Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Lieve reacties :heart:

Maar ik meen het hoor. Ik zal je / jullie in dit topic niet noemen. Ik ben opgegroeid zonder geld, dus weet nog hoe naar dat is.

Lientje, het is ook heel heftig als je je toekomstplannen weer zo in duigen ziet vallen. Logisch dat dat veel verdriet met zich meebrengt.

Yellow, ik ben echt stomverbaasd en plaatsvervangend boos als ik lees hoe het er bij jou op dagbestedingsplekken aan toe gaat. Bizar dat die mensen daar mogen blijven zeg! >:-(
Lientje, zo gek is dat idee nog niet!

Regenboog heeft ook een boek geschreven toen hij zoveel operaties had. En dat is nog steeds te koop op bol... En ik moet het nog steeds lezen. Hij heeft het zelf niet. :facepalm:
Doro, ik denk steeds vaker, ik begin mijn eigen politieke partij, want dit land mist een heel stuk logica. :rofl:

Als ik nu zie en ervaar hoeveel systeempjes en manieren er zijn om op te vangen waar het ene vangnet niet voor werkt. Ik weet eerlijk gezegd niet eens meer waarvoor ik een zorgverzekering betaal. Alles loopt via speciale regelingen bij de gemeente. Het ene weer in een onderaannemerschap bij dat bedrijf. Dan heb je al die dagbestedingsplekken die hun eigen verdienmodel zijn. GGZ praktijken zijn vol dus ze kunnen patiënten kiezen en zo hun scores goed houden. En dan ben IK duur.

Het zijn allemaal bubbels die tegen elkaar gepropt zitten zodat de lucht niet kan ontsnappen.
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
09-10-2019 19:55
Weet je, ik heb het extraatje eigenlijk helemaal niet nodig. Wist niet eens dat ik het zou krijgen. Best krom dat ik het wel krijg en een ander niet.

Dus de vaste leden In dit topic die het écht kunnen gebruiken, mogen me hun naam en adres pb-en. Dan verdeel ik het onder de inzenders.
Nee joh, grapjas. Laat je kids er iets leuks mee doen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Wat een leuk idee Lientje!
Alle reacties Link kopieren
Yellow, wat bijzonder! Heeft hij het via een uitgeverij uitgebracht of in eigen beheer?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
09-10-2019 20:50
Yellow, wat bijzonder! Heeft hij het via een uitgeverij uitgebracht of in eigen beheer?
Via uitgevers. Hij krijgt 1 euro per boek. Dus je moet wel een betere deal sluiten dan de 17 jarige Regenboog. Of 1 miljoen exemplaren verkopen... :proud:
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
09-10-2019 20:31
Héél erg lief Doro!

Ik heb vorige week mijn eigen extraatje al verdiend door het gesprek met onze boekhouder. Onze brainstormsessie ( uiteraard alles wel netjes volgens de regels ) levert ons behoorlijk wat geld op de komende jaren. Of liever gezegd: bespaart ons heel veel belasting betalen.
Ik heb gewoon in dat gesprek van een half uurtje voor het komende jaar een half jaarsalaris( van mijzelf dan) bespaard.
Dat was wel prettig
Zo'n boekhouder kost een bak geld Maar levert toch ook eea op gelukkig.

Wat betreft een andere baan, ik begin dat een beetje op te geven. Of ik moet al in een heel andere richting een studie gaan volgen. Maar waar dan in, daar ben ik nog niet uit.

Ik wil ook al jaren een boek gaan schrijven.
Dit weekend ga ik , met hulp van zoon een laptop met word kopen. Helemaal voor mijzelf alleen! Dan kan het schrijven beginnen. Ik heb al een hoofdstuk geschreven, met pen en papier, maar dat is té inspannend.
Ik heb het al wel voor een groot deel in mijn hoofd.
En ik heb al een paar kinderboekjes op papier....mijn kinderen smulden van die verhalen voor het slapen gaan.

Ik ga daar mijn verjaardagsgeld voor gebruiken en wat ik opgespaard heb de laatste 1,5 jaar in een potje.
En heel, heel misschien wordt dat boek ooit nog eens uitgegeven.
Ach ja, je zoekt wat he, als levensinvulling?
Leuk Lientje! Ik schrijf ook al jaren maar vind het zelf nooit goed genoeg om er iets mee te doen. Heb ook boekjes met allerlei concepten. Mijn lerares Nederlands vond echt dat ik er meer mee moest doen maar dan komt mijn faalangst de hoek om kijken. Heb ooit een poëziewedstrijd gewonnen en toen had iemand commentaar om mijn gedicht, daar kon ik niet zo goed tegen, maar ja, toen was ik vijftien ofzo. Nu denk ik dat het vooral afgunst was maar toen dacht ik dat het misschien toch niet goed was.
Wel grappig, ik schreef mijn gedichten in een klein boekje en mijn lerares vroeg eens of ze het mocht lezen. Dus ik gaf dat aan haar. Ohhh zegt ze! Zelfs in het Frans! Had ze het boekje op de kop. Ik schreef namelijk achterin alle liedjes op die op de cd’s stonden die ik had :rofl:
Zou leuk zijn als je wat kon uitbrengen Lientje!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd wat ie heeft uitgegeven Yellow! :mrgreen:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik ben de hele dag op pad geweest om mijn ongezellige, koude huis even te ontvluchten. Twee tentoonstellingen gezien, ik kan geestelijk weer even vooruit.

Wat lief van je Doro! Ik hoop dat je mensen blij kunt maken. Zelf heb ik ook uitkering gehad en bovendien heb ik sowieso al niet te klagen.

Fijne avond voor iedereen!
Doro pb

Yellow, hoe heet dat boek van Regeboog
suzyqfive schreef:
09-10-2019 20:57
Ben benieuwd wat ie heeft uitgegeven Yellow! :mrgreen:
Ik DM je! En jou ook Nartjie!
Alle reacties Link kopieren
Cesium, ik vraag me net als Dreamer af of je al iets merkt van de botox injecties?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Suzy , ik ben ook vast niet goed genoeg hoor.
Ik heb een simpel soort roman in mijn hoofd, van het soort dat ik zelf graag lees.

Maar misschien kan ik beter een autobiografie schrijven, mijn leven ( en familie) is een aaneenschakeling van soap-waardige taferelen. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben natuurlijk ook benieuwd naar dat boek, Yellow!

EN Lientje, leuk idee, schrijven. En in elk geval je eigen laptop en daarmee beginnen. Top!
Ik schrijf een blog (ligt een beetje op z'n gat) en heb daar ooit een cursus blogschrijven voor gevolgd. Ik ben niet goed in verhaaltjes verzinnen, maar daarmee begon de standaard cursus schrijven wel. Was erg leuk om te doen, maar een heel boek lukt me niet. Mijn eerste verhaal werd wel enorm goed ontvangen toen, door de groep. Ik heb daar nog op voortgeborduurd en zou een langer kort verhaal kunnen schrijven daarvan. Maar na dat eerste verhaal, toen we les gekregen hadden, werd het volgens mij alleen maar slechter met mijn schrijven :rofl:
Ik heb wel hele goede tips gehad toen.

Lief van je Doro! :redrose:

Waarom gaat het altijd hozen, als ik net met de hond uit moet, 's avonds? Dat is niet goed voor m'n nachtrust, natuurlijk, want nu stel ik de avondwandeling uit.
Later is nu
Lientje (en Dreamer): helemaal niks helaas. Ik had al weinig hoop omdat mijn hoofdpijn, naar mijn idee, dieper in mijn hoofd zit. Het vervelende is dat ik nu tot januari moet wachten op de volgende afspraak. Dat benauwt me, ik wil zo graag dat er iets verandert.

Yellow: mag ik svp ook?
lientje69 schreef:
09-10-2019 21:06
Suzy , ik ben ook vast niet goed genoeg hoor.
Ik heb een simpel soort roman in mijn hoofd, van het soort dat ik zelf graag lees.

Maar misschien kan ik beter een autobiografie schrijven, mijn leven ( en familie) is een aaneenschakeling van soap-waardige taferelen. :proud:
Ik heb dan al wel een mooie opener voor je voor de eerste pagina: schrijver worden betekende het einde van mijn sociale leven. Voor op de eerste pagina. Anders was ik al lang begonnen. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Cesium., wat onwijs balen dat het geen resultaat heeft. En nog erger dat je nog zo lang moet wachten op een volgende afspraak. :hug:

Yellow, ik ben uiteraard ook benieuwd maar dan is regenboog zijn anonimiteit natuurlijk wel enigzins verdwenen
Misschien eerst even vragen of hij het goed vindt?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Vervelend Cesium. :hug: Januari duurt nog lang.

Mag ik ook Yellow?
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
09-10-2019 21:28
Ik heb dan al wel een mooie opener voor je voor de eerste pagina: schrijver worden betekende het einde van mijn sociale leven. Voor op de eerste pagina. Anders was ik al lang begonnen. :rofl:
Ja, ik denk idd dat mijn familie het me niet in dank af zal nemen. :biggrin:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Yellow, ik zou het ook graag willen weten. Maar geen probleem als je de groep te groot vindt worden hoor!

Een nieuwe politieke partij is een goed idee. Partij van het Gezonde Verstand of zoiets. Ik geloof er heilig in dat mensen het beste geholpen worden door middel van oplossingen op maat. En dat marktwerking en zorg niet altijd samen gaan. Want inderdaad, dan krijg je dat patiënten/cliënten selecteren om scores goed te houden.

Lientje, ik had het even gemist. Maar doén! Je hebt er niets mee te verliezen.

Ik zou willen dat ik kon schrijven.

Nartjie, pb terug
Cesium, balen dat de prikjes niet werken. Is er al zicht op het einde van de verbouwing?
Alle reacties Link kopieren
cesium24, kun je niet eerder bellen?
Of naar de huisarts gaan?

Als er noodzaak is, kan de afspraak vaak wel eerder. Even bellen en overleggen.

Tot januari nog net hoofdpijn lijkt me niet de bedoeling.

Lijkt mij dat de afspraak in januari is gemaakt met als achtergrond dat de behandeling zou aan slaan.

Nu hij dit niet doet, mag je best weer een rondje bellen.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
09-10-2019 21:06
Suzy , ik ben ook vast niet goed genoeg hoor.
Ik heb een simpel soort roman in mijn hoofd, van het soort dat ik zelf graag lees.

Maar misschien kan ik beter een autobiografie schrijven, mijn leven ( en familie) is een aaneenschakeling van soap-waardige taferelen. :proud:
Hahaha! Nou, mensen hier zeiden ook dat vriend en ik, als al het gedoe achter de rug is, maar een boek erover moesten schrijven. Toen zei ik, dat zal me een thriller worden :D

En vriend zegt wel eens gekscherend dat ik anders maar eens een medische encyclopedie moet schrijven, ik kan de helft al vullen met mijn eigen klachten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou best iets in de politiek willen maar niet in dit politieke stelsel zoals het nu is. Dan zou ik het stelsel juist over de kop willen gooien en het partijensysteem eruit willen gooien. Maar om dat te kunnen doen moet je eerst een partij hebben dus lekker dubbel.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven