Gezondheid alle pijlers

Al dik 2 weken buikgriep ?

31-08-2019 16:32 57 berichten
Zoals se titel al zegt klungel ik al meer dan 2 weken aan met buikgriep.
Eerst koorts erg misselijk en diarree toen na een paar dagen leek het wat beter en later weer beroerd .

Ben bij huisarts geweest en die zegt dat het heel goed kan en niet raar is maar ik ken dit niet.

Iemand ooit ook gehad?
Alle reacties Link kopieren
Waarom vertrouw je je huisarts niet?
Ja hoor, het kan zelfs drie weken duren volgens mijn HA
Mijn huisarts wil na een week of 2 à 3 toch echt wel een staaltje.
lilalinda schreef:
31-08-2019 16:39
Waarom vertrouw je je huisarts niet?
Ja inderdaad omdat ik zo onzeker ven wrs
Marloesjuh51 schreef:
31-08-2019 16:42
Ja hoor, het kan zelfs drie weken duren volgens mijn HA
Ja zei de mijne ook, ik ben wrs erg slecht in ziek zijn word er zo onrustig van
Ik vorig jaar, ook met dagen dat het beter leek te gaan en dan weer slechter (inclusief koorts die meerdere keren terug kwam). Na twee weken onderzoek laten doen, bleek het campylobacter jejuni te zijn, een bacterie die meestal via besmet vlees wordt overgedragen. Het zou vanzelf overgaan, maar toen dat na ruim vijf weken nog niet gebeurd was, kreeg ik een antibioticakuur en toen was het gelukkig snel weg. Hopelijk gaat het bij jou sneller en vanzelf over!
Alle reacties Link kopieren
Nou, toevallig heb ik dat ook. Normaal nooit gevoelig voor buikgriep ofzo en nu al twee weken beste vrienden met de wc.

Vanochtend zei ik tegen man dat het vandaag tot dan toe eindelijk goed ging, maar net was het weer rennen.

Ik hoorde wel dat er weer iets van een virus rondwaart, dus neem aan dat dat het is.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Juniper_ schreef:
31-08-2019 17:12
Nou, toevallig heb ik dat ook. Normaal nooit gevoelig voor buikgriep ofzo en nu al twee weken beste vrienden met de wc.

Vanochtend zei ik tegen man dat het vandaag tot dan toe eindelijk goed ging, maar net was het weer rennen.

Ik hoorde wel dat er weer iets van een virus rondwaart, dus neem aan dat dat het is.
Ja huisarts zei ook wel dat de maanden zijn met dat soort virussen, heb je alleen diarree?
Marloesjuh51 schreef:
31-08-2019 16:42
Ja hoor, het kan zelfs drie weken duren volgens mijn HA
Hier ook net een buikgriep te pakken. Vooral die steken zijn zo naar. Ik hoop toch echt dat het over een dag of twee over is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat eigenlijk haast nooit omdat ik al het eten goed doorkook en nooit salades op tafel zet. Dus fruit kan het enige onverhitte eten zijn, en het schijnt dat je het kan krijgen van besmette deur- en wc-knoppen .
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
31-08-2019 16:42
Ja hoor, het kan zelfs drie weken duren volgens mijn HA
Ja dat zei de mijne laatst ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit 4 weken, toen toch maar naar de huisarts. Monster in moeten leveren en ik had dus een bacterie opgelopen en kreeg een kuur. Overigens kreeg ik een “standje” van de huisarts, ik had na 2 weken diarree aan de bel moeten trekken. Dus misschien volgende week toch even terug?
retrostar schreef:
31-08-2019 17:29
Ik heb dat eigenlijk haast nooit omdat ik al het eten goed doorkook en nooit salades op tafel zet. Dus fruit kan het enige onverhitte eten zijn, en het schijnt dat je het kan krijgen van besmette deur- en wc-knoppen .
Ik heb op dit moment buikgriep en deze zeer waarschijnlijk opgelopen tijdens een etentje bij een vriendin. Ik dacht eerst aan voedselvergiftiging omdat het de nacht na het etentje begon maar een week later was ik nog steeds beroerd. Huisarts zei toen dat ik buikgriep had. Nu 1,5 week verder en aan de beterende hand maar nog steeds veel overgeven.
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 31-08-2019 17:40
2.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Paar maanden geleden hier ook campylobacter gehad. Met 10 dagen naar de huisarts gegaan, die zei dat ik even moest aankijken, indien met 5 dagen nog niet beter dan ontlasting inleveren voor kweek. 5 dagen antibioticakuur gehad, nu nergens meer last van..
Naar de huisarts dus maandag!
I don't care, i love it!!
Alle reacties Link kopieren
Ja, paar jaar geleden ook gehad.
Je kunt er goed ziek en moe van zijn.
Ik geloof niet in de yoghurttjes, maar op advies heb ik Actimel yoghurt zonder smaakje gegeten... dat gaf wel verbetering. En heel veel drinken ( slappe thee pfzo)
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
31-08-2019 17:38
Ik heb op dit moment buikgriep en deze zeer waarschijnlijk opgelopen tijdens een etentje bij een vriendin. Ik dacht eerst aan voedselvergiftiging omdat het de nacht na het etentje begon maar een week later was ik nog steeds beroerd. Huisarts zei toen dat ik buikgriep had. Nu 1,5 week verder en aan de beterende hand maar nog steeds veel overgeven.
Het woord griep is wat raar omdat je bij griep denkt aan een virus, terwijl met buikgriep gastro-enteritis wordt bedoeld.
Het schijnt een infectie te zijn aan de slijmvliezen van maag en darmen en kan zowel door bacteriën, virussen als parasieten worden veroorzaakt.

Vaak weet je toch niet hoe je het hebt opgelopen. Misschien fruit van het platteland of de deur van de Hema.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Of het handvat van je supermarktkarretje. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
31-08-2019 17:48
Het woord griep is wat raar omdat je bij griep denkt aan een virus, terwijl met buikgriep gastro-enteritis wordt bedoeld.
Het schijnt een infectie te zijn aan de slijmvliezen van maag en darmen en kan zowel door bacteriën, virussen als parasieten worden veroorzaakt.

Vaak weet je toch niet hoe je het hebt opgelopen. Misschien fruit van het platteland of de deur van de Hema.
Ik weet het bijna zeker omdat die vriendin ook al bijna 2 weken buikgriep heeft. Begon bij haar ook bijna op hetzelfde moment als bij mij.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
31-08-2019 17:53
Ik weet het bijna zeker omdat die vriendin ook al bijna 2 weken buikgriep heeft. Begon bij haar ook bijna op hetzelfde moment als bij mij.
Misschien had ze iets niet goed doorverhit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Punttaart schreef:
31-08-2019 17:17
Ja huisarts zei ook wel dat de maanden zijn met dat soort virussen, heb je alleen diarree?
Ja, met bijhorende krampen en heel erg moe. Geen koorts of overgeven gelukkig
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Hoe doen jullie het met eten? Ik heb totaal geen eetlust net een broodje op en hup gelijk misselijk
Ik eet waar ik trek in heb, ookal zijn het maar kleine hoeveelheden die ik nu eet. De laatste dagen is dat vooral naturel chips en bananen.
PhiIae schreef:
31-08-2019 21:51
Ik eet waar ik trek in heb, ookal zijn het maar kleine hoeveelheden die ik nu eet. De laatste dagen is dat vooral naturel chips en bananen.
Ik heb echt nul trek en als dan zoals net een broodje eet dan heb ik alweer spijt
De hele nacht niet geslapen zo misselijk, ik kan nu alleen maar huilen en hyperventileren help

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven