Gezondheid alle pijlers

Pijnstillers voor mensen, zijn die schadelijk voor honden?

30-08-2019 20:55 43 berichten
Even een vraag. Weet iemand hier of je een terminale hond met pijn een paracetamol of tramadol kan geven ? Ik kan hem door omstandigheden pas later vanavond of anders morgenochtend naar de dierenarts brengen om hem in te laten slapen, maar kan het niet aanzien hoe hij aan het lijden is. :'(
Bel het spoednummer van de dierenarts en vraag of diegene langs kan komen. Niet zelf knoeien met pijnstilling. Dat kan juist nog meer pijn veroorzaken bij de hond.

Sterkte!
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 30-08-2019 20:58
0.29% gewijzigd
Medicijnen voor mensen zijn zeer schadelijk voor dieren.

Heb er een tijdje geleden toevallig een artikel over gelezen, dus doe het niet!
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 30-08-2019 20:58
10.23% gewijzigd
Nee
https://www.diergeneeskundigcentrum.nl/ ... amol-geven
Alle reacties Link kopieren
Paracetamol is giftig voor dieren en tramadol is een opiaat. Dus nee....Wat Philea zegt..

Ik snap je dilemma. Ik heb ooit in het weekend in de avond mijn kat met een bebloede bek in de kast gevonden...meteen gebeld, kostte en vermogen maar tot de dag van vandaag de beste oplossing.
viva-amber wijzigde dit bericht op 30-08-2019 21:00
59.44% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tramadol wel, maar de dosering voor een hond is erg lastig. Een hond reageert vaak minder dan een mens op tramadol en de bandbreedte om te geven is een stuk breder. Overleg met de DA.
blauwe_emmer wijzigde dit bericht op 30-08-2019 21:00
50.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er is altijd een spoedlijn, bel die.

Wou een kritische vraag stellen maar ga die even inslikken. Sterkte.
https://www.dierapotheker.nl/dierentips ... ond-en-kat
Alle reacties Link kopieren
Mocht je toch de tramadol geven dan hoop ik dat je hond heen lever of nier aandoening heeft....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sterkte to!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
30-08-2019 21:02
Mocht je toch de tramadol geven dan hoop ik dat je hond heen lever of nier aandoening heeft....
Als de hond terminaal is zal dat niet meer zo’n probleem zijn. Tramadol is helemaal niet zo’n vervelend middel voor honden mits goed gebruikt. Ik gebruik het toch met enige regelmaat hier.
Ik wil z’n pijn verzachten en eigenlijk hoop ik dat hij rustig kan gaan slapen met iets minder narigheid tot hij kan gaan. Laatste wat ik wil is hem extra ongemak of pijn bezorgen, het is zo’n lieverd. Zijn blik gaat door merg en been.
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
30-08-2019 21:06
Als de hond terminaal is zal dat niet meer zo’n probleem zijn. Tramadol is helemaal niet zo’n vervelend middel voor honden mits goed gebruikt. Ik gebruik het toch met enige regelmaat hier.
Ik neem aan dat To niet medisch onderlegd is. Zij kan ook een da bellen en telefonisch vragen hoe toe te dienen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
monalisalove schreef:
30-08-2019 21:10
Ik wil z’n pijn verzachten en eigenlijk hoop ik dat hij rustig kan gaan slapen met iets minder narigheid tot hij kan gaan. Laatste wat ik wil is hem extra ongemak of pijn bezorgen, het is zo’n lieverd. Zijn blik gaat door merg en been.
Bel het spoednummer van de dierenarts en vraag of diegene zo snel mogelijk kan langskomen.
Alle reacties Link kopieren
To ik wil niet hard tegen je zijn. Ik heb een kat verloren die voor mijn ogen een hartstilstand kreeg en een Griekse kitten met hersenvliesontsteking die ik heb moeten laten inslapen. Het is pijnlijk...soms wanneer er lijden is, is het tijd om afscheid van elkaar te nemen :cry:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
30-08-2019 21:11
Ik neem aan dat To niet medisch onderlegd is. Zij kan ook een da bellen en telefonisch vragen hoe toe te dienen.
Dat heb ik ook al eerder gezegd, dosering van tramadol is lastig omdat honden er verschillend op reageren. Die van mij doen het goed op 3 x 50 mg, maar voor een hond van het zelfde gewicht kan dat oplopen tot 300 mg per keer.
Eerlijk gezegd kan je beter een da thuis laten komen en euthanasie thuis plaats laten vinden, maar dat kan niet overal.
Het spoednummer bellen voor pijnstilling voor een paar uur kan inderdaad , maar als tramadol wel zou kunnen dan is dat even nu handiger, ik heb het hier liggen. Al denk ik niet dat een dierenarts mij dat advies zal willen geven door de telefoon. Ik kan het een bevriende huisarts voorleggen of hij daar een idee hij heeft.
Kan er geen dierenarts bij jou komen?

In een spoedsituatie zijn ze bij mij thuisgekomen voor euthanasie op poes
Alle reacties Link kopieren
Nee bel dierenarts!!! Vanwege door mij eerder genoemde reden.
Het besluit, dat hij er zometeen niet meer is , is al genomen, het is een klein beestje dus ik kan hem zo in mijn armen meenemen naar de dierenarts. Ik moet wel wachten, omdat zijn baasje onderweg is om afscheid te nemen. Alleen dat duurt een paar uur. Eigenlijk hoop ik dat hij nu uit zichzelf doodgaat, dan hoef ik me niet zo schuldig te voelen. 😔
gizzmo-returns schreef:
30-08-2019 21:17
Kan er geen dierenarts bij jou komen?

In een spoedsituatie zijn ze bij mij thuisgekomen voor euthanasie op poes
Bij mij zijn ze ook op zaterdagavond thuis gekomen voor euthanasie van mijn hond. Euthanasie stond gepland voor de maandag erna maar het arme dier kreeg ernstige bloedingen en had veel pijn.
monalisalove schreef:
30-08-2019 21:20
Het besluit, dat hij er zometeen niet meer is , is al genomen, het is een klein beestje dus ik kan hem zo in mijn armen meenemen naar de dierenarts. Ik moet wel wachten, omdat zijn baasje onderweg is om afscheid te nemen. Alleen dat duurt een paar uur. Eigenlijk hoop ik dat hij nu uit zichzelf doodgaat, dan hoef ik me niet zo schuldig te voelen. 😔
Heb je baasje gezegd dat dit ondraaglijk lijden is?
Alle reacties Link kopieren
Bel alsjeblieft gewoon de dierenarts! Een huisarts heeft werkelijk geen idee van doseringen bij huisdieren, daarvoor moet je echt bij de dierenarts zijn.
Bij mijn vorige hond zijn ze ook thuis langsgekomen, dus ik weet dat dat kan. Dat is het probleem ook niet. Zijn eigenlijke baasje is onderweg om afscheid te nemen. Ik kan het niet maken om vlak voordat hij terug is zijn hond te hebben weggebracht. Ik wilde alleen terwijl we wachten iets voor het beestje doen.
Alle reacties Link kopieren
Bel nou gewoon die dierenarts. Wat heb je te verliezen met bellen?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven