Gezondheid alle pijlers

Daysy anticonceptiemethode ervaringen

28-08-2019 12:29 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allen,

In januari heb ik een koperspiraal laten plaatsen. Mijn menstruatie duurde voorheen hoogstens 4 dagen zonder echte kramp. Inmiddels duurt de menstruatie 7/8 dagen met daarbij zo’n twee weken per maand zware kramp.
Ik twijfel hoe lang ik wil doorgaan met dit spiraal en dus ben ik aan het oriënteren naar andere anticonceptie.
Methoden met hormonen vallen af en dus stuitte ik op Daysy.

https://www.daysynederland.com/

Heeft iemand ervaringen met dit apparaat of iets soortgelijks? Ik hoor het graag!
Nou, dit zou mij wel aan het denken zetten:

https://daysy.me/reliability/retraction/
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik zou er niet op durven vertrouwen eerlijk gezegd, die Daysy. Natuurlijk kun je bij een superregelmatige cyclus je vruchtbare dagen berekenen (deed ik vroeger ook maar toen was het niet erg als ik zwanger werd) maar een cyclus is geen atoomklok en kan weleens afwijken en dan heb je een probleem. Wat voor koperspiraal heb je? Een t-vormige? Ik had die ook en heb hem vorige week vervangen voor een ballerine (google maar eens). Ik ha last van heel veel en langdurig bloedverlies met dat ding en juist geen kramp meer waardoor het bloed niet goed de baarmoeder uit kon zeg maar. Net na plaatsing van de ballerine werd ik ongesteld en had meteen weer mijn ouderwetse krampen. Nu op dag zes en menstruatie is bijna over...duurde met die andere spiraal dus 14 dagen! Ik ben voorzichtig enthousiast.
Alle reacties Link kopieren
die is bedoeld om zwanger te raken
ik zou het absoluut niet doen, als AC
Alle reacties Link kopieren
Als je een beetje regelmatige cyclus hebt kun je prima bepalen wanneer je vruchtbare dagen zijn, daar heb je geen hulp bij nodig.
Erg betrouwbaar is het niet, want je hoeft maar een beetje stress te hebben, of een licht virusje, en de boel is van slag.
En datzelfde geldt voor bijv de daysy-methode.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Waarom slik je de pil niet door?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
28-08-2019 12:44
Waarom slik je de pil niet door?
Ze schrijft in de OP dat methoden met hormonen afvallen.
Ben wel benieuwd waarom.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Een Natural family planning cursus?
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
28-08-2019 12:39
Als je een beetje regelmatige cyclus hebt kun je prima bepalen wanneer je vruchtbare dagen zijn, daar heb je geen hulp bij nodig.
Erg betrouwbaar is het niet, want je hoeft maar een beetje stress te hebben, of een licht virusje, en de boel is van slag.
En datzelfde geldt voor bijv de daysy-methode.
Dat bedoelde ik.
Alle reacties Link kopieren
die T-safe spiraal is echt een kreng inderdaad, wat een misser zeg
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
28-08-2019 12:49
Ze schrijft in de OP dat methoden met hormonen afvallen.
Ben wel benieuwd waarom.
Misschien omdat ze er, zoals zoveel vrouwen, een compleet ander mens door wordt? Ik had dat ook; werd een ijskonijn door de hormonen, geen enkele zin in seks meer, en ik werd en emotioneel heel instabiel van. Huilen om niets, boos worden om niets, heel naar. Toch nog 9 jaar de pil geslikt van 15 tot 24 jaar. Daarna nooit meer. Toen we kinderen wilden rekende ik mijn vruchtbare dagen uit en was drie keer heel snel zwanger. Op de gevaarlijke dagen deden we het met condoom. Is altijd goed gegaan. Maar als je echt een betrouwbare methode zoekt zou ik niet op daysy vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
28-08-2019 13:06
die T-safe spiraal is echt een kreng inderdaad, wat een misser zeg
Nou inderdaad. en dan plaats je een review op hun website en wordt het gewoon niet geplaatst (lees:gecensureerd). Ik heb ene klacht ingediend maar ook daar hoor ik niets op. Nooit meer een t-spiraal voor mij. Een en al ellende. Ik heb er een dik ijzertekort door opgelopen met ernstige haaruitval tot gevolg. Ik dacht dat ik kaal werd! Gelukkig is dat nu weer goed maar heeft even geduurd voordat duidelijk werd waar het aan lag.
Alle reacties Link kopieren
louche business inderdaad... niks safe aan ook aan dat ding
Lorem Ipsum
Oei, de site staat bol van de taalfouten. Dat wekt nou niet bepaald vertrouwen.

Bovendien zijn dergelijke dingen niet als anticonceptie bedoeld, maar als hulpmiddel om je vruchtbare dagen te bepalen als je juist wel zwanger wilt raken.
Alle reacties Link kopieren
ja je kunt het beter proconceptie noemen :hihi:
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Hier ervaring met Natural cycles! Is een app met thermometer, ook elke ochtend voor opstaan temperatuur meten onder de tong en invoeren in de app. In de app krijg je een mooie grafiek van je temperatuurvariatie gedurende de cyclus en kan je precies zien wanneer je ovulatie is (dan springt de temperatuur ineens omhoog en blijft dan hoger tot menstruatie). Ik ben nu met de eerste maand meten bezig en zie al duidelijk het verschil in temperatuur tussen luteale en folliculaire fase. Ga nu richtng ovulatie dus ben benieuwd of de app het goed voorspelt mbv de temperatuur. De app geeft ook aan wanneer je vruchtbaar bent en wanneer niet op het hoofdscherm van de app. Had hiervoor ook een koperspiraal maar vond het toch niet ideaal, vandaar hiernaar overgestapt. Ik zie dat dat Daysy apparaat bijna 300 euro kost. Nergens voor nodig hoor, de natural cycles app + thermometer is 64 euro voor een jaarabonnement. Je kan zelfs kiezen om per maand te betalen en dan een stuk minder. De losse thermometer is ook goedkoop, iets van 17 euro geloof ik. Bij het jaarabonnement krijg je die er gratis bij!
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Friction-90 schreef:
28-08-2019 20:48
Hier ervaring met Natural cycles!

(blablabla)
Spammerdespamspam
Ik zou het niet vertouwen. Ik ben verminder vruchtbaar, dus over het algemeen word ik niet zwanger zonder hulp en heb ik mij nooit druk gemaakt om anticonceptie.

Nu had ik net een periode dat het niet uitkwam om zwanger te worden, Ik voelde mijn eisprong aankomen en zei, we slaan hem over...

En zwanger :rolling:

Er zat een week tussen de eisprong en de daad. ( en ja de datum klopt echt en is ook bevestigs vanuit het ziekenhuis) dus om je eisprong heenplannen lijkt mij verre van veilig, je kan gewoon zwanger worden.

Gelukkig was het hier wel heel erg gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Sylphide75 schreef:
28-08-2019 13:12
Misschien omdat ze er, zoals zoveel vrouwen, een compleet ander mens door wordt? Ik had dat ook; werd een ijskonijn door de hormonen, geen enkele zin in seks meer, en ik werd en emotioneel heel instabiel van. Huilen om niets, boos worden om niets, heel naar. Toch nog 9 jaar de pil geslikt van 15 tot 24 jaar. Daarna nooit meer. Toen we kinderen wilden rekende ik mijn vruchtbare dagen uit en was drie keer heel snel zwanger. Op de gevaarlijke dagen deden we het met condoom. Is altijd goed gegaan. Maar als je echt een betrouwbare methode zoekt zou ik niet op daysy vertrouwen.
Dit inderdaad!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Ik ben er nog steeds niet over uit, maar dat is meer omdat er op dit moment voor mij geen “betere” oplossing is qua anticonceptie, al is dit spiraal verre van ideaal..
rupikaur wijzigde dit bericht op 31-08-2019 11:55
Reden: Typo
1.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Friction-90 schreef:
28-08-2019 20:48
Hier ervaring met Natural cycles! Is een app met thermometer, ook elke ochtend voor opstaan temperatuur meten onder de tong en invoeren in de app. In de app krijg je een mooie grafiek van je temperatuurvariatie gedurende de cyclus en kan je precies zien wanneer je ovulatie is (dan springt de temperatuur ineens omhoog en blijft dan hoger tot menstruatie). Ik ben nu met de eerste maand meten bezig en zie al duidelijk het verschil in temperatuur tussen luteale en folliculaire fase. Ga nu richtng ovulatie dus ben benieuwd of de app het goed voorspelt mbv de temperatuur. De app geeft ook aan wanneer je vruchtbaar bent en wanneer niet op het hoofdscherm van de app. Had hiervoor ook een koperspiraal maar vond het toch niet ideaal, vandaar hiernaar overgestapt. Ik zie dat dat Daysy apparaat bijna 300 euro kost. Nergens voor nodig hoor, de natural cycles app + thermometer is 64 euro voor een jaarabonnement. Je kan zelfs kiezen om per maand te betalen en dan een stuk minder. De losse thermometer is ook goedkoop, iets van 17 euro geloof ik. Bij het jaarabonnement krijg je die er gratis bij!
Bedankt voor het delen, ook te overwegen.. vergt wel weer veel vertrouwen in een app en cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Rupikaur schreef:
31-08-2019 11:54
Bedankt voor het delen, ook te overwegen.. vergt wel weer veel vertrouwen in een app en cyclus.
en vertrouwen in de abortusarts
Alle reacties Link kopieren
[quote=Marloesjuh51 post_id=30326385 time=1567018596 user_id=382327]
Ik zou het niet vertouwen. Ik ben verminder vruchtbaar, dus over het algemeen word ik niet zwanger zonder hulp en heb ik mij nooit druk gemaakt om anticonceptie.

Nu had ik net een periode dat het niet uitkwam om zwanger te worden, Ik voelde mijn eisprong aankomen en zei, we slaan hem over...

En zwanger :rolling:

Er zat een week tussen de eisprong en de daad. ( en ja de datum klopt echt en is ook bevestigs vanuit het ziekenhuis) dus om je eisprong heenplannen lijkt mij verre van veilig, je kan gewoon zwanger worden.

Maar heb je dan niet een aankomende eisprong gevoeld. Dat de werkelijke eisprong een paar dagen later was?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
31-08-2019 11:56
en vertrouwen in de abortusarts
Ja, ik zou nog steeds condoom blijven gebruiken ja, dat doe ik ook. Ik ben, ondanks mijn enorm regelmatige cyclus en ovulatie, te bang dat zoiets fout kan gaan.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
miedo schreef:
31-08-2019 12:24

Maar heb je dan niet een aankomende eisprong gevoeld. Dat de werkelijke eisprong een paar dagen later was?
Ja precies ik voel hem aankomen. Vandaar dat we zeiden we slaan hem over. Je verwacht dat 6 dagen ertussen wel safe is, maar niet dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven