Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Impala, nog bedankt voor je bijval overigens. Ze zullen de waarschuwing wel niet terug draaien, maar ik begon lichtelijk te twijfelen of dat wat ik geschreven had nu zo kwetsend of negatief was.
Ik was niet op een discussie uit, het was zomaar een gedachtenspinsel. Maar kan me indenken dat ze bang zijn dat het uit de klauwen loopt,en daarom ( te , in dit geval) snel ingrijpen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal. Ik ben nog moe, maar krijg visite vandaag dus moet boodschappen doen.
En morgen krijg ik óók visite. En overmorgen óók. Yeah. Drie dagen jarig. En dat terwijl ik het liever niet vier.

Morgenochtend moet dochter werken in haar bijbaan. Dus ook vroeg op pad dan, ik laat haar niet door een donkere polder fietsen alleen om 6 uur.
Maandag heeft ze weer stage dus ik ben gewoon de hele week vroeg.
Ik heb nog getwijfeld of ik terug in bed te gaan, maar om mijn ritme niet om zeep te helpen blijf ik er nu toch maar uit.

Voordeel, de dag is nog lang. En ik kan even rustig op gang komen.
Ik ga maar eens een kopje thee nemen en ontbijten.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond naar de bios geweest. Naar Downton Abbey. Samen met mijn dochter, broertje, zwager en ouders. Leuke film. De zaal was overigens behoorlijk grijs op de laatste 3,5 rij na. Hahaha!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Jeetje Lientje, 3 dagen visite. De horror. Kan het niet op 1 of 2 dagen?

Goedemorgen trouwens :)
Ik ben net wakker, vandaag wat opruimen in huis. Ben wat licht verkouden, irritant.
Ondanks dat ik de afgelopen dagen veel gelopen heb, heb ik daar lichamelijk nu geen last van eigenlijk. Alleen gisterenavond tijdens de bbq veel gestaan, kreeg toen wat last van mijn rug. Daarom was ik ook wat eerder naar huis gegaan dan de rest.
Alle reacties Link kopieren
Lientje, sterkte met al die visite. En bijna jarig, dan alvast een bloemetje :redrose:

Leuk Suzy, naar de film. Wij willen naar de nieuwe Tarantino, maar plannen wanneer is een dingetje. En dan alleen met man en zoon :hihi:

Goedemorgen :sun:

Hemke, ik heb een zieke vriendin die ik steeds wil bellen en het komt er maar niet van. Daar baal ik zo van. Als ik jullie dan lees denk ik 'ik ben dus zo'n vriendin'. Maar goed, ik word ook niet platgebeld ofzo :nut:
Vroeger was ik die ene vriendin, die altijd contact opnam. Ik vergeet het nu gewoon echt.
Niet komen als er wel afgesproken is doe ik dan weer niet. Dat zou ik ook heel vervelend vinden :(
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
fijne verjaardag!

het beloofd vanmiddag mooi weer te worden, hoop dat we vanmiddag wat leuks kunnen gaan doen met de kinderen. Misschien naar het bos ofzo om te picknicken.
Ik voel mij in ieder geval best goed.

Als ik eenmaal wakker ben ben ik wakker, als ik dan terug naar bed zou gaan moet ik ten eerste mijn best doen om weer in slaap te vallen en ten ben ik dan de rest van de dag gammel. Ik doe wel vaak s' middags een dutje, anders hou ik het niet vol want mijn batterij is eigenlijk standaard al maar 50%. Door te slapen komen er geen procenten bij maar gaat er ook niets af, anders lig ik na het avondeten al voor jaffa :-P

Doordat wij nog kleine kinderen hebben begint de dag hier altijd vroeg. Had ik nooit gedacht want ik ben een avondmens, maar ik vind het inderdaad eigenlijk wel prettig. Tegen de tijd dat 'de rest van Nederland' op staat (lees: de jongeren) heb ik er al een halve dag op zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
21-09-2019 09:14
Lientje, sterkte met al die visite. En bijna jarig, dan alvast een bloemetje :redrose:

Leuk Suzy, naar de film. Wij willen naar de nieuwe Tarantino, maar plannen wanneer is een dingetje. En dan alleen met man en zoon :hihi:

Goedemorgen :sun:

Hemke, ik heb een zieke vriendin die ik steeds wil bellen en het komt er maar niet van. Daar baal ik zo van. Als ik jullie dan lees denk ik 'ik ben dus zo'n vriendin'. Maar goed, ik word ook niet platgebeld ofzo :nut:
Vroeger was ik die ene vriendin, die altijd contact opnam. Ik vergeet het nu gewoon echt.
Niet komen als er wel afgesproken is doe ik dan weer niet. Dat zou ik ook heel vervelend vinden :(
Het was wel zo makkelijk plannen nu aangezien mijn broertje en zwager volgend weekend weer definitief naar NB vertrekken na hun wereldreis, het moest dus wel dit weekend.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
:facepalm: Ik vergeet steeds dat de post niet maandag bezorgt meer. Stom.
Gelukkig leiden er meer wegen naar Rome :mrgreen:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Goedemorgen,

Ik wilde uitslapen want ik zou vanmiddag nog naar man en zijn hobby komen kijken, maar man vond dat ik er om negen uur toch maar uit moest :facepalm:

Ik heb heel bizar en levendig gedroomd, ik werd er moe wakker door zelfs.

@VGM, gewoon lekker meeschrijven joh.
Alle reacties Link kopieren
Tvp, moge!

Ik heb ook al eens een waarschuwing gehad maar dan van het depressie-topic, gaat nogal snel over triggerende dingen.

Het is hier kouuud. Ik heb onder mijn dikke dekbed geslapen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ik heb me nog eens goed ingelezen in de operatie. Ik dacht altijd dat ze alleen het uitpuilende stuk verwijderden van de tussenwervelschijf, maar ze halen de hele tussenwervelschijf weg.

Volgende week is mijn man jarig. Omdat mijn schoonvader nog niet zo lang auto kan rijden na zijn operatie, gaan we met mijn ouders daarheen. Man had alles al zo'n beetje geregeld achter mijn rug om. Hij wil ook uit eten.
In mijn optiek gaat hij een beetje voorbij aan mij. Drie uur reizen, uit eten, voor mij is dat behoorlijk zwaar.
Ik vroeg hem of hij hier rekening mee had gehouden. Hij zegt van wel, maar ik vind eigenlijk van niet.

Stel ik me aan nu?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het niet, maar op je strepen staan wordt wel lastig met zo'n sociale dag. Kun je daar tussendoor een uurtje op bed gaan liggen ofzo? Of gewoon niet mee uit eten? Wat natuurlijk echt een domper is, dat snap ik.
Later is nu
Goedemorgen! (verkapte tvp :P )

Ik kom later terug :bye:
Dreamer schreef:
21-09-2019 10:25
Ik denk het niet, maar op je strepen staan wordt wel lastig met zo'n sociale dag. Kun je daar tussendoor een uurtje op bed gaan liggen ofzo? Of gewoon niet mee uit eten? Wat natuurlijk echt een domper is, dat snap ik.
We zijn eerst bij mijn schoonouders thuis, ik voel me daar meer thuis dan bij mijn ouders. Dus ik kan daar inderdaad wel liggen. Maar dat lost het 'probleem' van het etentje niet op.
Waar ik eigenlijk vooral mee zit is dat man er niet over nagedacht lijkt te hebben. En natuurlijk heeft hij gelijk dat hij ook aan de gezondheid van zijn vader denkt, dat doe ik ook. Alleen conflicteert dat nu met die van mij.
Alle reacties Link kopieren
Lise, klinkt toch wel heftig hoor die operatie. Daar ben je ook niet 1 2 3 van hersteld.
Kwebbel, vandaag komt een vriendin met haar gezin uit het zuiden des lands.
Die combineert het met een bezoek aan een ander hier in de buurt.
Dus dat moet vandaag.
Morgen komt mijn schoonfamilie, aangezien schoonzus maandag niet kan en de chauffeur van schoonouders is . Die hebben beide geen rijbewijs.
Dus ook daar is een andere dag geen optie.
Mijn kant van de familie komt maandag want morgen is neefje jarig en daar gaat iedereen morgen heen ( ik moet ook nog even een uurtje tussendoor vinden :hyper: )
En dan verder nog een paar andere vriendinnen uit de buurt.
Die ook morgen niet kunnen ivm evenement hier in de buurt waar ze meedoen/ heengaan.
Dus tsja. 3 dagen... (6)
En dan durven mensen tegen wie ik zeg dat ik het zó erg vind 50 te worden ook nog te zeggen dat je maar één keer 50 wordt.
Nou.
Ik word het dus 3 keer!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
O En begrijp me niet verkeerd. Ik ben blij dat ik nog leef, zat mensen halen de 50 niet.
Maar ik vind het gewoon zo'n confronterend getal op een of andere manier.
Het voelt zo oud. Terwijl ik dat in mijn hoofd niet ben. Dat je dan dus bij de fysieke cijfers op papier denkt: Wat???
Ben ik al zó oud???
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
@Lientje, volgens de neurochirurg dus wel. Hij deed het echt af als het verwijderen van een splintertje. Fysiotherapie was niet nodig en na de operatie moest ik zelf maar kijken wat ik wel en niet kan.
Op hun eigen website staat al andere informatie en een rondje google leert me dat het wel anders is dan hij me voorspiegelde.
Hij zei ook dat de ingreep maar een half uurtje duurt.

Succes met de visite! Klinkt als een paar drukke dagen.
lise1985 schreef:
21-09-2019 10:22
Ik heb me nog eens goed ingelezen in de operatie. Ik dacht altijd dat ze alleen het uitpuilende stuk verwijderden van de tussenwervelschijf, maar ze halen de hele tussenwervelschijf weg.

Volgende week is mijn man jarig. Omdat mijn schoonvader nog niet zo lang auto kan rijden na zijn operatie, gaan we met mijn ouders daarheen. Man had alles al zo'n beetje geregeld achter mijn rug om. Hij wil ook uit eten.
In mijn optiek gaat hij een beetje voorbij aan mij. Drie uur reizen, uit eten, voor mij is dat behoorlijk zwaar.
Ik vroeg hem of hij hier rekening mee had gehouden. Hij zegt van wel, maar ik vind eigenlijk van niet.

Stel ik me aan nu?
Ik heb de bruiloft van mijn schoonbroer to be gemist om reis en afstands redenen en dat het gewoon niet te doen was voor me. Ik hoefde de show niet te stelen omdat ik psychisch zou breken.

Alleen jij kan je grenzen bepalen. Als hij alles achter jouw rug om regelt, dan stel je je toch niet aan als je daar wat van zegt.

Voor Regenboog zijn familie was het gelukkig ok dat ik zei “sorry het is teveel”. Er hangt nu wel een ongebruikte jurk boven. :sigh:
lientje69 schreef:
21-09-2019 10:45
O En begrijp me niet verkeerd. Ik ben blij dat ik nog leef, zat mensen halen de 50 niet.
Maar ik vind het gewoon zo'n confronterend getal op een of andere manier.
Het voelt zo oud. Terwijl ik dat in mijn hoofd niet ben. Dat je dan dus bij de fysieke cijfers op papier denkt: Wat???
Ben ik al zó oud???
Je gaat me echt heel hard uitlachen maar ik heb nu al moeite met mijn leeftijd. Kan ik mijn 26e verjaardag skippen? Ik bleef er bijna in hangen toen de begeleider in opleiding bij de dagbesteding 21 bleek te zijn.

Ik stond zaterdag ook op de bus te wachten tussen een groep van 10 gasten van 20/21 jaar. Ik voelde me echt een oude taart. Maar ze deden ook heel kinderlijk. :$
Alle reacties Link kopieren
Yellow, is het een mooie jurk die je nog steeds past?
Dan gebruik je hem voor de kerst of voor je eigen bruiloft. Of een ander leuk dichtbij feestje.
Of is het zo'n roze schuimtaartengeval dat de bruidsmeisje in Amerika dragen?
Dan zou ik hem te koop zetten op marktplaats. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
21-09-2019 10:41
Lise, klinkt toch wel heftig hoor die operatie. Daar ben je ook niet 1 2 3 van hersteld.
Kwebbel, vandaag komt een vriendin met haar gezin uit het zuiden des lands.
Die combineert het met een bezoek aan een ander hier in de buurt.
Dus dat moet vandaag.
Morgen komt mijn schoonfamilie, aangezien schoonzus maandag niet kan en de chauffeur van schoonouders is . Die hebben beide geen rijbewijs.
Dus ook daar is een andere dag geen optie.
Mijn kant van de familie komt maandag want morgen is neefje jarig en daar gaat iedereen morgen heen ( ik moet ook nog even een uurtje tussendoor vinden :hyper: )
En dan verder nog een paar andere vriendinnen uit de buurt.
Die ook morgen niet kunnen ivm evenement hier in de buurt waar ze meedoen/ heengaan.
Dus tsja. 3 dagen... (6)
En dan durven mensen tegen wie ik zeg dat ik het zó erg vind 50 te worden ook nog te zeggen dat je maar één keer 50 wordt.
Nou.
Ik word het dus 3 keer!

Je wordt dan toch niet gelijk 53 he? :O
Ik zou neefje voorstellen dat jij volgend weekend of later deze week langskomt. Ik mag toch hopen dat ze dat begrepen

Ik vraag me nu trouwens wel af of 1 'Hoeraa ik ben 50'-feest niet rustiger was geweest? Dan ben je er in 1x vanaf tenslotte. (als het goed is)
Sterkt met verjaardag vieren :hug:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
21-09-2019 10:48
Je gaat me echt heel hard uitlachen maar ik heb nu al moeite met mijn leeftijd. Kan ik mijn 26e verjaardag skippen? Ik bleef er bijna in hangen toen de begeleider in opleiding bij de dagbesteding 21 bleek te zijn.

Ik stond zaterdag ook op de bus te wachten tussen een groep van 10 gasten van 20/21 jaar. Ik voelde me echt een oude taart. Maar ze deden ook heel kinderlijk. :$

Ik voel me nog 26, zou het graag weer zijn :proud:

Dit jaar heb ik voor het eerst gehad dat jongeren voor me opstonden in het OV. De eerste shock is "doen jongeren dat nog? :O " daarna "Zie ik er zo uit oud, of liep ik moeilijk?" Man stond één van die keren naast me, me hartelijk uit te lachen.
Ik denk dat ik toen moeilijk liep, trouwens, want was tijdens dagje Boedapest.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
21-09-2019 10:48
Je gaat me echt heel hard uitlachen maar ik heb nu al moeite met mijn leeftijd. Kan ik mijn 26e verjaardag skippen? Ik bleef er bijna in hangen toen de begeleider in opleiding bij de dagbesteding 21 bleek te zijn.

Ik stond zaterdag ook op de bus te wachten tussen een groep van 10 gasten van 20/21 jaar. Ik voelde me echt een oude taart. Maar ze deden ook heel kinderlijk. :$
Ja hoor, gewoon net doen alsof je maar één dag ouder bent dan gisteren. Heeft voor mij altijd gewerkt.
Tot nu dan. Want nu krijg ik dus kaarten met een getal erop. En dan blijken de jaren toch doorgeteld te hebben.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vooral de realisatie raar dat ik 'van middelbare leeftijd' ben. @(
Maar verder voel ik me gewoon mezelf. Ene dag als 80, andere dag als 73 :lol:
Later is nu
Dreamer schreef:
21-09-2019 10:51
Ik voel me nog 26, zou het graag weer zijn :proud:

Dit jaar heb ik voor het eerst gehad dat jongeren voor me opstonden in het OV. De eerste shock is "doen jongeren dat nog? :O " daarna "Zie ik er zo uit oud, of liep ik moeilijk?" Man stond één van die keren naast me, me hartelijk uit te lachen.
Ik denk dat ik toen moeilijk liep, trouwens, want was tijdens dagje Boedapest.
Ik vond het schokkend toen een oudere vrouw voor mij op ging staan in de bus, omdat ik met krukken liep. Ik vond echt dat zij maar moest blijven zitten. Uiteindelijk wel leuk met die mensen gekletst :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven