helpt wel.
Neusdouche. Fan-tas-tisch. Als ik een verkoudheid voel komen, spoel ik 2x daags en een pasr dagen achter elkaar. Een troep komt er uit, maar verkoudheid zet niet door.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
27-08-2019 13:31
Zoutoplossing doet niets bij mij. Het enigste wat bij mij helpt tegen een loopneus of verstopte neus is Otrivin Duo. Slecht spul maar het helpt wel.
Gewone Xylometazoline, vind ik prettig Otrivin Duo krijg ik bloedneuzen van.
Maar dat is geloof ik, een veel voorkomende bijwerking.
Alle reacties Link kopieren
Physiomer zoutoplossing. Dat spoelt de boel wel schoon. En houdt je slijmvliezen intact.
Alle reacties Link kopieren
neussprays met xylometazoline maken de neus open en zijn ook niet goed om langdurig te gebruiken, de neusspray met zoutoplossing is eigenlijk voor extra bevochtiging dus deze zal nooit de neus openen zoals de normale neusspray, Er zijn ook neussprays met menthol erin en deze openen de neus nog eens extra!
hamerhaai schreef:
27-08-2019 13:30
Een neusdouche gebruiken met zoutwater. Daarmee komt de oplossing echt in alle holtes terecht. Met een spray kom je niet diep genoeg in de neus.
Dit. Ik gebruik de rhinohoorn (verkrijgbaar bij apotheek) of netipot.
Ik gebruik daarbij Himalayazout (is “zachter” en fijner voor je neus dan keukenzout)
Je spoelt inderdaad veel rotzooi eruit.
Vaak combineer ik het met stomen en ‘s avonds eucalyptusolie op mijn tenen.
funnymiss schreef:
27-08-2019 14:02
Physiomer zoutoplossing. Dat spoelt de boel wel schoon. En houdt je slijmvliezen intact.
Die gebruik ik ook altijd! Die komt goed in de holtes en spoelt alles schoon.
Mandy81 schreef:
27-08-2019 14:05
Dit. Ik gebruik de rhinohoorn (verkrijgbaar bij apotheek) of netipot.
Ik gebruik daarbij Himalayazout (is “zachter” en fijner voor je neus dan keukenzout)
Je spoelt inderdaad veel rotzooi eruit.
Vaak combineer ik het met stomen en ‘s avonds eucalyptusolie op mijn tenen.
Olie op je tenen tegen een verstopte neus???
Alle reacties Link kopieren
Ah dus het werkt toch minder. En stomen zorgt dat voor een extra loopneus?
Alle reacties Link kopieren
Ui naast bed zorgt ervoor dat de slijmvliezen minder slijm aanmaken.

Dat in combinatie met neusspray (ik gebruik altijd VSM). Of zoutoplossing.
47084 schreef:
27-08-2019 14:55
Olie op je tenen tegen een verstopte neus???
Klinkt gek, maar het werkt echt. Op de onderkant op de bolletjes. Voetreflexpunten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven