Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Vannacht wakker geworden met een helse hoofdpijn. Ook nog overgeven en ben snotverkouden. Mijn stem gaat er af en toe vandoor.
Voel me gewoon niet zo als het moet. Gisteren paar keer paniekaanval.
Gisteren boodschappen nog gedaan bij de Plus, en ik sta ineens stil en wist niet meer wat ik aan het doen was, raakte bij in paniek. Wist niet waar ik was.
Gelukkig staat er een tafel waar je kan gaan zitten en even koffiedrinken, maar die tafel was al bezet door wat bejaarden. Dus ik durfde er niet bij te zitten. De rest op halve weet ik veel gedaan. Weet ook niet hoe ik thuis ben gekomen. Heeft wel even geduurd voordat ik weer in het heden was.
Alle reacties Link kopieren
hemke schreef:
22-09-2019 09:15
Lientje, gefeliciteerd, drie dagen achtereen jarig, ik doe je het niet na.
Suzyqfive, ik zag op tv Nooord dar de winkel is geopend, ik ga er aankomende week, er even heen.
Voor mij is het een haf uurtje inden en Kaufland is een leuke winkel, de laatse jaren ging ik naar Papenburg, voor schoenen was het Klaassens in Assendorp.

Voor mij wordt het kalmpjes aan doen, gelukkig is het weer nog steeds goed.
Morgen naar de bieb voor een nieuwe serie boeken, ik had een boek uit ,dacht ik,het vervolg te lezen via de eboekek, staat die niet in de uitleen..
Revalideren gaat goed, ik denk dat ik eind van de week zonder kruk kan gaan lopen.
Fietsen mag nog niet, enkel moet nog wat beter stabiliseren,maar wat ben ik blij geweest met d fisio,afgelopen jaar.
Het herstel na de operatie gaat stukken beter ,dan als ik geen fisio gehad had.

Iedereen een rustige zondag,ook voor Lientje, zitten gaan en blijven zitten.
Man en kinderen voor de gasten laten zorgen of zelfbediening voor de gasten.
De mediamarkt daar is maar klein trouwens. Maar de TK-Maxx is dan weer enorm (maar wel druk en rommelig). De schoenenwinkel daar (even naam kwijt) daar zaten we een paar jaar terug vlakbij de fabriek van toen we op vakantie waren.

Fijn dat je herstel voorspoedig gaat . Jammer dat fietsen nog niet mag, ik zou juist denken dat het minder belastend is :bonk: (ik ging met gescheurde enkelbanden juist altijd wel fietsen (beetje moeilijk en half half maar autorijden mocht natuurlijk sowieso niet en lopen ging niet).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
22-09-2019 10:24
alweer 5 pagina's in 2 dagen tijd, ik hou het amper bij jongens :-P

Lientje, hoe doe jij dat precies? Of ging dat vroeger anders en is het verbeterd?
Ik heb net zoals jou NAH en ik kan daardoor geen verjaardagen vieren, laat staan bij anderen op verjaardag komen. Ik kan nog geen 2 minuten in het geluid van mensen die door elkaar heen praten en heen en weer geloop. Het wordt dan 1 grote chaos in mijn hoofd en ik voel mij alsof ik in een draaimolen zit terwijl er rechts van mij vuurwerk wordt afgestoken met veel knallen en lichtflitsen en links iemand op mijn schouder tikt om serieuze vragen te stellen waar meteen een goed antwoord op moet komen. En lichamelijk word ik dan dizzy en misselijk en ga ik dus letterlijk op de vlucht naar een stille ruimte.
Ik heb nog steeds de goeie hoop dat ik er over een X aantal jaar beter tegen kan, maar de artsen zeggen steeds van niet.
Ik heb wel een hersenaandoening maar het is geen NAH. Soms is bovenstaande voor mij net zo. Maar ook niet altijd. Maar met kinderen is het niet anders.
De psych van reva zei van de week, toen ik het had over mijn kids met add, heb jij dat dan ook niet? Ik zei: nou, volgens mij zijn nu alleen mijn filters even stuk.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
22-09-2019 11:17
Kohaku, wat goed dat je teruggeschreeuwd heb tegen je es!
Ga zo door!

VGM, idd. Ik heb daar ook een reactie geplaatst. Dat je mij de ene dag idd met drie zware boodschaptassen ziet sjouwen. Maar dat je me niet de dag erna ziet als ik huilend van de pijn de hele dag op de bank lig.
Zo werk ik wel 2 hele dagen, en ze merken niks aan me. Ik slik dan wel de hele dag paracetamol of wat sterkers om de dag door te komen. En op mijn vrije dagen plan ik zo min mogelijk om bij te komen.
Maar dát ziet niemand helaas.
Zo makkelijk.
Oordelen en veroordelen. (6)
Welk topic is dat?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
ja, ik heb ook 2 kleine kinderen en dat maakt het soms lastig. Soms moet ik dus iets doen, waarvan ik weet dat dat daarna gevolgen heeft. En als ik het uit de weg kan, dan doe ik dat. Bij mij is het in ieder geval wel zo, dat mijn filter niet meer werkt.
Alle reacties Link kopieren
Nartjie, griep onder de leden? Het is psychisch natuurlijk ook een zware tijd voor je, dat hakt er ook in.
Sterkte!

Hemke, het gast dus nu al beter begrijp Ik? Geen napijn?

Suzy, topic over de bijstand. Bijstand royaal? heet het.
Vol ( voor )oordelen.
As usual.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig en stom dat er zo wordt gepraat in een ander topic.

Mensen zijn soms zo kortzichtig.

Zelf heb ik de wereld onderverdeeld in mensen die het (enigszins) snappen en mensen die het niet snappen. Mijn ervaring is, dat bij mensen die het niet snappen, het nutteloos is het uit te leggen, zonde van mijn energie. Want die hebben gewoon een enorm blinde vlek. Ik heb dus eigenlijk alleen maar mensen in mijn omgeving die het (enigszins) snappen. Kan echt niet met die andere mensen overweg.
lientje69 schreef:
22-09-2019 12:45
Nartjie, griep onder de leden? Het is psychisch natuurlijk ook een zware tijd voor je, dat hakt er ook in.
Sterkte!

Hemke, het gast dus nu al beter begrijp Ik? Geen napijn?

Suzy, topic over de bijstand. Bijstand royaal? heet het.
Vol ( voor )oordelen.
As usual.
Ik heb geld en Recht pijler onder blokkade staan, maar als ik uitlog kan ik wel op die pijler, heb desbetreffende topic gelezen. Werd er zo verdrietig van dat mensen nog steeds zo denken.
En die controles is natuurlijk onzin. Heb nu sinds 2012 bijstand en nog nooit controle gehad, niet thuis of via bankafschriften.
Alle reacties Link kopieren
Jezus wat een walgelijk topic zeg. Echt hoe mensen zo kortzichtig en veroordelend kunnen zijn.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Inderdaad vreselijk wat sommige mensen roepen in dat topic. Echt heel naar.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik kijk er dus maar niet meer en hoop dat die mensen die dat oordeel hebben nooit hoeven mee te maken wat het is.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
22-09-2019 15:22
Ja, ik kijk er dus maar niet meer en hoop dat die mensen die dat oordeel hebben nooit hoeven mee te maken wat het is.
Nou...
Ben ik erg raar als ik zeg dat ik dat juist wel hoop?
Niet dat ik het mensen gun normaal gesproken, maar misschien dat er dan wat ogen geopend worden?

Sommige mensen zijn nu eenmaal écht wereldvreemd. Zo heeft dochter een vriend met hele rijke ouders.
Die knul zei laatst tegen dochter: je moet eigenlijk niet meer dan drie dagen per week werken zeggen mijn ouders want dan hou je ook nog wat tijd voor jezelf over. Dat heb je nodig....
Ahum zei dochter. En waar betaal je dan je gas licht water hypotheek of huur enz van?
Niet iedereen verdient 100 euro of meer per uur hoor!!
Er zijn best veel mensen met maar 8 euro netto per uur.
En ze rekende hem voor, zoveel huur , zoveel verzekering enz. Hoe dat dan te betalen?
Was hij in shock. En beledigd. Omdat dochter zei dat hij wereldvreemd en verwend was.....
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Hai Allen, wat een hoop geschreven, lekker!
Heb geloof ik niet alles gelezen.

En dat topic over bijstand blijf ik ook uit, net als het topic over hoe duur eten is, want daar blijkt weer iemand de wijsheid in pacht te hebben over álles in het leven. Wat lijkt me dat heerlijk, als je zo kunt denken en het ook voor je werkt. Ik heb m'n 'wijsheid' toch behoorlijk bij moeten stellen in de loop der jaren.

:hug: voor iedereen.

Ik heb vanmorgen wat in de tuin gewerkt. Nu zit de groen bak vol, dus hoef ik niet verder :mrgreen:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
22-09-2019 15:35
Nou...
Ben ik erg raar als ik zeg dat ik dat juist wel hoop?
Niet dat ik het mensen gun normaal gesproken, maar misschien dat er dan wat ogen geopend worden?

Sommige mensen zijn nu eenmaal écht wereldvreemd. Zo heeft dochter een vriend met hele rijke ouders.
Die knul zei laatst tegen dochter: je moet eigenlijk niet meer dan drie dagen per week werken zeggen mijn ouders want dan hou je ook nog wat tijd voor jezelf over. Dat heb je nodig....
Ahum zei dochter. En waar betaal je dan je gas licht water hypotheek of huur enz van?
Niet iedereen verdient 100 euro of meer per uur hoor!!
Er zijn best veel mensen met maar 8 euro netto per uur.
En ze rekende hem voor, zoveel huur , zoveel verzekering enz. Hoe dat dan te betalen?
Was hij in shock. En beledigd. Omdat dochter zei dat hij wereldvreemd en verwend was.....

Snap ik! Alleen vind ik het zo k*t wat ik en wat jullie hebben, dat ik het eigenlijk alleen criminelen gun. En niet mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is. Dan blijven ze maar lekker in 'lala-land' leven. Net als mensen die zich het niet voor kunnen stellen hoe het is om op je centen te moeten letten, wat jij zegt. Je kan pas oordelen over een ander als je in diegene zijn schoenen staat, anders niet!

Is natuurlijk heerlijk, als je dat kan. 3 dagen werken en zat geld voor je rekeningen. Al is het nooit goed hoor, want als je het Viva Forum mag geloven ben je een lui wijf als je 'maar' 3 dagen werkt.

En inderdaad, het boodschappentopic. Dat mensen het zó knap vinden als je voor 80 euro (ik noem maar wat) boodschappen kan doen.
Als er niets meer dan dat in je portemonnee zit dan is daar niks knap aan, dan heb je gewoon geen andere keuze.
Ik gun het ze niet permanent, maar ze mogen van mij best even een jaar thuis peentjes zitten te zweten. :$

Ik ben zoooo moe. Het hakt erin dat ik niet zelf kan besluiten hoe laad ik wakker word. :zzz: De tuin had wel weer flink veel bonen en frambozen. En nog steeds tomaten. En ik heb heel veel zaad van dwergzonnebloemen kunnen verzamelen.
Alle reacties Link kopieren
o ja dat mag ook, een jaar :-P en dan ze doen geloven dat het levenslang is
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
22-09-2019 17:19
o ja dat mag ook, een jaar :-P en dan ze doen geloven dat het levenslang is
Ja, dat bedoel ik dus ook.
Kijken of ze dan nog zo'n waardeoordeel over Bijstand, wia en niet werken hebben.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik mag morgenochtend uitslapen. Man brengt dochter weg. Ik vrees met grote vrezen voor de pop en het bord met tekst erbij... ;-D
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik denk ook dat er een pop komt (en nog meer). Voor jouw man hoort dat er gewoon bij. Ga er van genieten dat je mag uitslapen, misschien krijg je wel ontbijt op bed. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Veel plezier!
Anders is met een schaar de stekker eraf knippen nog een erg efficiënte oplossing. :whistle:

Ik heb bij mijn pa een gigantische letterdoos met gloeilampen achter gekleurd doek met letters in de tuin gedropt toen het nog donker was “naam 50”. Lekker hypergestoord lampjes knipperen in de tuin. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
:lol:

Ik hoop dat je lekker verwend wordt, Lientje. :redrose:
Later is nu
YellowLemon schreef:
22-09-2019 19:42
Anders is met een schaar de stekker eraf knippen nog een erg efficiënte oplossing. :whistle:

Ik heb bij mijn pa een gigantische letterdoos met gloeilampen achter gekleurd doek met letters in de tuin gedropt toen het nog donker was “naam 50”. Lekker hypergestoord lampjes knipperen in de tuin. :rofl:

Haha :rofl:

Lientje ik heb echt serieus 3 keer je zin doorgelezen totdat ik begreep waar het over ging :facepalm: Ik ben er vandaag niet helemaal bij met mijn gedachte geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Was ik zo onduidelijk kwebbeltje?
Man en schoonzoon dreigen al maanden met een Sarah pop van 9 meter hoog... Omdat ik geen feest wil.
Dat hoort er dan volgens hun minimaal bij... :@@:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Nee je was niet onduidelijk hoor! Maar het duurde bij mij gewoon even voordat het kwartje viel :P
Alle reacties Link kopieren
Hallo~

Ik heb vanavond pannekoeken gegeten en I rocked it! 2,5 op, hoppaaaa.
Nu thee en dan naar mijn nest, morgen spannend gesprek maar ben voorbereid.

Fijne dag alvast, Lientje! Morgen gaat je kaartje op de bus, sorry dat ik de DM heb gemist.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven