Gezondheid alle pijlers

Tips beginnende keelontsteking

07-09-2019 21:27 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Gisteravond had ik wat last van het slikken en had ik het heel erg koud, wat ik normaal niet snel ben. Lekker vroeg naar bed gegaan in de hoop dat een goede nachtrust wonderen zal doen. Nadat ik vanmorgen ben opgestaan veel meer last van de keel, soms koud soms heel warm te hebben. Merk ik dat mijn klieren opgezwollen zijn en in mijn keel zijn witte punten en vlekken te zien.

Heeft iemand de tip om snel van deze ontsteking af te komen? Ik heb voortdurend een ranzig smaakje in mijn mond. Drinken gaat nog goed maar eten word al te pijnlijk.
Trachitol
Paar paracetamol en naar bed
Alle reacties Link kopieren
Strepfen

Hele hete thee met een rietje

Goed slok whiskey door je keel laten glijden

Beterschap!
Uitzieken.
Alle reacties Link kopieren
Strepsils en veel drinken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
07-09-2019 21:30
Uitzieken.
Dit. Alle middeltjes helpen tegen de klachten maar genezen niet sneller.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Kippensoep, veel drinken en rusten.
Alle reacties Link kopieren
Paracetamol is een algemene pijnstiller. Zorg dat je een spiegel opbouwd, naar bed en gewoon uitzieken.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Gorgelen met mondwater waar chloorhexidine in zit, zoals perioaid. Helpt altijd super als het om keelontsteking gaat. Als je keelpijn hebt omdat je verkouden/grieperig wordt heeft t weinig zin.
Alle reacties Link kopieren
Paracetamol en trachitol gaat er de hele dag al in. Lig nu op bed met een kruik. Hopelijk knap ik snel op, begin namelijk met de eerste week lessen na de vakantie maandag. En anders moet ik direct zoveel missen.
Alle reacties Link kopieren
Blegh.. vervelend is dat. Maar als je griep hebt dan zit er echt niks anders op dan uitzieken. Geef je er maar gewoon aan over, scheelt ook weer energie.
Beterschap.
Ja en?
Mijn succesrecept bestaat uit Tonsiotreen met Ibuprofen. Ik werd daarvoor altijd zo ontzettend ziek van terugkerende keelontsteking. Verder kun je in het vlees knijpen tussen je grote teen en de teen ernaast van je linkervoet. Hier lopen meridianen.

Veel van die Groentjes/menthol helpt goed voor het smeren.

Beterschap!
Veel slapen, veel drinken, paracetamol en gemberthee. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Gorgelen met zout water. Theelepel zout in lauw water oplossen en gorgelen, twee keer per dag. Helpt bij mij super snel en goed. Zoon moest er echter van overgeven...
Jufjoke schreef:
07-09-2019 22:39
Gorgelen met zout water. Theelepel zout in lauw water oplossen en gorgelen, twee keer per dag. Helpt bij mij super snel en goed. Zoon moest er echter van overgeven...
Dit. En verse tijm kauwen.
Alle reacties Link kopieren
Citroën in kokend water en dan met honing
Alle reacties Link kopieren
Pan heet water opzetten, met erin verse stukjes gember, thyme en laurierblad. En daarna honing erbij . Mocht je het in huis hebben.

Helpt prima
teuneke schreef:
07-09-2019 22:36
Veel slapen, veel drinken, paracetamol en gemberthee. Beterschap!
Gemberthee is inderdaad goed en onstekingremmend.
Vlierbessensap ( Sambucol) schijnt volgens onderzoeken te helpen.
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
07-09-2019 22:11
Paracetamol en trachitol gaat er de hele dag al in. Lig nu op bed met een kruik. Hopelijk knap ik snel op, begin namelijk met de eerste week lessen na de vakantie maandag. En anders moet ik direct zoveel missen.
Dit klinkt niet meer als een beginnende keelontsteking.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Jillian76 schreef:
07-09-2019 22:49
Citroën in kokend water en dan met honing
Nog een specifiek model Citroën?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Bij keelpijn beter Ibuprofen dan paracetamol (of beiden). Als je witte aanslag hebt kan je ook antibiotica krijgen, dan ben je er iets sneller vanaf. Hoeft niet
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijke nacht gehad afwisselend heel koud en behoorlijk warm. Bedankt voor jullie tips, ik vrees dat dit echt uitzieken word komende week. Ik heb inderdaad witte puntjes en aanslag in de keel, maar ik ben niet iemand die snel aan de antibiotica gaat. Dus even kijken hoe het morgen gaat.
miekemv schreef:
07-09-2019 22:16
.....

Verder kun je in het vlees knijpen tussen je grote teen en de teen ernaast van je linkervoet. Hier lopen meridianen.

...
Hou op hoor :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven