Gezondheid alle pijlers

Ervaringen quetiapine

30-08-2019 13:19 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allen,

Sinds 2 maanden slaap ik amper meer, en na vele doktersbezoeken, slaapmedicatie en tips die allemaal niet werken ben ik 8 dagen geleden gestart met quetiapine voor het slapen (in een hele lage dosering, 12,5 mg) en ik slaap er heerlijk op. Enkel het probleem dat ik volgens mij gigantisch gevoelig ben voor bijwerkingen. (zolpidem,diazepam en oxazepam eerst gehad en werd zo naar en traag van al die benzo’s, dat wil ik echt niet meer).

De eerste dagen lag ik alleen maar op bed te slapen met de quetiapine, dit is nu minder. Maar ik ben de hele dag duizelig, of licht in mijn hoofd, ik kan het niet goed uitleggen maar het is een naar gevoel. Alsof ik een beetje zweef. Als ik lig op de bank dan gaat het goed maar zodra ik wat onderneem komt dat nare gevoel weer terug. De huisarts zegt dat het weg kan trekken en dat ik het 2 weken totaal aan moet kijken (dat is tot woensdag).

Nu vraag ik mij af, zijn er anderen die dit medicijn slikken voor het slapen en mijn gevoel herkennen? Ik hoop echt dat het minder wordt en ik mijn werk weer gauw kan herpakken... ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het ook. Slik het half uur voor slapen gaan en gebruik het alleen als ik niet op bepaalde tijd eruit hoef (dus meestal weekend). Als ik uit mijzelf wakker word dan ben ik niet suf, maar moet ik door wekker eruit dan ben ik de hele dag van de leg.
Welke dosering slik je? Je lichaam raakt eraan gewend dus het word minder. Ik slik het zelf ook. Heb wel altijd moeite met op gang komen s ochtends.

Maar is het de bedoeling dat dit de oplossing is of ga je ook nog therapie of iets krijgen?
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
30-08-2019 14:14
Welke dosering slik je? Je lichaam raakt eraan gewend dus het word minder. Ik slik het zelf ook. Heb wel altijd moeite met op gang komen s ochtends.

Maar is het de bedoeling dat dit de oplossing is of ga je ook nog therapie of iets krijgen?
Ik slik 12,5 mg dus volgens mij een vrij lage dosering... het is voorlopig de oplossing maar 18 september heb ik een gesprek met een psycholoog om inderdaad een geschikte therapie te zoeken... heb jij hier ervaring mee?
mil2019 schreef:
30-08-2019 14:25
Ik slik 12,5 mg dus volgens mij een vrij lage dosering... het is voorlopig de oplossing maar 18 september heb ik een gesprek met een psycholoog om inderdaad een geschikte therapie te zoeken... heb jij hier ervaring mee?
Ik ben een apart geval, mijn ervaringen zijn niet erg hoopgevend.

Ik geloof wel nog steeds dat wanneer je een fijne psycholoog vind dat dat echt kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dezelfde dosering als jij gehad om te slapen, maar bij mij deed het niks.
Nu heb ik mirtazipine, een antidepressiva, en daar slaap ik heel goed op.
Het enige nadeel hieraan is dat je ervan aankomt, maar in mijn geval is dat niet erg.
Alle reacties Link kopieren
stippelbeestje schreef:
30-08-2019 15:04
Ik heb dezelfde dosering als jij gehad om te slapen, maar bij mij deed het niks.
Nu heb ik mirtazipine, een antidepressiva, en daar slaap ik heel goed op.
Het enige nadeel hieraan is dat je ervan aankomt, maar in mijn geval is dat niet erg.
Zo gek, dat blijkbaar iedereen anders reageert. Hoeveel MG mirtazapine gebruik je en heb je buiten de gewichtstoename geen bijwerkingen?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het om mijn stemmingswisselingen te verminderen. Tot nu toe is dit mijn favoriete medicijn. Ja, ik heb moeite met wakker worden 's ochtends, maar eenmaal wakker werkt het top bij mij.
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
SadSloth schreef:
30-08-2019 16:03
Ik gebruik het om mijn stemmingswisselingen te verminderen. Tot nu toe is dit mijn favoriete medicijn. Ja, ik heb moeite met wakker worden 's ochtends, maar eenmaal wakker werkt het top bij mij.
Heb je in het begin last gehad van bijwerkingen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb promethazine in hoestdrankvorm gebruikt, kun je beter doseren. Bv ik nam 6 ml dat is 6 mg. Normale volwassendosering is 25 mg
Dat en de rest is me te heftig.
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
30-08-2019 20:00
Ik heb promethazine in hoestdrankvorm gebruikt, kun je beter doseren. Bv ik nam 6 ml dat is 6 mg. Normale volwassendosering is 25 mg
Dat en de rest is me te heftig.
Werkt dit goed voor het slapen? Geen bijwerkingen?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ben nu al twee dagen slecht slapend, eergisteren om vier uur wakker en vervroegd opgestaan, en gisteren vanaf twee uur wakker gelegen en elk halfuur naast mijn bed met kramp. Maar hoe slecht slapend ook dan prefereer ik dat boven een narcoslaap. Niet uit principe hoor, maar omdat ik dat niks aan vind en niet bang meer ben voor de wakkere nachten.

Vroeger wel gedaan overigens maar niet meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies voor dezelfde redenen dezelfde dosering geslikt. Oxazepan en temazepan werkte bij mij niet. Ik was een week redelijk van de wereld. En slecht wakker worden en duf bleef. Maar als ik eenmaal echt "wakker" was dan ging het redelijk. Ik heb ruim een week Geen auto gereden. En ben een kleine week thuis gebleven van mijn werk. Ik had het nodig en was blij dat het er was, maar was heeeeeeel blij dat ik ermee kon stoppen. Vond het niet fijn spul.
Alle reacties Link kopieren
Na een flink aantal jaren moest ik met het middel stoppen omdat het niet meer werkte. Ik weet de jaartallen nieteens meer zo lang. :) Dat is het grootste probleem, vroeger of later werkt het niet meer. Als je geluk hebt werkt het vijf jaar of langer, maar dan, onverbiddelijk, stopt de werking en dan moet je én afwennen, én weer zonder in slaap zien te komen, wat een enorme aanslag is na al die jaren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
knorretje28 schreef:
30-08-2019 20:50
Ik heb precies voor dezelfde redenen dezelfde dosering geslikt. Oxazepan en temazepan werkte bij mij niet. Ik was een week redelijk van de wereld. En slecht wakker worden en duf bleef. Maar als ik eenmaal echt "wakker" was dan ging het redelijk. Ik heb ruim een week Geen auto gereden. En ben een kleine week thuis gebleven van mijn werk. Ik had het nodig en was blij dat het er was, maar was heeeeeeel blij dat ik ermee kon stoppen. Vond het niet fijn spul.
Hoe is het jou gelukt om weer “normaal” te kunnen slapen?
Alle reacties Link kopieren
mil2019 schreef:
30-08-2019 20:40
Werkt dit goed voor het slapen? Geen bijwerkingen?
Met zo weinig geen bijwerkingen.
Hielp goed om in te slapen niet voor doorslapen.
Stoppen was makkelijk, maar kwam ook omdat de zwangerschapshormonen uitwerkten en ik gewoon weer kon slapen
Pas nog een topic geweest:

psyche/seroquel/list_messages/448241
Alle reacties Link kopieren
mil2019 schreef:
31-08-2019 08:48
Hoe is het jou gelukt om weer “normaal” te kunnen slapen?
Ik kreeg therapie en de ernstige gebeurtenis waardoor ik slaapproblemen kreeg werd in de loop van tijd minder naar om aan te denken. Mijn huisarts hield goed de vinger aan de pols en door door te gaan met het "gewone" leven (lees werk, gezin en vrienden) kwam het allemaal een beetje op de achtergrond te staan. Ik ben ook gaan sporten met een personal trainer en dat maakte mij fysiek maar ook mentaal meer in balans. Al met al was het 4 maanden echt "crisis" maar heeft het hele herstel een jaar geduurd. En merk nu nog dat het lijntje dun is. Qua tegenslagen kan ik minder hebben en merk dat ik er meer ondersteboven van ben dan een ander.
Ik slik het ook al een tijd, zelfde dosis, en de eerste week was niet fijn, behalve dat ik sliep dan. Tot 12:00 zeker voelde ik me heel erg wazig en in mezelf opgesloten ofzo, motoriek was ook niet top. Na een week of anderhalf was dat allemaal weg, nu nul bijwerkingen. Ben er heel blij mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven