Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
11-11-2019 13:15
Trouwens irritant weer dat het op je gewicht gegooid wordt, Suzy. Zo'n dooddoener! Zo dik ben je helemaal niet, toch? Een aantal dikkere bekende Nederlanders hebben dat dit jaar al aan de kaak gesteld, dat je als dikkere persoon vaak geen adequate gezondheidszorg krijgt, omdat steeds wordt gezegd dat je eerst moet afvallen. Alsof dat de oplossing voor alles is :nope:
Ik merkte dat nu pas voor het eerst. Eerder vond men mij blijkbaar nog normaal qua gewicht en sind een paar maanden krijg ik te maken met fat shaming. Ze gaan er vanuit dat ik te veel eet. En alle worden daar dan ook op gegooid. Erg irritant en kwetsend!

En, nee, het ligt natuurlijk niet aan de medicatie waardoor je stofwisseling naar de kloten gaat, je meer trek krijgt en geen vol gevoel. Dat gevoel moet je 'gewoon' negeren.

Dat is natuurlijk erg gemeen. Zet bij die dokters maar eens hun favoriete eten en snacks bij hun werkplek de hele dag. Gewoon negeren dat gevoel 24/7 om iets er van te snoepen. Daar mee kun je het vergelijken.

Ik vond mezelf altijd al te zwaar. Maar nu is blijkbaar voor de maatschappij de grens bereikt en mag men zich er mee bemoeien.

Sorry, onderliggende frustratie.

Wanneer begin je met afvallen? o_o vragen ze dan. Ik eet volgens het voedinscentrum, dietisten zeggen dat ik goed eet. Ze begrijpen echt niet dat zwaarlijvigheid ook ergens anders door kan komen als eten.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
11-11-2019 13:13
Nou, we kregen laatst een rekening van eigen risico. Daar schrok ik wel van. Medicijnen schijn je tot je eigen risico op is zelf te moeten betalen. Dus is er zo'n 300 euro naar m'n imigransnufjes gegaan. 50 euro in de maand, bij 'normale' migraine. Maar nu heb ik alweer extra. En kennelijk voel ik me schuldig over het gebruik, ook als ik het niet zelf hoef te betalen :D
Ah ja, zo! Je moet eigenlijk gewoon zorgen dat je in januari iets hebt wat je eigen risico kost, dan valt de rest weer mee :mrgreen:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
11-11-2019 13:33
Ah ja, zo! Je moet eigenlijk gewoon zorgen dat je in januari iets hebt wat je eigen risico kost, dan valt de rest weer mee :mrgreen:

Ja, ik wilde nu al extra bestellen, zodat ik de eerste maanden geen kosten heb, maar dat heeft natuurlijk ook geen zin. Er gaan weken voorbij, dat er zo'n doosje doorheen gaat. (er zitten maar 5 pufjes in een doosje.. stelt niets voor ook)

Wat vervelend GS, dat je nu ineens 'de schuld' krijgt van je eigen ongemak. :purple: Vooral als de hulpverlening en artsen zo beginnen!
Als het toch allemaal zo simpel was he.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
11-11-2019 13:15
Trouwens irritant weer dat het op je gewicht gegooid wordt, Suzy. Zo'n dooddoener! Zo dik ben je helemaal niet, toch? Een aantal dikkere bekende Nederlanders hebben dat dit jaar al aan de kaak gesteld, dat je als dikkere persoon vaak geen adequate gezondheidszorg krijgt, omdat steeds wordt gezegd dat je eerst moet afvallen. Alsof dat de oplossing voor alles is :nope:
Ik woog op mijn zwaarst 99kg. Terwijl ik normaal daarvoor de laatste jaren 64kg woog.
Dus ja, ik was wel veel te zwaar. Maar mijn broeken maat 42 beginnen ook wat los te zitten en ik kan ook weer sommige broeken maat 40 aan. Jas is maat 42 maar ik heb brede schouders en forse borsten. Ik kan ook weer de meeste van mijn colbertjes aan.
Begrijp me niet verkeerd hoor maar ik wil wel weer gewoon op gewicht zijn (en kunnen sporten!) want daar voel ik mij prettiger bij. Maar ik vind het gewoon niet ok dat het maar op gewicht gegooid wordt. Bovendien was de hoofdpijn al begonnen voor ik overgewicht had.
Mijn vriend zei vanmorgen nog dat ik er alweer een heel stuk figuur terug heb.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
11-11-2019 13:38
Ja, ik wilde nu al extra bestellen, zodat ik de eerste maanden geen kosten heb, maar dat heeft natuurlijk ook geen zin. Er gaan weken voorbij, dat er zo'n doosje doorheen gaat. (er zitten maar 5 pufjes in een doosje.. stelt niets voor ook)

Wat vervelend GS, dat je nu ineens 'de schuld' krijgt van je eigen ongemak. :purple: Vooral als de hulpverlening en artsen zo beginnen!
Als het toch allemaal zo simpel was he.
Sowieso bij aanvalsmedicatie dat je er maar vijf krijgt heb ik altijd bijzonder gevonden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Als er mensen zijn die weinig verdienen kun je via de gemeente een zorgverzekering krijgen. Deze is wel iets duurder, maar kan uiteindelijk goedkoper zijn omdat het eigen risico erbij in zit en ook de eigen bijdrage wmo wordt vergoed.

Anders is een andere tip, het is handig via je zorgverzekering eigen risico spreiden aan te zetten. Je hoeft dan niet in 1x die 385 euro te betalen. Maar maandelijks. Dan zijn de kosten wat verspreid
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
11-11-2019 15:05
Als er mensen zijn die weinig verdienen kun je via de gemeente een zorgverzekering krijgen. Deze is wel iets duurder, maar kan uiteindelijk goedkoper zijn omdat het eigen risico erbij in zit en ook de eigen bijdrage wmo wordt vergoed.

Anders is een andere tip, het is handig via je zorgverzekering eigen risico spreiden aan te zetten. Je hoeft dan niet in 1x die 385 euro te betalen. Maar maandelijks. Dan zijn de kosten wat verspreid
Ik betaal hem ook gespreid inderdaad.

Net met mijn psycho gesproken. Ze vond mij niet goed klinken, niet goed uit mijn woorden komend en ze vind het te opvallend dat ik nu zoveel last van migraines heb terwijl ik dat in mijn leven niet zo vaak gehad heb. Daarbij het hormoonverhaal en de buikpijn meegenomen vind ze dat ik daar toch meer mee moet. Ik heb morgen sowieso een afspraak met de huisarts staan dus dat nemen we dan maar even mee. Sowieso dat ik elke dag koorts/verhoging heb is niet helemaal okay natuurlijk.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Gele_Suikerspin schreef:
11-11-2019 15:05
Als er mensen zijn die weinig verdienen kun je via de gemeente een zorgverzekering krijgen. Deze is wel iets duurder, maar kan uiteindelijk goedkoper zijn omdat het eigen risico erbij in zit en ook de eigen bijdrage wmo wordt vergoed.

Anders is een andere tip, het is handig via je zorgverzekering eigen risico spreiden aan te zetten. Je hoeft dan niet in 1x die 385 euro te betalen. Maar maandelijks. Dan zijn de kosten wat verspreid
Die verzekering heb ik. Ik betaal 141.45 per maand. Plus je hebt pakket 1. Hier is het Menzis die het doet en ik geloof nog een of alleen Menzis
Alle reacties Link kopieren
:hello: nartjie! Gaat het al wat beter met de medicatie?

Wij betalen eigen risico idd ook gespreid over 10 maanden.
Kreeg elke een hartverzakking als man voor een afspraak in het ziekenhuis geweest was
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
11-11-2019 15:05
Als er mensen zijn die weinig verdienen kun je via de gemeente een zorgverzekering krijgen. Deze is wel iets duurder, maar kan uiteindelijk goedkoper zijn omdat het eigen risico erbij in zit en ook de eigen bijdrage wmo wordt vergoed.

Anders is een andere tip, het is handig via je zorgverzekering eigen risico spreiden aan te zetten. Je hoeft dan niet in 1x die 385 euro te betalen. Maar maandelijks. Dan zijn de kosten wat verspreid
Wij hebben het niet gespreid, is ook niet echt nodig. Was alleen even schrikken, die (dubbele) rekening na de vakantie.
Later is nu
Omdat we alweer tegen de 3.000 posts aanzitten: gezondheid/wij-leven-met-chronische-pij ... ges/452506
Dreamer schreef:
11-11-2019 16:13
Wij hebben het niet gespreid, is ook niet echt nodig. Was alleen even schrikken, die (dubbele) rekening na de vakantie.
Wij ook niet. Man maakt het nooit op, ik meestal in januari al. Hoewel dat komend jaar wellicht anders is, als ik eens niet naar het ziekenhuis toe hoef.

Ik heb de hele middag geslapen. Wel lekker, moet ik zeggen. Gaat de dag lekker snel :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven