Gezondheid alle pijlers

Hoger slapen na trekken van wijsheidstanden

11-09-2019 21:20 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Hier weer een, waarschijnlijk stomme, vraag rond de verstandskiezen. Vrijdag zijn deze dus alle 4 getrokken onder volledige narcose. Toen moest ik van de dokter een aantal dagen hoger slapen. Heb me dus bijna volledig recht gezet in mijn bed. Dit is natuurlijk redelijk oncomfortabel ;)
Heeft iemand ervaring of weet iemand hoe lang je dit moet doen? Want ik zou graag eens een volledige nacht doorslapen zonder nekpijn ;)

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon proberen.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denken een aantal is 2 ofzo. Totdat het niet meer bloed, als het dat al deed.
Maar je had het ook maandag even telefonisch kunnen vragen aan degene die je geholpen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hoger betekent toch niet dat je bijna rechtop moet slapen? Gewoon een extra hoofdkussen.

Belangrijk is om te weten of dat het nog bloed of niet. Bij het bloeden wil je niet dat dit de longen in gaat, maar rustig je maag in gaat, vandaar iets hoger liggen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Als het nu nog bloedt moet je de kaakchirurg bellen..

Maar het hoger slapen is dus tegen kloppende pijn en zwelling. Dus is het een kwestie van proberen of dat lukt of dat het teveel pijn gaat doen.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Op geleide van pijn.
.
Alle reacties Link kopieren
Wijsheidstanden?
...
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
11-09-2019 21:46
Wijsheidstanden?
Ik hoor het voor het eerst, geweldig :-D
Alle reacties Link kopieren
Als kleine kinderen met hun hoofd hoger moeten liggen (bijvoorbeeld bij oorontsteking) dan gooi je niet een heleboel kussens onder rug/hoofd, maar dan zet je het bed scheef.
Dat kan bij volwassenen ook vaak. Paar boeken onder de poten aan een kant en lekker slapen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
11-09-2019 21:46
Wijsheidstanden?
Germanisme..Weisheitszähne. Wordt bij ons meestal verstandskies genoemd.

On topic: een extra kussen zou genoeg moeten zijn en het zou nu sowieso niet meer moeten bloeden zou ik zeggen..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
feow schreef:
11-09-2019 22:08
Als kleine kinderen met hun hoofd hoger moeten liggen (bijvoorbeeld bij oorontsteking) dan gooi je niet een heleboel kussens onder rug/hoofd, maar dan zet je het bed scheef.
Dat kan bij volwassenen ook vaak. Paar boeken onder de poten aan een kant en lekker slapen.
Wel de kant waar je hoofd ligt TO. (denk zeg het maar even nu je zo flink wat wijsheid mist).
Alle reacties Link kopieren
"Wijsdomtandeke" in het Vlaams
Alle reacties Link kopieren
Is het goed genezen, heb je nog last en hoe voelt het als je nu "gewoon" gaat liggen?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Medisch advies geven mag niet volgens mij...

Link plaatsen denk ik wel https://www.bernhoven.nl/home-patienten ... ortelrest/

Hier staat de eerste twee drie dagen een extra kussen gebruiken als advies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven