Gezondheid alle pijlers

seborroïsch eczeem shampoo

08-09-2019 23:28 17 berichten
Ik heb last van seborroïsch eczeem op mijn hoofdhuid. Het jeukt heel erg, het plakt en het voelt zo vies terwijl ik mijn haar vanmorgen gewassen heb. Ik ga morgen even langs de huisarts voor een recept voor ketoconazol shampoo en hopelijk ben ik er dan snel vanaf.

Ik vraag me af of er wellicht ook nog andere shampoo's zijn die helpen bij dit probleem? Ik lees namelijk dat deze shampoo nogal wat bijwerkingen kan hebben en het is misschien handig om ook een optie te hebben die je zonder recept kan kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook jaren last gehad van seborroīsch eczeem. Gebruikte toen op momenten dat het opvlamde de ketoconazol shampoo en verder de anti roosshampoo van Gūhl (met rozemarijn). Een jaar od 10 geleden ben ik via een homeopaat van het eczeem afgekomen maar de Gühlshampoo gebruik ik nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
* dubbel *
zakdoek wijzigde dit bericht op 08-09-2019 23:49
Reden: Dubbel
96.72% gewijzigd
Selsun shampoo: https://www.apotheek.nl/medicijnen/sele ... eensulfide
zakdoek schreef:
08-09-2019 23:47
Ik heb ook jaren last gehad van seborroīsch eczeem. Gebruikte toen op momenten dat het opvlamde de ketoconazol shampoo en verder de anti roosshampoo van Gūhl (met rozemarijn). Een jaar od 10 geleden ben ik via een homeopaat van het eczeem afgekomen maar de Gühlshampoo gebruik ik nog steeds.
Helaas is die rozemarijn shampoo waarschijnlijk uit het assortiment?

Selsun, die bijwerkingen klinken ook niet al te best en we hebben chroom in de douche wat die shampoo blijkbaar kan aantasten.
kerastase derma calm; al heel veel mensen die tip gegeven en ze zijn er allen erg blij mee. Ik gebruik deze al 15 jaar ofo. Steeds alsik iets anders gebruik dan heb ik meteen weer jeuk. ik heb nooit meer de ketoconazol shampoo meer hoeven te gebruiken. Ik zou niet langer zoeken...
Alle reacties Link kopieren
Lush heeft een paar fijne shampoo’s. Zo’n shampoo gebruiken scheelt bij mij enorm in de jeuk, zowel tijdens een uitbraak als tussen de uitbraken door.
Alle reacties Link kopieren
O, en due bijwerkingen... heb je de bijsluiter van paracetamol wel eens gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Eucerin dermo capillaire shampoo met urea (wit met lichtblauwe doos/fles)
Op aanraden van de apotheek ooit gekocht toen ik moest stoppen met de ketokonazol. Heerlijk, geen jeuk meer! Ook niet/nauwelijks nog schilfers oid.
Alle reacties Link kopieren
Denorex shampoo
https://www.huidarts.com/huidbehandelin ... x-shampoo/

Al red ik het zelf momenteel al een hele tijd, wonder boven wonder met deze shampoo:
https://makeupandbeauty.com/schwarzkopf ... oo-review/
in combinatie met pure kokosolie. 's Avonds aanbrengen op de hoofdhuid en 's ochtends uitwassen met die shampoo. Doe ik zo'n 2x in de week.
Bedankt allemaal voor de tips, zal ze eens bekijken. Wilde net naar het inloopspreekuur van mijn huisarts gaan, is hij deze week alweer op vakantie. Dus ik ga eerst een van deze suggesties proberen. Die van Lush vallen af want die Soak N float vond ik echt niet fijn toen ik die jaren terug eens had voor roos.
Ga even naar de apotheek, daar zijn volgens mij ook alternatieven zonder recept.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook jaren gehad en het ging alleen maar weg met die ketoconazol shampoo op recept. Maar sinds ik mijn haar doe met de curly girl methode blijft het weg. Je gebruikt dan shampoo en andere producten voor je haar zonder parabenen, siliconen en andere schadelijke rommel. Blijkbaar kreeg ik daar eczeem van.
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Wat mij heel erg hielp was het gebruik van een scalp massage brush, zo'n siliconending. Eigenlijk hielp me dat nog beter dan de shampoo's/lotions.
Alle reacties Link kopieren
Kirby dat heb ik ook! Sinds 6 weken volg ik de curly girl methode en ook geen last meer!
Alle reacties Link kopieren
Rehab Shampoo van Lush is een aanrader, heb je veel minder van nodig dan "goedkope" shampoos en is vriendelijk voor de hoofdhuid. Op het moment dat het "lekken"onder controle is ook eens kijken of je je haar niet te veel wast?
Ik was mijn haar om de dag en soms stel ik het dan nog een dagje uit als het kan. Helaas werkt droogshampoo niet echt geweldig voor me en ik krijg er jeuk van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven