Gezondheid alle pijlers

Verschillende vitamines tegelijk innemen

27-08-2019 23:55 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan dit kwaad?

Ik slik,

Vitamine C
Vitamine D
Biotine
Ijzer
Kelp vitamines


Allemaal van h&b

Nu vraag ik me af is dit wel ok om tegelijkertijd alles inéén te slikken?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan het geen kwaad, zolang je je ijzer maar niet met zuivel inneemt anders wordt het niet goed opgenomen.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Ik slik al een tijdje vitamine D, B12 en Echinacea tegelijk en ik weet eigenlijk niet of dat slecht is maar soms zitten ze ook samen in 1 multi vitamine ofzo dus eigenlijk lijkt me dat sterk. Slikte ze eerst met mijn medicatie en toen merkte ik wel dat het niet echt goed samen ging.
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
28-08-2019 00:00
Volgens mij kan het geen kwaad, zolang je je ijzer maar niet met zuivel inneemt anders wordt het niet goed opgenomen.
Klopt idd :) wel met sinaasappelsap maar goed weet ik ook weer thx!
Waarom slik je dat allemaal?
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
28-08-2019 00:01
Ik slik al een tijdje vitamine D, B12 en Echinacea tegelijk en ik weet eigenlijk niet of dat slecht is maar soms zitten ze ook samen in 1 multi vitamine ofzo dus eigenlijk lijkt me dat sterk. Slikte ze eerst met mijn medicatie en toen merkte ik wel dat het niet echt goed samen ging.
Ik wilde ook voor de multi vitamine gaan maar weet niet of de stoffen net zo goed resultaat geven als bv apparte vitamines. Ik slik zelf geen medicatie maar kan me voorstellen dat je dan wel voorzichtiger moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
28-08-2019 00:02
Waarom slik je dat allemaal?
Als aanvulling op mijn voeding. Merk dat ik af en toe tekort kom. Drukke leven werk, gezin, eigen bedrijf en soms kom ik echt niet toe aan bepaalde dingen qua voeding. Dit is ideaal. Biotine slik ik omdat ik sinds een paar weken me haar er zowat uittrek! Heel vaag maar volgens de ha ligt het aan t weer.. so ok.. maar sinds ik biotine slik heb ik er echt geen last meer van. Haaruitval is echt duidelijk minder en me nagels groeien als een tierelier :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Als je nou een maaltijd eet, eet je dan alles apart met wachttijden ertussen of eet je groentes en vlees/vis/vervanger ook gewoon tegelijk op?
Misschien zelfs wel eens een eenpansgerecht of pasta met saus? Ja? Wat denk je, dat de vitamines die in dat eten zitten dan opeens niet meer werken, omdat je ze samen eet? Of denk je dat bij eten anders is dan als je vitaminepillen inneemt? En waarom dan?

Ik denk dus dat het, net als bij een maaltijd, prima samen kan allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ijzer mag je toch alleen nemen in geval van ijzertekort?
summerjamm schreef:
28-08-2019 00:05
Ik wilde ook voor de multi vitamine gaan maar weet niet of de stoffen net zo goed resultaat geven als bv apparte vitamines. Ik slik zelf geen medicatie maar kan me voorstellen dat je dan wel voorzichtiger moet zijn.
Je moet bij multivitamines gewoon goed vergelijken en goed lezen wat erin zit en hoeveel. Ik slik soms wel een multivitamine als ik bijvoorbeeld op vakantie ga ofzo maar anders slik ik liever gericht de vitamines bij die ik te kort kom of echt op pijl moet houden omdat ik daar eerder een tekort van kan krijgen. Want van sommige vitamines kun je ook weer teveel binnen krijgen en dat is ook niet goed. Echinacea slik ik gewoon voor de algemene weerstand.
summerjamm schreef:
28-08-2019 00:08
Als aanvulling op mijn voeding. Merk dat ik af en toe tekort kom. Drukke leven werk, gezin, eigen bedrijf en soms kom ik echt niet toe aan bepaalde dingen qua voeding. Dit is ideaal. Biotine slik ik omdat ik sinds een paar weken me haar er zowat uittrek! Heel vaag maar volgens de ha ligt het aan t weer.. so ok.. maar sinds ik biotine slik heb ik er echt geen last meer van. Haaruitval is echt duidelijk minder en me nagels groeien als een tierelier :hyper:
In principe moet je aan een normaal voedingspatroon genoeg hebben. Ik zou toch echt eens laten prikken bij de huisarts (en dus eerst een periode niets slikken) voordat je in het wilde weg van alles gaat lopen slikken. Kelp is sowieso niet verstandig ivm werking schildklier.
Bloed prikken is inderdaad zowiezo verstandig zodat je gericht kan slikken en dus niet teveel van iets binnen krijgt wat ook weer klachten kan geven.
Baat het niet dan kan het toch zeker schaden, eerder is al aangetoond dat een te veel aan bètacaroteen het risico op longkanker vergroot
Ik slik altijd een hele bups pillen in een keer, een paar van de dokter en magnesium en calcium op eigen initiatief. (Niet echt in een keer, maar een voor een in korte tijd).
Met die vitamines kan dat ook, meestal zit het bij elkaar in een pil.
En van kelp is ook bekend dat het kan leiden tot schildklier problemen https://www.schildklier.nl/nieuws/35-hy ... gevaarlijk


Het probleem met supplementen is dat zij niet hoeven te voldoen aan de strenge regels van medicijnen. Er is geen controle op en gevaarlijke neven effecten worden niet geregistreerd
Suðri schreef:
28-08-2019 00:14
In principe moet je aan een normaal voedingspatroon genoeg hebben. Ik zou toch echt eens laten prikken bij de huisarts (en dus eerst een periode niets slikken) voordat je in het wilde weg van alles gaat lopen slikken. Kelp is sowieso niet verstandig ivm werking schildklier.
Tja wat is een normaal voedingspatroon? Jodium wordt toegevoegd aan bakkerszout, dus zo krijgen de meeste mensen het binnen. Ik eet zowat geen brood en als ik het eet bak ik het zelf, dus ik supplementeer kelp.
En hoewel het met de zon de laatste dagen bijna niet voor te stellen is krijgen de meeste mensen in noord Europa te weinig vitamine D binnen, ook omdat we ons steeds beter insmeren. Dus dat vind ik ook niet zo raar om te slikken.
ClumsyNinja schreef:
28-08-2019 00:40
Tja wat is een normaal voedingspatroon? Jodium wordt toegevoegd aan bakkerszout, dus zo krijgen de meeste mensen het binnen. Ik eet zowat geen brood en als ik het eet bak ik het zelf, dus ik supplementeer kelp.
En hoewel het met de zon de laatste dagen bijna niet voor te stellen is krijgen de meeste mensen in noord Europa te weinig vitamine D binnen, ook omdat we ons steeds beter insmeren. Dus dat vind ik ook niet zo raar om te slikken.
Je gaat toch niet blind maar wat slikken? Laat het eerst testen, teveel van vitamines is namelijk gewoon schadelijk.
Een normaal voedingspatroon is wat het Voedingscentrum adviseert.

Ik begrijp niet dat mensen gewoon maar wat aankloten.
Ik heb even gelezen waar die kelp tabletten goed voor zijn en die zou ik dus niet zonder medisch advies slikken want met je schildklier wil je echt niet rommelen. Slik zelf medicatie voor een trage schildklier en ik merk het meestal meteen als er weer teveel schommelingen zijn.
Suðri schreef:
28-08-2019 00:42
Je gaat toch niet blind maar wat slikken? Laat het eerst testen, teveel van vitamines is namelijk gewoon schadelijk.
Een normaal voedingspatroon is wat het Voedingscentrum adviseert.

Ik begrijp niet dat mensen gewoon maar wat aankloten.
Ik ‘kloot’ juist niet maar ben heel bewust met mijn voeding bezig en mijn bloedwaarden zijn prima dank u.
Ik slik ook nergens een idioot grote hoeveelheid van en dus ook bewust geen multivitamine.

Ik denk dat er meer mensen zijn die ‘kloten’ met hun voeding dan de mensen die bewust dit of dat bijslikken omdat ze weten dat ze er anders niet genoeg van binnenkrijgen. Zo zal to ook wel een reden hebben.
ClumsyNinja schreef:
28-08-2019 00:48
Ik ‘kloot’ juist niet maar ben heel bewust met mijn voeding bezig en mijn bloedwaarden zijn prima dank u.
Ik slik ook nergens een idioot grote hoeveelheid van en dus ook bewust geen multivitamine.

Ik denk dat er meer mensen zijn die ‘kloten’ met hun voeding dan de mensen die bewust dit of dat bijslikken omdat ze weten dat ze er anders niet genoeg van binnenkrijgen. Zo zal to ook wel een reden hebben.
Als je gezond en bewust eet zou je kunnen weten dat je geen supplementen nodig hebt. En dat supplementen soms meer kwaad doen dan goed
ClumsyNinja schreef:
28-08-2019 00:48
Ik ‘kloot’ juist niet maar ben heel bewust met mijn voeding bezig en mijn bloedwaarden zijn prima dank u.
Ik slik ook nergens een idioot grote hoeveelheid van en dus ook bewust geen multivitamine.

Ik denk dat er meer mensen zijn die ‘kloten’ met hun voeding dan de mensen die bewust dit of dat bijslikken omdat ze weten dat ze er anders niet genoeg van binnenkrijgen. Zo zal to ook wel een reden hebben.
Ik heb het dan ook over de TO hè.
ClumsyNinja schreef:
28-08-2019 00:40
Tja wat is een normaal voedingspatroon? Jodium wordt toegevoegd aan bakkerszout, dus zo krijgen de meeste mensen het binnen. Ik eet zowat geen brood en als ik het eet bak ik het zelf, dus ik supplementeer kelp.
En hoewel het met de zon de laatste dagen bijna niet voor te stellen is krijgen de meeste mensen in noord Europa te weinig vitamine D binnen, ook omdat we ons steeds beter insmeren. Dus dat vind ik ook niet zo raar om te slikken.
Het is hoogzomer, er zijn enorm veel zon uren dus het is echt ontzettend dom om vitamine D te slikken als je niet zeker weet dat je een ernstig tekort hebt. Vitamine D te veel is schadelijk en kelp is ook schadelijk. De hoeveelheid jodium in Kelp is vele malen hoger dan in gejodeerd zout
To het helpt voor de opname van ijzer juist als je het binnenkrijgt gelijktijdig met vitamine c.
En voor zover ik weet kunnen de andere combi’s ook geen kwaad.
ClumsyNinja schreef:
28-08-2019 00:51
To het helpt voor de opname van ijzer juist als je het binnenkrijgt gelijktijdig met vitamine c.
En voor zover ik weet kunnen de andere combi’s ook geen kwaad.
Slik alleen ijzer als je ijzertekort hebt je wilt geen stapeling van ijzer in je lijf. Zelfs met een ijzertekort kan je nog beter op natuurlijke wijze, via voeding, het tekort aanvullen. De vitamine C die je daarbij moet nuttigen neem je natuurlijk in de vorm van een stuk fruit
S-Meds schreef:
28-08-2019 00:51
Het is hoogzomer, er zijn enorm veel zon uren dus het is echt ontzettend dom om vitamine D te slikken als je niet zeker weet dat je een ernstig tekort hebt. Vitamine D te veel is schadelijk en kelp is ook schadelijk. De hoeveelheid jodium in Kelp is vele malen hoger dan in gejodeerd zout
Het is echt heel lastig om te veel vitamine D binnen te krijgen en de meeste mensen die hier wonen krijgen te weinig binnen. Niet zo paniek zaaien hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven