Gezondheid alle pijlers

Help!

10-09-2019 20:55 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva-mensen,

Ik val maar meteen met de deur in huis. Iemand waar ik heel erg veel om geef heeft behoorlijk heftige lichamelijke klachten, maar weigert naar de HA te gaan. Ik durf niet te pushen, zou daar zelf ook niet tegen kunnen. Ik maak me wel grote zorgen, ik ben geen arts, maar het klinkt allemaal zoals ik al aangaf heel erg slecht. Moet ik nou toch subtiel aandringen op een doktersbezoek? Als iemand die dit leest zelf ooit in een vergelijkbare situatie heeft gezeten dan lees ik graag hoe je daarmee omging. Het is niet dat ik er zelf aan onderdoor ga, maar ik maak me wel zorgen, voel me machteloos. Ik ben benieuwd naar eventuele reacties.
Alle reacties Link kopieren
Waarom weigert hij/zij naar de huisarts te gaan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Misschien is de drempel om te gaan erg hoog en kun je aanbieden om mee te gaan?
hoezo klinkt het slecht?
Alle reacties Link kopieren
Waarom gaat diegene niet? En is het een van je ouders of je partner of een vriend/vriendin of zo? Dat vind ik ook nog uitmaken.
Ik lees graag mee. Eén ding wat ik iig weet is dat subtiele hints niet werken bij iemand die niet wil.
Is hij/zij bang voor de diagnose of voor de behandeling?
Alle reacties Link kopieren
Vragen, wat hem/Haar weerhoudt??
Als het een volwassen persoon is (ouder?) kun je er niet zoveel mee. Ik heb ervaring en heb me erbij neergelegd.
Oriander schreef:
10-09-2019 21:24
Is hij/zij bang voor de diagnose of voor de behandeling?
Of voor opname, niet meer mogen roken en/of drinken in het ziekenhuis, of simpelweg struisvogelen.
Alle reacties Link kopieren
Wees eerlijk en duidelijk. Zeg wat zorgmeiden van deze persoon met jou doet en dat jij je zorgen maakt. Niet lichtjes pushen of in raadsels gaan praten. En vraag gewoon waarom deze persoon niet naar de arts wil gaan. Wanneer je de oorzaak van de angst weet of de reden waarom er geen afspraak gemaakt wordt, kan je advies geven.

Nee, je kan iemand niet dwingen om naar een arts te gaan, je mag niet eens zelf de arts van deze persoon bellen en vragen of dat de huisarts lang wilt komen.

Je kan natuurlijk altijd praten met de partner, familie, vrienden van deze persoon. Waarschijnlijk maken zij zich ook zorgen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar nog niet heftig genoeg....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mourkaaaaa, uit-ko-men!!!
viva-amber schreef:
11-09-2019 07:32
Blijkbaar nog niet heftig genoeg....
Zijn samen naar de huisarts (hoop ik).
Kan het angst voor kosten zijn?

Ik ken wel een geval waarin iemand door zorgmijden is overleden. De familie had niet het gevoel dat ze er iets aan hadden kunnen doen. Soms kan iemand echt niet geholpen worden.
Alle reacties Link kopieren
Help! in de titel en dan niet meer terugkomen. Schiet mij maar lek.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
viva-amber schreef:
11-09-2019 07:32
Blijkbaar nog niet heftig genoeg....
Ja, misschien denkt hij/zij: "Het is vanzelf gekomen en het zal ook wel vanzelf weer over gaan."
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
11-09-2019 07:32
Blijkbaar nog niet heftig genoeg....
Dat zegt niet zoveel. Ik ben zo’n type dat denkt, gaat wel over. Ooit met een blindedarmontsteking naar het ziekenhuis gesleept door mijn ex. Ik vond dat ik gewoon een vervelende buikpijn had, hij zag me en dacht er anders over.
Seriously?
Oriander schreef:
11-09-2019 08:02
Ja, misschien denkt hij/zij: "Het is vanzelf gekomen en het zal ook wel vanzelf weer over gaan."
Uiteindelijk gaat alles vanzelf over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven