Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
VivaYfke schreef:
08-11-2019 21:40
Lise, sterkte met het herstellen. :sun:
:furious: En doe eens even lief voor jezelf. Slaap lekker. 🌷


Voor iedereen sterkte, een goed weekend en wees lief voor je lijf. 💐
Dank je wel :heart:
YellowLemon schreef:
08-11-2019 21:40
Herkenbaar. Maar zeker als je moet blijven slapen zou ik het er lekker van nemen. :$

Toen ik wakker werd de vorige keer vroegen ze of ik extra pijnstilling wilde. Dus ik meteen “nee” wil je een ijsje “nee”. Ik wilde meteen niks waardoor het langer zou duren. :rofl:

Dus hun echt “maar volgens mij heb je wel pijn”. “Ja maar ik wil hier niet langer blijven dan nodig is”. “Oh maar het is maar 10 minuten”. “Ok vooruit dan”.

Ik ben echt irritant volgens mij. Die stickers en dingen die aan je borst zitten, ik echt “dat kan ik zelf ook wel, kijk maar”.

Als ze mij daar ooit willen houden moeten ze me drogeren denk ik.
Met vier op een kamer is ook wel echt slecht voor de rust zeg. Vrouw naast me krijgt de halve dag allemaal mede Jehova’s getuigen op bezoek die ze niet eens kent en de rest van de tijd ligt ze te bellen met het thuisfront in Servië.
Vrouw schuin tegenover heeft een matje in de buik en kan daardoor naar eigen zeggen heel weinig.
De derde is wel redelijk rustig.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
08-11-2019 21:44
Met vier op een kamer is ook wel echt slecht voor de rust zeg. Vrouw naast me krijgt de halve dag allemaal mede Jehova’s getuigen op bezoek die ze niet eens kent en de rest van de tijd ligt ze te bellen met het thuisfront in Servië.
Vrouw schuin tegenover heeft een matje in de buik en kan daardoor naar eigen zeggen heel weinig.
De derde is wel redelijk rustig.
Flink veel pijnstillers vragen dan maar Lise, misschien dat je dan " out " gaat :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Verschrikkelijk, met zo veel mensen op een kamer. Ik zou doen wat Lientje zegt en lekker ‘out’ gaan. Sterkte nog!

Dreamer, gefeliciteerd met je nieuwe fiets! Ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben.

Hier zijn de dagen vol en druk. Te vol en te druk. Maar we houden vol! Vanaf maandag is het rustiger gelukkig.
lientje69 schreef:
08-11-2019 21:23
Wist niet dat wazig zien ook een verschijnsel van de overgang is nartjie.

En wat een hoeveelheden zeg qua medicatie.
En dan nóg niet helpen... :-[
Het wazig zien en duizelig was maar even, het zweten en warm hebben is de hele dag. Ben nu eindelijk opgedroogd
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
08-11-2019 21:07
Ik zit ook te twijfelen of ik niet om mijn vorige arts kan vragen. Maar Mja, misschien beter gewoon accepteren dat het botte boeren zijn, en daarbinnen gewoon zoveel mijn eigen plan trekken. Ik neem voor mijn eigen gemoedsrust maar even aan dat ze zo druk zijn met dokter spelen dat ze niet weten hoe het is om een huishouden te runnen. Dinsdag zie ik mijn maatschappelijk werkster weer.

Ik slik trouwens ook quatiapine. 50 Mg voor het slapen gaan. Daarnaast nog 75mg topiramaat erbij voor de nachtrust. En 20 Mg escilatopram, maar de psychiater wil dat ik dat ophoog eigenlijk naar 30 maar daar is de huisarts niet meer op terug gekomen.

En dan heb ik voor overdag als ik wil nog 2x 5mg diazepam, of eigenlijk gewoon valium. En als dat niet werkt ook nog 2x 12,5 Mg quatiapine.

“Ja daar heb je zeker pilletjes voor dokter”.
Van die topiramaat word ik dus helemaal depri. Maar hielp mij wel de meeste migraine tegenhouden (slikte het wel 2x per dag).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
08-11-2019 21:40
Herkenbaar. Maar zeker als je moet blijven slapen zou ik het er lekker van nemen. :$

Toen ik wakker werd de vorige keer vroegen ze of ik extra pijnstilling wilde. Dus ik meteen “nee” wil je een ijsje “nee”. Ik wilde meteen niks waardoor het langer zou duren. :rofl:

Dus hun echt “maar volgens mij heb je wel pijn”. “Ja maar ik wil hier niet langer blijven dan nodig is”. “Oh maar het is maar 10 minuten”. “Ok vooruit dan”.

Ik ben echt irritant volgens mij. Die stickers en dingen die aan je borst zitten, ik echt “dat kan ik zelf ook wel, kijk maar”.

Als ze mij daar ooit willen houden moeten ze me drogeren denk ik.
Na mijn buikoperatie 4 jaar geleden waren ze twee elektroden vergeten te verwijderen. Maar ik was toen zo onwijs beroerd na de operatie (ging wel diezelfde dag naar huis) dat ik pas de volgende dag zag dat ze er nog zaten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
08-11-2019 23:07
Van die topiramaat word ik dus helemaal depri. Maar hielp mij wel de meeste migraine tegenhouden (slikte het wel 2x per dag).
Ik stopte toen eindelijk met dromen. Ik kreeg eerst alleen de Q. en dat zorgde er wel voor dat ik 5 a 6 uur sliep en het drukte de letterlijke flashbacks de kop in. Maar ik bleef heel levendig dromen waardoor ik altijd doorweekt van het zweet en doodmoe wakker werd.

Maar eerlijk, ik weet niet meer hoe het is om me gewoon mezelf te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Lise, ik hoop dat je toch een beetje kan slapen. :sheep:

De rest ook trouwens :sheep:

Yellow, wij hadden eens een hond die gehecht moest worden (vocht met de hond van m'n opa en oma en er lag een lap vel los) Die moest 3x de dosis verdoving krijgen, want hij bleef hyper door de adrenaline. Heel bijzonder.

Mijn fiets is een eigen merk van de fietsenmaker. Ze maken ze zelf. Ik maak wel een foto, die ik hier plaats :) In elk geval donkerpaars, tegen zwart, en er komt een lila kratje voorop en PTT fietstassen :proud:
Mijn oude fiets is geel, met rood kratjedrager, groen krat en rode fietstassen. Eigenlijk vind ik die nieuwe nu al saai, maar dat went vast :hihi:
(je kunt ook fietstassen online bestellen met een eigen foto erop. Heb erover gedacht dat te doen, met een foto van m'n oude fiets :rofl: )

Het is toch wel ongelooflijk wat jullie allemaal slikken. 8-.
Ik kan gelukkig meestal zonder medicijnen. Ik heb wel het idee dat ik de vitaminepillen moet blijven slikken, dan lijk ik minder moe.

Ik lees eigenlijk nooit Karin Slaughter. Heb er 2 gelezen, maar de beschrijvingen waren zó gruwelijk. En er is zoveel ander leuks .. het blijft toch lastig kiezen soms.
Later is nu
Dreamer, zit er een flying tiger bij je in de buurt? Daar hebben ze vaak hele leuke fietsbellen! :angel: Ik vind de kleuren wel heel mooi klinken!
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
08-11-2019 23:21
Dreamer, zit er een flying tiger bij je in de buurt? Daar hebben ze vaak hele leuke fietsbellen! :angel: Ik vind de kleuren wel heel mooi klinken!

Hmmm... fietsbel. Daar had ik nog niet eens aan gedacht!
Ik vind de paars wat te donker, eigenlijk zie je alleen in de zon dat ie paars is, verder lijkt ie zwart. Maarja.. ik was dus geel/rood/groen gewend he :)

Ik voel weer overal jeuk, alsof er beestjes lopen. En die lopen er niet, dat weet ik, maar gék word ik ervan
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kan het ook nog door de medicatie opbouw komen nartjie?

Het duurt 6 weken voordat die medicatie in balans is. Ingeregeld is.

Het vult een stofje aan in je hersenen.
En er bouwt een spiegel op. Per dosis 10 mg of 20 mg, duurt het steeds weer opnieuw 6 weken. Hij bouwt laagjes op. Beetje ingewikkeld verhaal.

Daarom kan ook pas na 6 weken bepaald worden of de medicatie werkt.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 08-11-2019 23:47
23.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
08-11-2019 23:28
Hmmm... fietsbel. Daar had ik nog niet eens aan gedacht!
Ik vind de paars wat te donker, eigenlijk zie je alleen in de zon dat ie paars is, verder lijkt ie zwart. Maarja.. ik was dus geel/rood/groen gewend he :)

Ik voel weer overal jeuk, alsof er beestjes lopen. En die lopen er niet, dat weet ik, maar gék word ik ervan
Heb je anti hystamine tabletjes in huis? (hooikoorts tabletjes)

Het klinkt als een hystamine aanval. Je hebt dan iets gegeten waar je allergisch voor bent.

Ik herken dit van 2 mensen uit mijn omgeving. Het kan erg lastig zijn te achterhalen waar je allergisch voor bent.

Maar vaak zijn het hystamine rijke producten (even googlen) zoals appel, tomaat, ananas oa.

Oow, of sorry. Hoort het bij een andere aandoening? Ik dacht hier meteen aan maar het kan natuurlijk ook komen door hersenletsel? Dan is het kwetsend zo'n advies.

Waardoor krijg jij kriebel aan je benen?
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 08-11-2019 23:49
11.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik slik al elke dag een histaminetabletje, want heb eigenlijk het hele jaar hooikoorts. Nu je het zegt, gisteren niet, want ik slikte een migrainepil, maar verder wel elke dag. En ik heb dit soort aanvallen wel vaker. Ik zal eens in de gaten houden of het na tomaat is. Dat heb ik toevallig vandaag weer gehad. Eczeem heb ik sowieso weer erg, trouwens.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
08-11-2019 23:19
Lise, ik hoop dat je toch een beetje kan slapen. :sheep:

De rest ook trouwens :sheep:

Yellow, wij hadden eens een hond die gehecht moest worden (vocht met de hond van m'n opa en oma en er lag een lap vel los) Die moest 3x de dosis verdoving krijgen, want hij bleef hyper door de adrenaline. Heel bijzonder.

Mijn fiets is een eigen merk van de fietsenmaker. Ze maken ze zelf. Ik maak wel een foto, die ik hier plaats :) In elk geval donkerpaars, tegen zwart, en er komt een lila kratje voorop en PTT fietstassen :proud:
Mijn oude fiets is geel, met rood kratjedrager, groen krat en rode fietstassen. Eigenlijk vind ik die nieuwe nu al saai, maar dat went vast :hihi:
(je kunt ook fietstassen online bestellen met een eigen foto erop. Heb erover gedacht dat te doen, met een foto van m'n oude fiets :rofl: )

Het is toch wel ongelooflijk wat jullie allemaal slikken. 8-.
Ik kan gelukkig meestal zonder medicijnen. Ik heb wel het idee dat ik de vitaminepillen moet blijven slikken, dan lijk ik minder moe.

Ik lees eigenlijk nooit Karin Slaughter. Heb er 2 gelezen, maar de beschrijvingen waren zó gruwelijk. En er is zoveel ander leuks .. het blijft toch lastig kiezen soms.
En dat leest dan Stephen King :rofl:

Ik gebruik dus liever niets. Dan stop ik er dus mee. Maar met dit hoofd, ik moet wel. Maar slik dus eigenlijk nooit pijnstillers, dan ga ik er wel even door.
Het enige wat ik nu nog heb is dat bloeddrukmedicijn (naam even kwijt) en heb dan een triptaan voor als ik een aanval krijg.

Heb de neuro nog gevraagd hoe dat met dat stofje zit dat blijkbaar vrij komt bij migraine (Cgrp) maar zij zei dat die stof bij heel veel processen in het lichaam vrij komt. Dus dat het ook bij wijze van best kan zijn dat een voedselintolerantie die stof vrij maakt en je daardoor dus migraines krijgt maar ook dat die stof vrij kan komen bij een trauma.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
08-11-2019 23:47
Ik slik al elke dag een histaminetabletje, want heb eigenlijk het hele jaar hooikoorts. Nu je het zegt, gisteren niet, want ik slikte een migrainepil, maar verder wel elke dag. En ik heb dit soort aanvallen wel vaker. Ik zal eens in de gaten houden of het na tomaat is. Dat heb ik toevallig vandaag weer gehad. Eczeem heb ik sowieso weer erg, trouwens.
Hopelijk ligt het daaraan en zakt het snel af. Ik dacht later pas, misschien is mijn tip super kwetsend.. Maar gelukkig pak je hem goed op.

Ik dacht er meteen aan, veel artsen weten het niet, en je kunt dan enorme kriebel krijgen.. Vandaar dat ik het deelde.

https://www.antihistamine.nl/antihistamine-dieet/ de Wel lijst mag je eten. De niet lijst niet.
Dat out gaan ging helaas niet lukken. Je blijkt op de dag van operatie geen slaapmedicatie te mogen gebruiken.
Maar toen de drie dames simultaan aan het snurken gingen had de verpleging ook wel door dat het voor mij niet zo prettig was en dus ben ik voor de nacht verhuisd naar een leegstaande zaal waar ik nu heerlijk alleen in alle rust lig.
Echt geweldig van de verpleging.
lise1985 schreef:
09-11-2019 02:15
Dat out gaan ging helaas niet lukken. Je blijkt op de dag van operatie geen slaapmedicatie te mogen gebruiken.
Maar toen de drie dames simultaan aan het snurken gingen had de verpleging ook wel door dat het voor mij niet zo prettig was en dus ben ik voor de nacht verhuisd naar een leegstaande zaal waar ik nu heerlijk alleen in alle rust lig.
Echt geweldig van de verpleging.
Mij hebben ze gezegd dat ik al mijn medicatie gewoon mag nemen. :-[
YellowLemon schreef:
09-11-2019 02:23
Mij hebben ze gezegd dat ik al mijn medicatie gewoon mag nemen. :-[
Misschien is het anders als je het al gebruikt?

Mij was van tevoren verteld dat ik slaapmedicatie zou krijgen in geval van snurkers. Maar dat blijkt nu dus helaas anders.
lise1985 schreef:
09-11-2019 02:26
Misschien is het anders als je het al gebruikt?

Mij was van tevoren verteld dat ik slaapmedicatie zou krijgen in geval van snurkers. Maar dat blijkt nu dus helaas anders.
Gelukkig heb je dan in ieder geval een kamer voor jezelf! :hug:
YellowLemon schreef:
09-11-2019 02:33
Gelukkig heb je dan in ieder geval een kamer voor jezelf! :hug:
Ja, voor de nacht wel erg fijn. Hoewel ik nog maar iets van twee uurtjes geslapen heb.

Hoe komt het dat jij wakker bent op dit uur?

Hoe gaat het met Regenboog na de ingreep?
lise1985 schreef:
09-11-2019 02:37
Ja, voor de nacht wel erg fijn. Hoewel ik nog maar iets van twee uurtjes geslapen heb.

Hoe komt het dat jij wakker bent op dit uur?

Hoe gaat het met Regenboog na de ingreep?
Oh Regenboog die heeft pas zijn eerste controle afspraak gehad met zijn chirurg. Die is hem best wel pittig gevallen want hij hoopte dat ze het zonder operatie konden schoonmaken. Hij was vannochtend ook best mannelijk dwars van “ik ga hier eerst over nadenken, niemand kan me dwingen”. Alleen bij hem is het echt veel erger dan bij mij. En het bloeden wil ook niet meer stoppen. Maar ik geloof dat ik hem overtuigd heb om het te proberen. Omdat hij nu toch ouder is, beter voor zichzelf kan zorgen. Ik zou dan vanuit een schone wond kunnen leren om het schoon te houden. Maar als het echt met vacuümpomp is dan kan het best wel heftig worden.

En nu lig ik wakker want ik lig te malen over het leven. :facepalm: Kreeg net in een ander topic naar mijn hoofd dat ik het altijd erover zou moet hebben hoe slecht de GGZ is en dat niemand me wil helpen. Fijn dat selectieve gestalk waar dan een eigen draai aan gegeven wordt en waarom maak ik me er zo druk om. De timing is gewoon verrot na vandaag geloof ik.
Dat is wel heftig yellow. Maar mooi dat Regenboog er toch de noodzaak van in ziet.

Over je tweede alinea, kent diegene wel het hele verhaal? Op het forum worden altijd zo makkelijk dingen geroepen.

Over wonden gesproken, ik ben wel benieuwd naar de mijne. Bij de vrouw die na mij geopereerd werd, werd de wond vanavond al gecheckt, bij mij is er niet naar gekeken.
Fijn dat je nu op een andere zaal ligt Lise. Hopelijk heb je toch wat kunnen slapen.

Hier vroeg opgestaan, straks met vriend matras eindelijk wegbrengen, en daarna naar het pretpark. Zou eerst om 10 uur al gelijk naar het pretpark gaan maar dat heb ik even uitgeschoven naar einde van de ochtend. Heb ik eerst nog wat tijd voor mezelf.
Een paar uurtjes geslapen, maar het lag in elk geval rustiger. Ik word zo terug verhuisd voor de rest van het ochtendritueel en dan is het denk ik wachten op de fysiotherapeut.

De pijn valt me wel tegen, zeker als ik heb gezeten of gelopen. Ik heb ook geen morfine meer gehad maar alleen nog een nsaid en paracetamol. Lichter dus dan wat ik normaal gebruikte.

Ik heb het operatieverslag gelezen en ik had blijkbaar geen mooie hernia :facepalm:
Wel typerend voor het hele traject.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven