Gezondheid alle pijlers

Pcos - acne/haaruitval

01-09-2019 18:33 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik weet sinds een tijdje dat ik pcos heb. De ‘slanke’ variant. Ik heb dus geen overgewicht en afvallen heeft geen zin om van mijn klachten af te komen.
Mijn menstruatie is door de pcos onregelmatig, maar dat vind ik niet zo zeer het ergste. Het ergste vind ik, is dat ik last heb van acne en haaruitval. Ik heb al van alles geprobeerd, cremetjes van de huisarts, dermatoloog/ huidtherapeut. Ben zelfs bij een orthomoleculair dietist geweest waardoor ik mijn voeding/leefstijl heb veranderd (geen zuivel/ weinig suiker/koolhydraten). Helaas lijkt niets te helpen.
Ik slikte vroeger de pil en heb toen nooit last gehad van puistjes. Ben nu 28 en schaam me soms echt door de acne.
Ik heb een kinderwens dus wil niet aan de roaccutane of opnieuw aan de pil.


Heeft iemand soortgelijke klachten (gehad) en advies?


Bedankt alvast!
Ik heb ook pcos- het enige dat uiteindelijk echt geholpen heeft is roaccutane. Ik weet dat je het liever niet wilt slikken, maar voor mij was het het meer dan waard.

Een chemische peeling heeft de ergste ontstekingen ook wel weggehaald, maar goed roaccutane heeft alles doen verdwijnen.

Chemische peelingen mogen overigens ook niet als je zwanger bent. Maar nu dus nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Tegen acne schijnt Gladskin goed te helpen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Tegen haaruitval heb je ook middeltjes waar ik nu niet op kan komen.
Minoxidil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen medisch advies overigens. Je kan altijd aan je arts vragen of ze het ermee eens zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helaas minder goede ervaringen met Roaccutane. De eerste kuur duurde 9 maanden, na stoppen kwam het gelijk weer terug. Een half jaar later weer met een kuur begonnen, na 14 maanden moeten stoppen (had mijn maximale dosis gehad), en helaas binnen een maand was de acne weer net zo erg terug..
Hier helaas geen positieve verhalen. Inmiddels eind 30 en nog steeds stevige acné. Alle soorten behandelingen gedaan, heel veel geld gekost... Iedere maand barst het opnieuw los.
Heb overigens wel de overgewicht-variant, calorieën worden bij mij omgezet in vet ipv in energie.
Heb zoveel huismiddeltjes geprobeerd, evenals dure smeersels en lange behandelingen, maar helaas. Tijdelijk rustiger en binnen 4 weken weer terug. Wacht nog op het wonder middel.

Overigens kan ik niet aan de pil of andere hormonale anticonceptie ivm trombose verleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven