Gezondheid alle pijlers

Tinnitus

10-09-2019 20:17 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mede forum bezoekers,

Het was juni 2019 ik hoorde dat ik geslaagd was voor mijn vwo diploma, na veel tegenslagen in mijn leven was er eindelijk een lichtpuntje ik had eindelijk weer hoop voor de toekomst en had bijna geen last meer van depressieve klachten, tot mijn leven een definitieve afslag nam.
Eind juni 2019 was ik bij een waterpark waar een kind op mijn hoofd viel van een glijbaan, ik had een hersenschudding. Ik was even duizelig en toen ik thuis kwam was ik duizelig en had ik een kleine piep in mijn oor, ook had ik concentratie problemen. Ik dacht dat is allemaal door die hersenschudding dat gaat wel weer weg ik ben pas 17. In juli ging ik op vakantie met het vliegtuig, ik was al bang voor het vliegen door die piep in me oor maar ik dacht dat laat ik mijn vakantie nieg verpesten. Toen ik aankwam had ik heel erg last van ruis en scherpe piepgeluiden in mijn oor en toen ik terug kwam werd het nog erger, gaat wel weer weg dacht ik. Toen ik naar huisarts ging midden juli was het vooral voor de vermoeidheid klachten en oorsuizen, het advies ? Wacht het maar af het gaat wel over, als het niet weg is over een maand kom maar terug. Na een maand wachten, inmiddels al 2 maanden ruis, gebrom en gepiep in mijn hoofd, inmiddels was ik al heel bang geworden, hoe ga ik het doen met deze piep aangezien mijn studie in september begon. Dus de piep was niet weg me moeder had een afspraak geregeld bij de kno arts, die keek misschien 5 minuten, de conclusie, dit is een heel lastige aandoening waar we niet veel aan kunnen doen je zal het maar moeten afwachten en kunt over een maand een afspraak maken voor een Inmiddels is het september begonnen aan mijn bachelor, en ik merk gelijk dat ik me niet kan concentreren. Elke dag bid ik voor stilte in mijn hoofd, ik ben nu pas net 18 en heb al vaak last gehad van depressieve klachten in me leven maar door dit ben ik beland in een put waar ik nooit meer uit kom, gevangen in mijn hoofd, gevangen in geluid, nooit meer stilte. Ik ben de laatste tijd vaak oververmoeid door slaapgebrek van de tinnitus en als ik ga slapen hoop ik vaak dat ik niet meer wakker word omdat ik in me dromen geen last heb van de tinnitus. Elke dag denk ik, waarom ik ? Waarom was ik die dag bij dat waterpark, waarom moest dit mij nou weer overkomen. Ik vond het al erg vervelend dat de artsen niet keken naar mogelijke oorzaken van de tinnitus, ik had namelijk nek klachten en soms ook pijn in me kaak ik zag dat dat een oorzaak kon zijn. Heeft iemand tips voor mij wat ik mogelijk kan doen, en adviezen voor concentreren, al het advies is welkom, als er enige mede tieners met tinnitus zijn of mede studenten met tinnitus zou ik graag met jullie contact op willen nemen,

- J, 18 jaar
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat fluiten met /blazen op een Lovetuner tinnitus kan verminderen. Het is eigenlijk een meditatie tool, maar ik heb gelezen dat meerdere mensen er baat bij hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
En dit: https://www.google.nl/amp/s/www.rtlnieu ... izen%3famp
Alle reacties Link kopieren
Ik had op die leeftijd ook al tinnitus en nu nog steeds. Het klinkt misschien nu nog ongeloofwaardig voor je maar ik ben er aan gewend geraakt. Af en toe verlang ik nog erg maar stilte maar weet dat dit niet haalbaar is. Wanneer ik slechter in mijn veel zit heb ik meer last maar als ik gewoon fit ben kan ik het handelen.

Er bestaat therapie voor om ermee om te leren gaan. Maar dat is intensieve deeltijd therapie. Ik geloof 3 keer in de week. Niet handig als je net start met je studie. Dan moet je gaan kijken wat nu het belangrijkste is. https://www.libranet.nl/gehoor-spraak-e ... /tinnitus/
Alle reacties Link kopieren
Ga terug naar de huisarts hiermee.
Niet met de verwachting dat je van je tinnitus kunt genezen maar er zijn wel andere dingen mogelijk die mogelijk verlichting brengen. Mijn moeder met tinnitus heeft bijvoorbeeld veel baat bij fysiotherapie. Ze heeft ook een experiment gedaan met een gehoorapparaat dat tegengeluid gaf. Bij haar hielp het niet maar voor anderen soms wel. Daarnaast kun je mogelijk therapie volgen om te leren leven met je tinnitus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het zelf ook, een lichte vorm vind ik zelf. Want ik heb het weleens 3 maanden lang heel hard gehad, vreselijk was dat.

Ook had ik soort bom geluiden in mijn oren na het horen van een hard geluid, door 2 operaties ben ik daar gelukkig vanaf alleen heb ik wel een suis aan overgehouden.

Nu ik dit topic lees hoor ik gelijk weer mn oor suizen. Normaal hoor ik het eigenlijk niet zo omdat ik er niet aan denk.

Mijn tip: accepteer het, hoe moeilijk dat ook is maar het zal je helpen.
Laat het wat het is, ga er geen topics over openen of lezen. Ga niet op internet er over googlen en er over nadenken.
Accepteren, negeren en je er niet druk om maken. Je gaat er dan vanzelf aan wennen.
Ik zelf hoor het daardoor niet vaak meer.

Toen ik nog die bom geluiden had, had ik een verwijzing gekregen voor het tinnitus spreekuur, daar kan jij ook een verwijzing om vragen. Ik wilde niet, ik wilde het negeren en er niet aan denken. Gelukkig drong mijn moeder aan om een seconde opinie te vragen bij een andere KNO arts die heeft het ergste geluid verholpen.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat wel soms, zoals de meesten. Dat gebeurt als ik naar binnen ben gekeerd door vermoeidheid, slapeloosheid of somberheid.

Maar dat houd je maar enkele dagen vol, dat is gewoon saai, dus al gauw ben ik meer bevattelijk voor binnenkomende prikkels en dan is het er niet meer..

Alleen als ik door jouw post erop ga letten dan hoor ik het weer :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook last van door een te hoge hersendruk. Maar sinds ik het medicijn Topiramaat (topamax) gebruik is het oorsuizen meestal weg. Het is van oorsprong een medicijn tegen epilepsie en zorgt ervoor dat de prikkeloverdracht in de hersenen vermindert.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven