Gezondheid alle pijlers

Overdag heel koud/ snacht heel heet

06-09-2019 14:36 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
madeliefjes87 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 13:53
Reden: .
95.70% gewijzigd
Geen idee wat het zou kunnen zijn maar een bezoek aan de huisarts kan duidelijkheid geven. Waarom ben je daar nog niet geweest?
De overgang?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook denken iets met je hormonen. Ben ja al bij de huisarts geweest?
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ook mijn vraag: wat zei de huisarts? Internet is geen afgestudeerd arts.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
06-09-2019 14:42
De overgang?
Dat denk ik niet, ik ben pas 29 jaar en mijn cyclus is volstrekt normaal.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjes87 schreef:
06-09-2019 14:53
Dat denk ik niet, ik ben pas 29 jaar en mijn cyclus is volstrekt normaal.

Ook met 29 kan je in de overgang raken. Naar de huisarts dus.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat je door dat nachtzweten tekort slaap krijgt, waardoor je het overdag koud hebt door vermoeidheid.

Maar aangezien je nog niet de leeftijd van de overgang hebt, zou ik toch even langs de huisarts gaan. Het kan te maken hebben met hormonen, maar bijv ook met je schildklier. Zaak dus om je verhaal bij de dokter te doen.
Heb je de vraag al eens aan je huisarts gesteld?
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
06-09-2019 14:47
Ik zou ook denken iets met je hormonen. Ben ja al bij de huisarts geweest?
Nee daar ben ik nog niet geweest. Heb 2 x geprobeerd een afspraak te maken, maar ivm vakantie en zwangerschapsverlof mocht ik augustus en september niet langs komen als het geen spoed was. Daarom ben ik nu opzoek naar een nieuwe pratijk maar overal is het vol of een wachtlijst... Dus ik dact ik kijk voor de tussentijd even wat de meningen hiet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook hartkloppingen?
Wat apart joh. Toen ik begon met lezen vermoedde ik zelf een doorbloedings probleem, maar toen las ik dat je sportte en aan yoga doet, dus de circulatie lijkt me toch wel regelmatig gestimuleerd.

Zoals velen aanraden; ga naar en huisarts hiervoor. :) Het kan namelijk héél erg veel zijn. Ik ben wel nieuwsgierig naar wat het zou kunnen zijn.
Laat je bloeddruk eens meten.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar dat je geen afspraak kon maken. En als je nu alvast een afspraak zou maken voor oktober, kan dat wel?
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
06-09-2019 15:11
Heb je ook hartkloppingen?
Nee daar heb ik gelukkig geen last van
Gewoon huisarts bellen en aandringen op een afspraak. Jij j kan niet inschatten of het wel of niet spoed is en je maakt je er blijkbaar toch ongerust over. En het kan natuurlijk ook best iets zijn waar je wat mee moet.
Hmmm, wacht... Dit is misschien wel om te testen, daar kwamen ze bij een vriend van me achter, ze weten nog niet wat ie heeft (iets met zijn hart, kloppingen, waarschijnlijk iets COMPLEET anders), maargoed, dit was wel een mooie. Ze kwamen erachter dat zijn hart heel anders reageert als hij lag, dan als hij stond. (wel logisch achteraf, maar dan nog...)

Je zegt dat je het koud hebt overdag, maar snachts koud... Is dat in de avond en later, of als je ligt? Kan je eens overdag proberen te liggen voor een bepaalde tijd en kijken of dat invloed heeft? Het is wat makkelijker natuurlijk voor de bloedcirculatie als je horizontaal ligt.

Bij die vriend kwamen ze er bij toeval achter namelijk. En wederom, de huisarts is wel nodig hiervoor. :)
Osteopaat!
teuneke schreef:
06-09-2019 16:10
Osteopaat!
Want?

Inderdaad een afspraak bij de huisarts TO.
Raar, dat je niet langs mag komen. Nachtzweten is altijd een reden voor een consult bij de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Wat Thubble zegt is ook het onderzoeken waard. Of het misschien niet door dag vs nacht komt maar door staan vs liggen.

Samen met de huisarts dus ;-)
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Een algemeen onderzoekje bij een arts laten uitvoeren.

Nachtzweten komt vaak voor bij stress.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven