Gezondheid alle pijlers

Vermoeide ogen

27-08-2019 19:05 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste tijd erg last van vermoeide ogen. Ook zijn ze vaak rood en kijken niet helder de wereld in. Soms brandend gevoel ook
Heeft iemand een tip voor bv goede oogdruppels of iets anders?
Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Ga eens naar een opticien voor een oogtest.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
Firedragon schreef:
27-08-2019 19:06
Ga eens naar een opticien voor een oogtest.
+1
Alle reacties Link kopieren
Mee naar de huisarts gaan..

Met dit soort dingen moet je niet aan rommelen. Eerst laten checken.
Alle reacties Link kopieren
Laat je eens controleren op hooikoorts
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Was bij mij het teken dat ik een bril nodig had.
Naatje2000 schreef:
27-08-2019 19:14
+1

Nou, laat dat de opticien maar eerst bekijken.

Sorry, intikker. :$
Naar de opticien, die kan ook zien of je wellicht last hebt van droge ogen.
Hecamel schreef:
27-08-2019 19:31
Was bij mij het teken dat ik een bril nodig had.
Bij mij ook
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
27-08-2019 19:36
Nou, laat dat de opticien maar eerst bekijken.

Sorry, intikker. :$
:proud: jij bent leuk!
Firedragon schreef:
27-08-2019 19:06
Ga eens naar een opticien voor een oogtest.
Dat dus; even je ogen laten controleren bij de opticien. Er kunnen meerdere dingen aan je ogen deze verschijnselen opleveren.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een opticien waar een Optometrist is. Die is veel verder opgeleid en kan ook andere klachten constateren. Ik heb bv droge ogen door blepharitis en meiboomklierdysfunctie.

Mocht je er daar niet uitkomen kan je ook naar de huisarts en je laten verwijzen naar de oogarts.
Ga niet klooien aan je ogen maar ga naar de huisarts en vraag eventueel een doorverwijzing naar een oogarts.
Te veel naar beeldschermen turen kan ook een oorzaak zijn. Of te veel in kunstlicht vertoeven ipv daglicht. Werk je veel in kunstlicht probeer dan over te schakelen op daglichtlampen. De beste zijn van True Light: https://www.truelightdaglichtlampen.nl/

Bij was dat een wereld van verschil. Veel minder vermoeid en geen last meer van mijn ogen.
Ik zou sowieso je ogen laten checken.

Ik heb er ook last van maar bij mij weet ik waardoor het komt. Minder make-up en mijn telefoon minder fel zetten maakt mijn ogen wel rustiger. En mijn bril vaker dragen ipv lenzen.
Mocht je inderdaad ogen nog niet hebben laten testen dat eerst doen. Eens met de rest niet zelf gaan dokteren met je ogen.

Zelf ook last met periodes van droge vermoeide ogen. Ogen hoge minsterkte, cylinder en prisma, dat in combinatie met pc werk hele dag (2 schermen en papier dus veel switchen) geeft nogal belasting voor je ogen volgens mijn ha en opticien.

Ik heb een computerbril waardoor ik veel rustiger kijk, mijn schermen staan vrij donker. En heb ook oogdruppels van de opticien. Zeker tijdens werken achter pc heb ik sneller last van droge ogen.

Voor ontspanning van je ogen is wandelen buiten of rustig naar buiten in verte kijken prettig. Is mijn ervaring dan 😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven