Gezondheid alle pijlers

Diarree, what to do?

31-08-2019 09:41 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al.

Ik voel me niet ziek, hooguit wat slapjes. Wel duidelijk verminderde eetlust en voedsel wat me tegenstaat.

Nu al twee dagen waterdun, en ik merk maar geen verbetering.

Wat kan ik het beste eten, en wat juist niet?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Googelen levert niets op?
Heb je enig idee waar het door gekomen is?
Eten waar je zin in hebt. Als het je tegenstaat, kies dan wat je wél aanstaat, gezond of niet. Bouillon tegen uitdroging, sowieso. Rijst, blauwe bessen en beperkt bananen zouden evt wat kunnen stoppen. Maar het belangrijkste is dat je eet wat je binnenkrijgt en vooral: blijven drinken.
Beterschap!
https://www.thuisarts.nl/diarree/ik-heb-diarree
Alle reacties Link kopieren
Heb je ORS in huis?
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Zoute chips.
Alle reacties Link kopieren
Eten waar je zin in hebt en veel drinken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Diarreeremmers?

Genoeg drinken, en eten waar je lichaam van aangeeft dat het wil eten.
Lucifer2018 schreef:
31-08-2019 09:50
Diarreeremmers?

Genoeg drinken, en eten waar je lichaam van aangeeft dat het wil eten.
Nooit nemen als het niet extreem noodzakelijk is (omdat je met het vliegtuig moet bijvoorbeeld). Hierdoor houd je de bacterie/virus/parasiet langer in het lichaam. Laten stromen is toch helaas het gezondste.
Alle reacties Link kopieren
Even 24 uur op water en thee.

Geen diarreeremmers gebruiken. Je lichaam geen aan dat er juist iets uit moet.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
31-08-2019 09:50
Diarreeremmers?
Als je diarree hebt, is het beter geen remmers te gebruiken. Je wil de bacteriën of het virus juist zo snel mogelijk uit je lijf hebben, in plaats van het binnen te houden. Het wordt dan ook geadviseerd om remmers echt alleen te gebruiken als je bijv een reisdag voor de boeg hebt zonder toilet in de buurt oid.
Nou, ik neem ze wel eens. Niet omdat ik moet vliegen, dat doe ik nooit. Maar gewoon omdat je kind naar school moet of naar een optreden in het theater.

Of ik voor mijzelf echt heel graag iets wil of moet.
Overdreven geleuter is het.

Tuurlijk is het beter als je een week de tijd hebt om te gaan diareeen tot je er vanzelf vanaf bent. Maar soms een remmer nemen is heus niet zo hysterisch gevaarlijk. :roll: :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
31-08-2019 09:58
Nou, ik neem ze wel eens. Niet omdat ik moet vliegen, dat doe ik nooit. Maar gewoon omdat je kind naar school moet of naar een optreden in het theater.

Of ik voor mijzelf echt heel graag iets wil of moet.
Overdreven geleuter is het.

Tuurlijk is het beter als je een week de tijd hebt om te gaan diareeen tot je er vanzelf vanaf bent. Maar soms een remmer nemen is heus niet zo hysterisch gevaarlijk. :roll: :-D :-D
Niemand zegt toch dat het hysterisch gevaarlijk is? Het zorgt er alleen wel voor dat je langer ziek blijft. En prima dat jij daarvoor kiest, maar als advies is het niet echt helpend.
Nummer*Zoveel schreef:
31-08-2019 10:00
Niemand zegt toch dat het hysterisch gevaarlijk is? Het zorgt er alleen wel voor dat je langer ziek blijft. En prima dat jij daarvoor kiest, maar als advies is het niet echt helpend.
Ik tik iets met een vraagteken erachter. Het is een optie. Meer niet. TO kan zelf bepalen of ze het een helpend advies vind.

Ook al zo hysterisch. :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
31-08-2019 10:02
Ik tik iets met een vraagteken erachter. Het is een optie. Meer niet. TO kan zelf bepalen of ze het een helpend advies vind.

Ook al zo hysterisch. :-D :-D
Zoek even na wat het woord hysterisch betekent, want ik krijg de indruk dat je misschien wat zaken verward.
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
31-08-2019 09:45
Googelen levert niets op?
Heb je enig idee waar het door gekomen is?
Ik vertrouw het forum meer dan Google denk ik :rofl:

Nee geen idee, maar ik zet in op het kleintje hier in huis (9 mnd oud, gaat naar opvang) als bron.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
31-08-2019 09:46
Heb je ORS in huis?
Nee, maar water drinken gaat op zich goed. Is ORS dan evengoed beter? Ik kan het natuurlijk wel gaan kopen vandaag.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
31-08-2019 10:07
Nee, maar water drinken gaat op zich goed. Is ORS dan evengoed beter? Ik kan het natuurlijk wel gaan kopen vandaag.
Het belangrijk dat je genoeg zout en suiker binnen krijgt, en dat is wat ORS doet. Je kunt ook gewone cola met een handje chips nemen, dat heeft hetzelfde effect en is minder vies.
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
31-08-2019 10:07
Nee, maar water drinken gaat op zich goed. Is ORS dan evengoed beter? Ik kan het natuurlijk wel gaan kopen vandaag.

ORS kan je ook heel makkelijk zelf maken. Neem acht afgestreken theelepels suiker of honing en één afgestreken theelepel zout en doe dat in een liter schoon water. Voor de smaak kun je er een scheutje sinaasappel-, limoen- of citroensap bij doen. Dit heeft ook als voordeel dat er kalium in zit. De zelfgemaakte ORS mag niet zouter smaken dan tranen.
Bladiebladiebla2016 schreef:
31-08-2019 09:54
Even 24 uur op water en thee.

Geen diarreeremmers gebruiken. Je lichaam geen aan dat er juist iets uit moet.

Dat is echt achterhaald hoor, slappe thee en beschuit enzo. Gewoon nemen waar je trek in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Diarree remmers was ik niet van plan, het is overduidelijk dat mijn lijf uit alle macht iets probeert weg te werken.

Geen idee wat, en ik ben ook enigszins verbaasd (maar wel opgelucht) dat ik me verder dus eigenlijk niet ziek voel.

Maar het zal vast een of ander virusje/parasietje o.i.d. zijn.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
31-08-2019 10:09
Het belangrijk dat je genoeg zout en suiker binnen krijgt, en dat is wat ORS doet. Je kunt ook gewone cola met een handje chips nemen, dat heeft hetzelfde effect en is minder vies.
Ach ja, en cola is ook nog zuur, en dat zou ook wel eens goed kunnen zijn voor mijn maag op dit moment... mijn buik borrelt!! O_O het lijkt wel onweer, wat een kabaal komt eruit (maag en darmen)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
31-08-2019 10:10
ORS kan je ook heel makkelijk zelf maken. Neem acht afgestreken theelepels suiker of honing en één afgestreken theelepel zout en doe dat in een liter schoon water. Voor de smaak kun je er een scheutje sinaasappel-, limoen- of citroensap bij doen. Dit heeft ook als voordeel dat er kalium in zit. De zelfgemaakte ORS mag niet zouter smaken dan tranen.
Thanks, dat kan ik ook proberen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
31-08-2019 10:10
Dat is echt achterhaald hoor, slappe thee en beschuit enzo. Gewoon nemen waar je trek in hebt.

Eens, je lichaam geeft wel aan waar het wel of geen behoefte aan heeft.

Zorg wel dat je zout binnenkrijgt en niet uitdroogt.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Zout (chips) voelt wel als een optie, en een snee geroosterd brood zonder beleg. En thee.

En dan weer ff een tijdje niks denk ik.

Ik maak die ORS wel, want ik had gisteren ook wel hoofdpijn dus waarschijnlijk toch te weinig vocht binnen gehouden.
En dan staat er alvast een liter klaar, goede stimulans om steeds door te blijven drinken.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven