Gezondheid alle pijlers

Menstruatie problemen

09-09-2019 20:26 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn menstruatie is altijd best heftig geweest (veel bloedverlies vooral op tweede dag, erg moe), maar sinds kort heb ik ook stolsels. Die herken ik van na mijn bevalling, maar deze zijn veel groter. Dit is niet op te vangen met tampons en maandverband. Als je op
zo'n klodder gaat zitten heb je zo een vlek in je broek. Ik verwissel het dan eens per uur, maar het is niet te doen. Ik kan dan ook geen zomerkleding aan.

Huisarts zegt dat dat er bij hoort, want zal wel overgang zijn (ben 43) en na een kort gesprekje wordt ik weer weggestuurd. Ik word alleen steeds onzekerder en durf twee dagen per maand de deur amper uit. 😢 Ook als aan geef dat het grote klonten zijn (groter dan 5 centmunt) wil ze niets voor me doen. "Meld je dan maar ziek". Dat kan toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Vraag een doorverwijzing naar een gynaecoloog.

En voor ondertussen: ik kan cups erg aanraden. Die moet je ook vaak vervangen, maar ze lekken stukken minder snel door en vangen stolsels goed op.

Maar ook: de gynaecoloog.
Alle reacties Link kopieren
Betere huisarts zoeken, eentje die niet vindt dat de overgang erbij hoort.
Maar die je klachten serieus neemt

Je kunt overwegen de pil (weer) te gaan nemen, zonder stopweek
Wat bij mij heel veel geholpen heeft, is een paar behandeling bij de acupuncturist.
Bij de acupuncturist wordt het meer gezien als een energie blokkade.

Ik heb in totaal 8 behandelingen gehad in een periode van 3 menstruatie cyclus.
Daarna kun je half jaarlijks of jaarlijks even terugkomen, omdat de energie ook gedurende jaar veranderen, net als dat de seizoenen in een jaar veranderen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-09-2019 20:32
Betere huisarts zoeken, eentje die niet vindt dat de overgang erbij hoort.
Maar die je klachten serieus neemt

Je kunt overwegen de pil (weer) te gaan nemen, zonder stopweek
Doe ik op dit moment, maar dan breekt een "menstruatie" er toch na twee maanden door heen.

Zou ook terug naar de huisarts moeten, maar heb niet het idee dat hij het serieus neemt..

TO door laten verwijzen naar gynaecoloog!
Alle reacties Link kopieren
Andere huisarts zoeken en je door laten verwijzen. Ik heb dit ook veel te lang gehad en bleek een vleesboom te zijn. Besloten om er niks aan te doen want ik was 50 en in de overgang verdwijnt de vleesboom vanzelf. De overgang begon trouwens vlak daarna toen ik 50 werd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook.
Heb ook een vleesboom
Gebruik super plus tampons.
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog maar 43... hoeft helemaal geen overgang te zijn. En ook in de overgang is het hebben van flinke stolsels niet normaal.
Voor je helemaal stopt met menstrueren kan je nog wel tien jaar verder zijn. De huisarts kan van buitenaf niet zien wat er aan de hand is dus ‘eis’ een doorverwijzing naar de gynaecoloog.
Bij mij is ivm de zware menstruaties eerst een pil geprobeerd (enkel hormoon) maar daar werd ik een kreng van :mrgreen:
Uiteindelijk is mijn baarmoederslijmvlies weggehaald. Heerlijk! Nauwelijks nog ongesteld, wat een weelde.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Er zijn menstruatiepoli's bij verschillende ziekenhuizen in Nederland. Daar zou ik een doorverwijzing voor vragen, als ik jou was.
Stolsels zijn toch normaal? Ik heb wel grotere stolsels dan wat jij omschrijft. En idd meestal op dag 2. En ik heb ook dat ik heel lang bloedverlies heb ( langer dan 8 dagen). Schijnt wel ook te kunnen komen doordat je richting overgang gaat. Al ben ik pas 38 🥴

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven