Gezondheid alle pijlers

Biopt moedervlek op tepel

01-10-2019 15:13 16 berichten
Vrijdag moet ik een biopt laten nemen van een moedervlek op mijn tepelhof. Ik zie er best tegenop. Iemand dit al eens gehad? Wat kan ik verwachten?
Wordt ie niet gewoon helemaal weggehaald dan? De moedervlek, niet de tepel.
Alle reacties Link kopieren
Hier ervaring met biopten, het wordt plaatselijk verdoofd. Bij het inspuiten prikt dat spul een beetje maar doet zo geen pijn. Met een minuscuul appelboortje nemen ze het te onderzoeken plekje weg en wordt opgestuurd. Meestal is hechten niet nodig, als wel nodig is dan voel je daar niks van door de verdoving. Binnen 5 minuten is alles gepiept en stelt niks voor.
anoniem_pje_x schreef:
01-10-2019 16:47
Hier ervaring met biopten, het wordt plaatselijk verdoofd. Bij het inspuiten prikt dat spul een beetje maar doet zo geen pijn. Met een minuscuul appelboortje nemen ze het te onderzoeken plekje weg en wordt opgestuurd. Meestal is hechten niet nodig, als wel nodig is dan voel je daar niks van door de verdoving. Binnen 5 minuten is alles gepiept en stelt niks voor.
Hier ook een biopt, en 3 hechtingen om het dicht te krijgen. Zo minuscuul is dat appelboortje niet.....
Bedankt voor de reacties. Huisarts zei inderdaad dat waarschijnlijk meteen de hele moedervlek weggehaald wordt.
Ik hoop op weinig/geen hechting. Vind de plek vooral naar, ook gelet op 'na pijn'.
Teckeltje88 schreef:
01-10-2019 17:32
Bedankt voor de reacties. Huisarts zei inderdaad dat waarschijnlijk meteen de hele moedervlek weggehaald wordt.
Ik hoop op weinig/geen hechting. Vind de plek vooral naar, ook gelet op 'na pijn'.

Geen hechting kan natuurlijk niet, zoiets wordt best diep weggesneden. En de randen ook erbij. Reken maar op een hechting of 3, dan kan het hopelijk alleen meevallen.
Ja ook ervaring. 1x gewoon snijden bij de huisarts. 1x met appelboor bij dermatoloog. Voelde er allebei niks van. De uitslag vind ik altijd veel spannender.
Alle reacties Link kopieren
Ingeval van helemaal weghalen wordt het waarschijnlijk wel gehecht.
Ja de uitslag vind ik uiteraard ook heel spannend. Het wordt natuurlijk niet voor niets gedaan.
Ik zal rekenen op hechtingen.
Hoop dat de pijn mee valt voor je, anders paracetamolletje? Heel raar maar voel vaak niks daarna. Succes!!
Bij mij zijn al veel moedervlekken weggehaald. Plekken waar je huid gespannen staat, zijn het pijnlijkst achteraf. Met een tepel heb ik geen ervaring. Wel een moedervlek trouwens.

Je moet je voorstellen dat een moedervlek in de vorm van een oogje wordt weggesneden. Dat geeft je een idee van de grootte van de snee. Hechten is onvermijdelijk.
Update
Biopt is vandaag genomen en meteen de hele moedervlek is weg. Er is een hechting geplaatst. De verdoving deed echt giga pijn. Maar daarna niks meer gevoeld gelukkig.
Was het een grote moedervlek, of een kleintje? Mijn ervaring is dat alles heel snel geneest. Je moet alleen opletten dat het niet open gaat. Beterschap!
Een kleintje gelukkig. Over een week mag de hechting eruit. Dankjewel.
Update: inmiddels de hechting er al even uit en het is bijna genezen. Je ziet er nauwelijks nog wat van.
Het was goedaardig en bleek een fibroadenoom. Ik kan weer verder met m'n leven :)
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
17-10-2019 12:12
Update: inmiddels de hechting er al even uit en het is bijna genezen. Je ziet er nauwelijks nog wat van.
Het was goedaardig en bleek een fibroadenoom. Ik kan weer verder met m'n leven :)
Wat een opluchting. Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven