Gezondheid alle pijlers

Wat doen jullie bij stress?

31-08-2019 18:48 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen dagen voelde ik mij erg gestresst. Het was druk op het werk er waren een aantal problemen en dit voelde niet fijn. Ook thuis is het een stressvolle tijd. De afgelopen dagen voelde ik het de verkeerde kant opgaan en ik heb dit weekend dan ook op de rem getrapt. Zo heb ik oa besloten om niet meer klussen aan te nemen op dit moment (ben ZZP-er)
Maar daarna voelde ik me nog steeds erg gestresst, ik ben gaan sporten, in bad gaan zitten en een boek gaan lezen nu voel ik me weer wat beter.
Wat doen jullie als je je gestresst voelt?
Als ik mij gestresst voel ga ik met de honden wandelen in het bos, iets bakken (taart, koekjes, enz) of netflixen en helemaal niets doen.
veel alcohol drinken
Alle reacties Link kopieren
's Nachts wakker liggen.
Ik weet nooit wat ik kan doen tegen stress.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
31-08-2019 18:51
veel alcohol drinken
Ik drink normaal nooit, maar dacht gisteren laat ik het eens proberen misschien helpt het ontspannen.. helaas hielp niks.. :-?
Wat lekkers eten, wandelingetje, bij iemand op bezoek gaan, muziek.
En jezelf de tijd gunnen aan die ontspanning te wennen.
Alle reacties Link kopieren
Masturberen
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Ik val altijd pardoes in slaap om de boel te blokken of zo. Héél irritant.
Alle reacties Link kopieren
Schilderen, in huis als klusdingetje
Tekenen
Fietsen
Wandelen in de natuur
Liggen in t gras en staren naar de lucht
Klassieke muziek luisteren
Bakken v koekjes etc
Chocola eten
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan. Meestal een van deze opties:
Naar m'n paarden als afleiding
Tussen de middag wandelen (op werkdagen)
Bakken (taart, koekjes)
Erover praten
Potje uitjanken bij m'n partner of een vriendin
Mijn lijf dat begint te knetteren in de vorm van epilepsie.
Alle reacties Link kopieren
Wandelen
Elke dag minstens een half uur
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
31-08-2019 19:06
Mijn lijf dat begint te knetteren in de vorm van epilepsie.
O dat is wel heel vervelend, dan ben je vast heel goed in stress herkennen en voorkomen
Ik ben ook wel eens last van stress, ik wandel veel doe aan yoga en meditatie.
En siësta's vind ik ook erg fijn. (Maar dat heb ik ook nodig ivm chronische vermoeidheid)
Alle reacties Link kopieren
Bewegen en wachten tot de ergste paniek wegtrekt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gek genoeg haast nooit stress. Ik relativeer nog al sterk geloof ik. Ik zoek naar een oplossing als dat kan en anders denk ik iets van het gaat wel over, het komt wel en als het niet goed komt moeten we er mee omgaan.

Lang geleden was er wel stress bij ons en ik moest toen juist de sterke zijn, dat ging ook automatisch toen. Mijn broer schiet wel snel in de stress, zelfde opvoeding maar dus toch gaan we totaal anders met dingen om.

Het is echt niet dat ik niets heb meegemaakt, in tegendeel eigenlijk. Misschien blijf ik daarom juist wel relaxed.

Vervelend voor jullie allemaal als het niet lukt om de stress even kwijt te raken.
Vanzai schreef:
31-08-2019 19:00
Masturberen
Fuck, dat was mijn tekst!
Wandelen.
Ballys_ schreef:
31-08-2019 19:21
O dat is wel heel vervelend, dan ben je vast heel goed in stress herkennen en voorkomen
Nope. Net niet.

Mijn lijf doet het in mijn plaats.


Achteraf kan ik eventueel gaan proberen uit te vissen aan wat het nu misschien mogelijk weer lag.
(Waarbij niet elke aanval te verklaren is.)

Ik slik overigens medicatie, maar die houdt niet alles tegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga heel intensief sporten. Het maakt het vaak wel beter.
Koken, lezen en netflixen. Rust nemen want stress levert me migraine op als ik niet oppas.
Ik ben ondertussen immuun voor cortisol, daar heb ik zoveel van moeten verwerken dat het geen effect meer heeft.
Ik zit dan vaak apathisch op mn telefoon te scrollen en te panieken dat ik te weinig van mn leven maak
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer een oplossing te vinden. Stel mezelf gerust aan de hand van een actieplan: als dit gebeurt doe je dat en is dit de uitkomst dat ga je dat doen. En nu koffie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven