Gezondheid alle pijlers

Vulva twijfels

28-08-2019 17:08 194 berichten
Hola,

Thanks voor de duidelijkheid en advies.
Ik ga me verheugen om uit de kleren te gaan. :(

(ik haal mn op weg, omdat t misschien niet heel gepast is op een openbaar forum, en kindertjes enzo het ook kunnen lezen).


Als iemand het toch niet vind kunnen hoor ik het wel.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Originele OP:

Omdat de eendenbek niet mn allergrootste vriend is, en ik mijn huisarts best aardig vind, maar niet enorm graag voor uitkleed dacht ik,
ik vraag eens of hier dames ervaring hebben.

Tijdens een potje vingeren met mn rechterhand een paar dagen geleden voelde ik een zeer onplezierig plekje in mn vulva. Na vandaag weer wat mastruberen ben ik toch maar eens met een selfie modus van mn mobiel gaan kijken... Er lijkt net een extra schaamlip aan de buitenkant van de binnenste schaamlip te groeien. Het voelt ruw aan, heeft ongeveer 4 cm lengte, en 1 cm breedte. Er zit wel gevoel in (het doet namelijk rete pijn als je het aanraakt).

Kan iemand me geruststellen, gaat dit vanzelf weg, of kan ik beter toch maar weer verheugen op mn benen wijd voor de huisarts.

Dank is groot!
anoniem_651321ff337ba wijzigde dit bericht op 28-08-2019 17:27
20.88% gewijzigd
Jup. Huisarts.
Hmmm :( Nu maar eens bedenken hoe ik het ga formuleren tegen de assistente als ze vraagt waarom ik een afspraak wil.
Geen ontsteking of ingegroeide haar ? Wat voor kleur heeft het ?
Alle reacties Link kopieren
Absoluut naar de HA. Kom op zeg, je bent volwassen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Yildizlar schreef:
28-08-2019 17:10
Geen ontsteking of ingegroeide haar ? Wat voor kleur heeft het ?
Heel licht roze.
Huisarts bellen
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
28-08-2019 17:10
Hmmm :( Nu maar eens bedenken hoe ik het ga formuleren tegen de assistente als ze vraagt waarom ik een afspraak wil.
Ik wil graag de arts zien omwille van een gynaecologisch probleem.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Utakar schreef:
28-08-2019 17:10
Hmmm :( Nu maar eens bedenken hoe ik het ga formuleren tegen de assistente als ze vraagt waarom ik een afspraak wil.

"Ik heb een bobbel op mijn schaamlip".

" Ja, twee uur is prima, tot ziens."
Oudblond schreef:
28-08-2019 17:13
Ik wil graag de arts zien omwille van een gynaecologisch probleem.
Thanks voor de hulp. :)
Dat gaat me lukken.
Oudblond schreef:
28-08-2019 17:13
Ik wil graag de arts zien omwille van een gynaecologisch probleem.

Ik ben duidelijk een stuk minder subtiel dan jij :proud:
the_Wicked_Witch schreef:
28-08-2019 17:14
"Ik heb een bobbel op mijn schaamlip".

" Ja, twee uur is prima, tot ziens."
Onze huisarts assistente is een man, en de huisarts zelf ook, of in ieder geval zo ziet die eruit. Hij heeft nog nooit zijn broek ook laten zakken ofzo. :biggrin:
Op een of andere manier, heb ik toch liever vrouwen met dit soort problemen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt tegen de assistente gewoon zeggen 'dat bespreek ik liever alleen met de huisarts'. Geen enkel probleem hoor. Maar even naar de huisarts zou ik wel doen
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
28-08-2019 17:17
Onze huisarts assistente is een man, en de huisarts zelf ook, of in ieder geval zo ziet die eruit. Hij heeft nog nooit zijn broek ook laten zakken ofzo. :biggrin:
Op een of andere manier, heb ik toch liever vrouwen met dit soort problemen.
Zoek een vrouwelijke huisarts
Heb ik ook, vind ik erg prettig.

En als ik soms hier lees hoe weinig mannelijke huisartsen vh vrouwenlichaam snappen. Ben ik extra blij met haar
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
28-08-2019 17:17
Onze huisarts assistente is een man, en de huisarts zelf ook, of in ieder geval zo ziet die eruit. Hij heeft nog nooit zijn broek ook laten zakken ofzo. :biggrin:
Op een of andere manier, heb ik toch liever vrouwen met dit soort problemen.
Zit je niet bij een huisartsenpraktijk waar ze ook vrouwelijke artsen hebben? Dan kan je gewoon aangeven dat je voor dit consult graag liever een vrouw dan een man hebt.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
28-08-2019 17:15
Ik ben duidelijk een stuk minder subtiel dan jij :proud:
Blijk ik nog steeds een -omtrekbewegende Belg- te zijn :proud:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
28-08-2019 18:22
Blijk ik nog steeds een -omtrekbewegende Belg- te zijn :proud:
En dat na al die jaren hier op viva :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
28-08-2019 18:10
Zoek een vrouwelijke huisarts
Heb ik ook, vind ik erg prettig.

En als ik soms hier lees hoe weinig mannelijke huisartsen vh vrouwenlichaam snappen. Ben ik extra blij met haar
Grappig. Ik ben bij een kenau van een vrouwelijke arts weggelopen. Die hanteerde haar eigen ervaringen als de standaard. Dus dat ik flauwviel van het maandelijkse bloedbad zat tussen mijn oren. Ik moest gewoon wat meer eten en minder medelijden met mezelf hebben. Terwijl ze mijn medische dossier kende waarin een duidelijke medische reden voor mijn ondergewicht staat.
Ik heb nu al jaren een mannelijke HA waar ik me gezien voel en waar ik nul schaamte bij voel. Al vanaf de kennismakingsafspraak voelde ik me op mijn gemak. Hij zegt ook meteen als hij iets niet weet en betrekt me in 'wat nu verder'. Heel fijn.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
28-08-2019 18:25
En dat na al die jaren hier op viva :biggrin:
En 20 jaar in NL!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Geen idee wat het kan zijn en wat je ermee moet. Wat me het meest is blijven hangen is het detail van de rechterhand😱 hele belangrijke info? Haha
Oudblond schreef:
28-08-2019 18:26
Grappig. Ik ben bij een kenau van een vrouwelijke arts weggelopen. Die hanteerde haar eigen ervaringen als de standaard. Dus dat ik flauwviel van het maandelijkse bloedbad zat tussen mijn oren. Ik moest gewoon wat meer eten en minder medelijden met mezelf hebben. Terwijl ze mijn medische dossier kende waarin een duidelijke medische reden voor mijn ondergewicht staat.
Ik heb nu al jaren een mannelijke HA waar ik me gezien voel en waar ik nul schaamte bij voel. Al vanaf de kennismakingsafspraak voelde ik me op mijn gemak. Hij zegt ook meteen als hij iets niet weet en betrekt me in 'wat nu verder'. Heel fijn.
Ik heb ook liever een mannelijke huisarts en gynaecoloog. Twee keer een vrouw gehad voor een vaginaal onderzoek en dat was echt niet fijn.
Onthaar je daar? Want ik vind het een beetje klinken als een ingegroeide haar. Dat heb ik wel eens en als ik pech heb wordt dat een grote bult waarvan het zomaar 10 dagen kan duren voor het weg trekt.

Kijken met de selfiemode vind ik overigens dapper. Ik zou doodsbang zijn perongeluk direct een foto op insta te zetten ofzo. Gewoon een spiegeltje lijkt me veiliger :rofl:
Nou voor wie nog geïnteresseerd is in een tussenstand. Net terug van de huisarts waar ze met 2 mannen (huisarts en assistent) en 1 vrouw (meeloopstudent) en men oh zo geliefde eendenbek (not dus) de binnenkant hebben bestudeerd.

Resultaat: doorverwijzing ziekenhuis. Schijnbaar met spoed want de huisarts ging er meteen voor bellen en ik kan vanmiddag terecht bij de gynaecoloog voor een inwendige echo.

Heb mezelf nog nooit voor zoveel mensen op 1 dag uitgekleed ;-D
Utakar schreef:
29-08-2019 10:22
Nou voor wie nog geïnteresseerd is in een tussenstand. Net terug van de huisarts waar ze met 2 mannen (huisarts en assistent) en 1 vrouw (meeloopstudent) en men oh zo geliefde eendenbek (not dus) de binnenkant hebben bestudeerd.

Resultaat: doorverwijzing ziekenhuis. Schijnbaar met spoed want de huisarts ging er meteen voor bellen en ik kan vanmiddag terecht bij de gynaecoloog voor een inwendige echo.

Heb mezelf nog nooit voor zoveel mensen op 1 dag uitgekleed ;-D
Ik vind je er vrij nuchter op reageren, maar klinkt best pittig toch?
Sterkte en succes straks hoop dat het meevalt wel fijn dat je meteen door mag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven