Gezondheid alle pijlers

Beugeltopic

24-09-2019 12:46 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meer mensen die momenteel een beugel dragen? Ik ben sinds vandaag begonnen, gelukkig met uitneembare beugels. Misschien is het fijn om hier lief en leed met elkaar te delen. :proud:
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Al 8 jaar geen beugel meer en nu het perfecte standaard oral B gebit zoals iedere millennial. Heb die ene gehad (vinder?) die je kaak oprekt en steeds aan moet draaien. Heb daarna jarenlang met slotjes gelopen. Moest ook een buitenboord beugel maar die droeg ik nooit (voor in de nacht) en toch zei de orthodontist iedere keer weer 'ik zie dat je hem goed hebt gedragen!'
Welke heb je precies? Hoelang moet je er nog mee lopen?
Alle reacties Link kopieren
Beugelbekkie hier! 7 maanden bezig en heb nog ongeveer 11 te gaan. Heb jij Invisalign, Sunshine? Ik heb Damon slotjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een plaatbeugel! Weet nog niet voor hoelang, enkele maanden. Daarna krijg ik nog Aligners (een soort van Invisalign).
Probleem is wel dat ik ontzettend moet kokhalzen van die plaatbeugel :") en dat ik hem niet meer fatsoenlijk inkrijg.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Het went snel genoeg. De eerste dagen dacht ik echt 'waar ben ik aan begonnen?' Nu ben ik er zo aan gewend dat als de ortho mijn powerchains er af haalt dat ik de boel al 'te los' vind zitten. Het staat allemaal ook al bijna recht. Ongelooflijk hoe snel dat gaat.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
24-09-2019 22:04
Het went snel genoeg. De eerste dagen dacht ik echt 'waar ben ik aan begonnen?' Nu ben ik er zo aan gewend dat als de ortho mijn powerchains er af haalt dat ik de boel al 'te los' vind zitten. Het staat allemaal ook al bijna recht. Ongelooflijk hoe snel dat gaat.
Oh heerlijk die vooruitgang :-]
En ja die plaat zit echt tegen mijn gehemelte aan, dus ik zit te kwijlen als een mallemoer en ook nog te kokhalzen. :") Heb hem vandaag dus ook niet meer in gehad. Morgen ga ik een nieuwe afspraak bij de tandarts maken, omdat ik hem niet meer goed inkrijg.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
24-09-2019 12:57
Al 8 jaar geen beugel meer en nu het perfecte standaard oral B gebit zoals iedere millennial. Heb die ene gehad (vinder?) die je kaak oprekt en steeds aan moet draaien. Heb daarna jarenlang met slotjes gelopen. Moest ook een buitenboord beugel maar die droeg ik nooit (voor in de nacht) en toch zei de orthodontist iedere keer weer 'ik zie dat je hem goed hebt gedragen!'
Welke heb je precies? Hoelang moet je er nog mee lopen?
Ja mijn plaatbeugel moet ik ook steeds aandraaien met een tangetje. Hilarisch van die orthodontist toentertijd trouwens. En ik ben dan een van de weinig overgebleven millennials zonder oral B gebit. :P Heb ook nog nooit eerder een beugel gehad.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al even mee in verschillende topics.
Voor mij begint het 'beugel avontuur' over ongeveer een maand. Ik ben 27 jaar en heb vroeger nooit een beugel gehad. Vraag me niet waarom ;) Alle vooronderzoeken zijn inmiddels afgerond.
Ivm een overbeet en crowding worden er slotjes geplaatst en kiezen getrokken. Dat laatste zie ik tegenop, maar ik lees dat het allemaal wel meevalt :) Ik heb gekozen voor normale slotjes, omdat ik witte slotjes er snel vies uit vind zien en je ziet het toch. Dan liever iets schoons in mijn mond.

Aan de ene kant kijk ik er een soort van naar uit, zeker als ik denk aan het eindresultaat! Maar aan de andere kant zie ik enorm op tegen de reacties van bijvoorbeeld collega's. Ik zie er van mezelf al wat jong uit en ik heb een voorgevoel dat alcohol meekrijgen in de supermarkt er de komende 2,5 jaar niet meer in zit (zonder tonen van ID).
Ik doe het voor mezelf en voor het eindresultaat, dus eigenlijk moet ik me er niet druk om maken.

Hoe hebben jullie reacties van anderen ervaren?
Alle reacties Link kopieren
French, kiezen trekken is niks. Ik had er eentje waarvan de wortel echt aan de kaak vergroeid was (normaal gesproken zit daar nog een soort 'vliesje' om heen) en die ging wat lastig maar de rest was een kwestie van ongeveer een seconde per stuk. Ik vond het best vreemd dat die kiezen er zo makkelijk uitgerost werden.

Reacties... ach, het valt wel op natuurlijk. Sommige mensen vragen even maar de meesten eigenlijk niet. Mensen zijn voornamelijk met zichzelf bezig hoor, echt niet met jouw beugel.

Mijn beet was niet goed en ik had ook crowding. Het is echt ongelooflijk hoe snel je resultaat ziet. Ik ben nu 7 maanden verder en de boel staat al zo goed als recht. Wel moeten de gaten nog gedicht worden zeg maar maar ja, dat kost tijd.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
07-10-2019 22:35
French, kiezen trekken is niks. Ik had er eentje waarvan de wortel echt aan de kaak vergroeid was (normaal gesproken zit daar nog een soort 'vliesje' om heen) en die ging wat lastig maar de rest was een kwestie van ongeveer een seconde per stuk. Ik vond het best vreemd dat die kiezen er zo makkelijk uitgerost werden.

Reacties... ach, het valt wel op natuurlijk. Sommige mensen vragen even maar de meesten eigenlijk niet. Mensen zijn voornamelijk met zichzelf bezig hoor, echt niet met jouw beugel.

Mijn beet was niet goed en ik had ook crowding. Het is echt ongelooflijk hoe snel je resultaat ziet. Ik ben nu 7 maanden verder en de boel staat al zo goed als recht. Wel moeten de gaten nog gedicht worden zeg maar maar ja, dat kost tijd.
Nou, dankjewel voor de geruststelling!
Wat zou het fijn zijn als alles zo snel gaat :-D
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een beugelbekkie!

Mijn beugel mag er in december uit. Dan heb ik hem in totaal een jaar in gehad (brackets, boven en onder). Boven heb ik keramische en onder de normale slotjes.

Ik ben op het moment 24 en leeftijd heeft voor mij ook altijd een kleine rol meegespeeld. Ik zie er voor mijn leeftijd zonder beugel al onwijs jong uit, maar mét beugel voel ik me net weer een tiener (mensen die mij niet kennen zullen dit waarschijnlijk ook denken). Dit heb ik gewoon voor lief genomen, het is gelukkig maar tijdelijk en het eindresultaat beloont alleen maar.

Mijn collega’s, vrienden en vriend reageerden alleen maar positief. Ze kunnen ook niet echt anders (vind ik).

De eerste dag zal je denken: “waar ben ik aan begonnen?!”, maar het went zo onwijs snel en de tijd vliegt voorbij. Zeker in het begin door alle veranderingen die je ziet. Het is ook echt bizar hoe een tand in een uur tijd van stand kan veranderen! Dat motiveert ook alleen maar!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn MissColdie, dan ben je er bijna vanaf!

Met mijn beugel'avontuur' gaat het helaas niet zo goed, ik wen er heel slecht aan, moet steeds kokhalzen als ik hem in heb (heb een uitneembare plaatbeugel voor m'n bovenkaak).
Ben teruggegaan naar de tandarts, die de beugel dunner heeft geslepen en strakker heeft gezet. Vervolgens krijg ik 'm zelf niet meer in. Hij ging al niet zo makkelijk in, maar nu al helemaal niet meer. Zucht. Moet ik wéér terug.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat vervelend Alongwiththesunshine. Dat je zo vaak moet kokhalzen lijkt me ook niet echt de bedoeling, kan me voorstellen dat het dan ook niet echt stimuleert om de beugel te dragen.. Ik hoop dat het met de tijd wat minder voor je wordt, misschien nogmaals bespreken met de tandarts?
Alle reacties Link kopieren
Alongwiththesunshine, heb jij een expander in? Wat je beschrijft klinkt niet echt fijn.

Hier gaat ie goed... ben al over de helft. Alles staat al weer netjes recht, en nu werken we aan mijn beet. Ik heb een kruisbeet en daarom een wat vervelende elastiekenconfiguratie (met button aan de binnenkant) maar het gaat wel. Kauwen is wel lastig want boven en onder past niet meer in elkaar.

Misscoldie... lekker dat ie er snel uit mag. Een jaar is dan ook zo voorbij he? Ik ben achter in de 40 en vond het in het begin ook wel awkward maar dat heb ik nu niet meer. Volgend jaar zomer ben ik klaar en dan kijken of we de slijtage aan mijn tanden op kunnen lossen met bonding of dat ik toch aan de facings ga.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven