Gezondheid alle pijlers

Valse kroep

06-10-2019 18:50 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond

Wie heeft ervaring met valse kroep aanvallen ?
Mijn dochtertje heeft vannacht een paar keer een aanval gehad en ik vond het dood eng.

Ik heb de h.a post vandaag nog gebeld en hun geven aan dat het hier in de regio het heerst en zolang er geen koorts is dat ik mij geen zorgen hoef te maken, maar ik merk dat ik nu al op zie tegen de nacht met haar.

Dus wie heeft een nog een tip om het allemaal minder heftig te maken.
Wat voor een tips gaf de huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Jep ik denk dat mijn dochtertje het ook heeft gehad van de week. Elk nacht benauwd 4 nachten achter elkaar. Overdag gaat het dan best redelijk.

Heb je al gekeken op de site van thuisarts.nl? En dan bij pseudokroep?

Gelukkig gaat het hier weer goed met dochter. Ze hoest nog behoorlijk.
Alle reacties Link kopieren
Haar bij mij laten zitten en haar vooral zelf haar houding laten bepalen en vooral afleiden met een boekje enzo. En uitzitten als het vannacht niet beter gaat morgen mijn eigen huisarts bellen om te kijken of ze er iets voor moet krijgen
In de badkamet gaan zitten met deur dicht en douche heet.
Alle reacties Link kopieren
Browniechocolate schreef:
06-10-2019 19:05
Haar bij mij laten zitten en haar vooral zelf haar houding laten bepalen en vooral afleiden met een boekje enzo. En uitzitten als het vannacht niet beter gaat morgen mijn eigen huisarts bellen om te kijken of ze er iets voor moet krijgen
Dit hielp hier ook het beste. Let ook op signalen van ernstige benauwdheid zoals neusvleugelen.

Zoontje heeft het ook gehad en op een gegeven moment bij iedere verkoudheid (vaak wel maar 1 nacht). We lieten hem bij mij in bed slapen (en man in het logeerbed) zodat ik hem voor mijn gevoel een beetje in de gaten kon houden ‘s nachts.

Hij is nu 4 en laatste verkoudheid nergens last van, dus hopelijk is hij er over heen gegroeid.
Alle reacties Link kopieren
Vooral zelf rustig blijven en haar zoveel mogelijk proberen af te leiden..

Ik vond het ook heel eng toen mijn zoontje het had.
Gelukkig is dat al een tijdje geleden..
Alle reacties Link kopieren
Kind gerust proberen te stellen hielp hier het beste. Na een halfuurtje was het weer over. Ik ken trouwens alleen pseudo kroep, ik neem aan dat jij hetzelfde bedoelt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
06-10-2019 19:06
In de badkamet gaan zitten met deur dicht en douche heet.
dat wordt tegenwoordig afgeraden maar ik kan me van vroeger nog herinneren dat het bij mij wel hielp
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
06-10-2019 19:21
dat wordt tegenwoordig afgeraden maar ik kan me van vroeger nog herinneren dat het bij mij wel hielp
Nee het word niet afgeraden. Maar het is niet bewezen dat het helpt. Zo heb ik het begrepen. Sommige kinderen worden er wel rustig van. Dan mag je het best proberen.
Het is doodeng, ik ben erbij gaan liggen en rustig worden hielp hier heel erg. Beetje placebo met een kruikje en een hoestdrankje en ernaast liggen.
Ik dacht echt dat er buiten een beest liep toen ik dat geblaf hoorde, ik had niet eens door dat het mijn eigen kind was, dacht dat hij huilde om het enge geluid. Ik was natuurlijk niet helemaal wakker en ik dacht echt in een horrorfilm beland te zijn toen dat uit zijn mond kwam.
Hier was het trouwens maar één nacht, ik hoop dat het er bij jou ook bij blijft. Zo zielig.
In de badkamer gaan zitten met de deur dicht en de douche aanzetten, zodat het gaat stomen. Of buiten in de koudere lucht even gaan lopen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad stomen, of juist frisse lucht, dus een raam open. De een reageert beter op stomen, een ander op frisse lucht. Hier is het meestal maar 1 nacht trouwens....hopelijk bij jullie ook. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrok mij vannacht ook helemaal kapot ( dacht eerst dat mijn oude hond iets had)

En ik was ook helemaal alleen mijn man had een vrijgezelle feest ( is wel meteen naar huis gekomen door een vriendin opgehaald aan de andere kant van het land )

Haar bedje staat nu op onze kamer en die is lekker koel, en voor het douchen eerst de douche goed warm gehad zodat ze onder het douchen ook meteen wat heeft gestoomd en nu hopen dat het ook bij 1 nacht blijft.

En zelf rustig blijven lukt mij gelukkig wel, afgelopen nacht samen een boekje gelezen enzo dat hielp gelukkig wel . Alleen ik heb daarna bijna niet meer geslapen was steeds aam het luisteren naar haar ademhaling
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt heel naar, maar volgens mij hebben kinderen er zelf niet zo veel last van.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Belle73 schreef:
06-10-2019 19:38
Het klinkt heel naar, maar volgens mij hebben kinderen er zelf niet zo veel last van.
Jawel hoor, ze kunnen echt heel benauwd zijn.
Het maakt niet zo veel uit wat je doet: bij een hete douche gaan zitten, kind mee naar buiten nemen, samen op de bank filmpje kijken, alles is goed als het maar afleidt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje heeft dit gehad toen hij bijna 1 was, doodeng was dat inderdaad!
Hij was zo benauwd dat hij een grauwe kleur kreeg en tussendoor naar adem probeerde te happen.. uiteindelijk hebben wij 112 gebeld omdat het niet beter werd. Zij gaven de tip om hem op kop te houden en tussen de schouderbladen te kloppen. Toen kwam er uiteindelijk een hele lading slijm uit ook. Voor de zekerheid met de ambulance naar het ziekenhuis nog gegaan en een nachtje gebleven..
Ze zeiden idd dat frisse lucht of stomen vaak wel helpt!
2 jaar later had hij het weer maar toen was stomen voldoende en ging het na een half uur weer beter!
Heel naar is het en ook niet zo onschuldig als vaak wordt gezegd..
Alle reacties Link kopieren
Onze jongste heeft meerdere keren pseudo kroep of valse kroep gehad (dat is hetzelfde)
Het is erg heftig voor ouder en kind!
Rustig blijven is het belangrijkst, hoe je dat doet maakt niet heel veel uit. Stomen of buiten is wetenschappelijk nooit bewezen maar als het jullie rust geeft zeker doen! Het is immers ook niet schadelijk. Als het niet minder wordt zeker een HAP bellen. 112 is normaliter echt niet nodig.
Onze jongste is nu acht en is nu al een paar jaar ‘aanvalvrij’.
Mijn oudste dochter was er nogal gevoelig voor. Meestal hoorde ik het overdag al aankomen door het kenmerkende hoestje.
Ik voel mij nu bijna ontaard, maar ik heb mij nooit zorgen gemaakt. Het is heel herkenbaar (als je eenmaal de symptomen gelezen hebt, herken je het meteen) en hier was het binnen een halfuurtje altijd over.
We gingen altijd even voor het open raam naar buiten kijken, boekje lezen, knuffelen en daarna ging ze weer slapen.

Ik snap heel goed dat ouders het eng kunnen vinden, maar hoe rustiger jij, hoe rustiger je kind. Op internet staat ook best goede uitleg en waar je op moet letten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het vanacht gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Schrikken is het! Mijn dochter had het vorige jaar.
In welke regio heerst het? Dan kan ik me emotioneel al een beetje voorbereiden :-)
Ik schrok me alleen de eerste keer half dood, en hing meteen met de HAP aan de telefoon. Gelukkig was mijn dochter zo vriendelijk om heel luidruchtig door te hoesten, dus de diagnose kon aan de telefoon al worden gesteld :proud:

Ze heeft het daarna nog een paar keer gehad en mijn zoon later ook, maar toen werden we er al niet meer koud of warm van. Wel liet ik ze altijd een dagje thuis na een aanval van zeehondenhoest, want voor de nachtrust is het niet best.
Alle reacties Link kopieren
Appeltaartmetrozijn schreef:
07-10-2019 17:32
Schrikken is het! Mijn dochter had het vorige jaar.
In welke regio heerst het? Dan kan ik me emotioneel al een beetje voorbereiden :-)
Regio Nijmegen
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft afgelopen nacht nog 1 aanval gehad mijn vriend is vandaag met haar thuis gebleven en lekker rustig aan gedaan. Je kan nu wel zie dat ze zich beter voelt dan gister. Dus ik hoop op een rustige nacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven